Tin skriver:
Åhh vi kender det så godt. Har en dreng på 7, der aldrig har haft flyverdragt eller regntøj på! Og har endnu ikke fundet løsningen. Af sko går han kun i de der gummi træsko året rundt! Og kun de der tykke termosokker året rundt!
Han har samtidig voldsomt børneeksem og må helst ikke blive kold og våd!
Jeg er PT der,hvor jeg bare lader ham gå i det han vil. Jeg har ikke opgivet men har accepteret at han jo godt selv kan mærke når han fryser og at min søn ALDRIG er syg!! Han har simpelhen aldrig fejlet noget,trods det at han aldrig går i hensigtsmæssigt overtøj.
Ad tøj går han kun i h og m joggingbukser og kun i grå og sort. Han er nemlig også sensitiv overfor farver .
han har en enkel jakke,som han bruger uden at lyne den, og kun hvis der er regnvejr.
Et eller andet sted,så tror jeg at han er så hærdet af kulde og vind, at han bare har et super imunforsvar:-)
Jeg lader min dreng gøre som han har lyst PT,men guider altid,og giver ham altid andre muligheder end det jeg ved han vælger.
Dejligt at høre at andre kender til udfordringerne, det kan godt være lidt svært som forælder, når nu man afleverer sin søn i tøj der bare slet ikke matcher årstiden 
min søn har også fået meget medindflydelse på det tøj der bliver købt, for ellers ender det bare med jeg kan rende ned og bytte det igen. Vildt at have sin 3 årige med på shopping, men det er bare bedst sådan
Vi har også efterhånden bare accepteret at det er sådan, men jeg kan godt mærke at jeg virkelig gerne vil have ham vænnet til den flyverdragt igen, så jeg ved han har det dejlig varmt i kulden. Han har jo haft den på sidste år, hele vinteren, så det ærgrer mig han ikke kan nu
men måske jeg bare skal acceptere og finde en anden mulighed.