Hvornår fik jeres slik???...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Diana... skriver:

Hvornår begynde hun at få alle de der frugt stykker? Jeg er så bange for at Lucas bliver kvalt i det 

Det gjorde vi faktisk ret tidligt... Men vi holdte øje med hende

Hun har aldrig fået noget galt i halsen. Men hun har jo heller aldrig fået grød og mos og alt det halløj der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2009

lene

her er det også fredagen der  slikdag, clara får også en lille smule men ikke meget endnu, men hun elsker til gengæld også frugt og og grønt, i mod sætning til hendes storbror som altså også kun for slik om fredagen,  med hen til sodavand er iste og juice altså ligeså slemt, ikke fordi de får ret meget af nogen af delen til hverdag er mælk og vand,
mathias var næsten 2  i sin og clara fik lidt tidliger kan ikke huske hvornår men hun var vidst over 1½

Anmeld

26. august 2009

Munder

Hmmm, Andrea har aldrig været vild med slik. Første gang hun rigtig fik det var omkring hendes 2 års fødselsdag, hvor mormor havde købt sådan nogle små hariboposer, men hun ville ikke spise det....

Nu kan hun godt lide vingummi og chokolade, men det er ikke noget hun får særlig tit, da hun er lige så glad for frugt og boller.

Jeg er egentlig ikke fanatisk med det, vi har bare ikke givet hende slik.

Anmeld

26. august 2009

MetteT

Her kommer den "dårlige" mor så..
Kathrine er 8mdr og har smagt kage, is, vingummi, chokolade, flødebolle, saft og juice..
Men selvfølgelig er det ikke noget hun ska proppes med og vi vil da også gøre vores til at hun får et sundt forhold til det, men hva jeg putter i munden får hun altså også lov til at smage... Men nu spiser jeg altså også mest sådan noget når hun er kommet i seng..

Knus Mette

Anmeld

26. august 2009

Henri84

Elias er 1 år.
Han fik lagkage og 1 glas kakaomælk til sin 1-årsfødselsdag.
Slik og sodavand har han aldrig smagt, og kommer heller ikke til det foreløbig.
Han får en sjælden gang en økologisk vandis når han har falsk strubehoste, da det kan hjælpe en smule (kulden) og han får en gang i mellem saft når han er syg, men kun hvis vi ikke kan få nok vand/mælk i ham.
Vi holder ham så vidt muligt fra sukker, en enkelt gang fik han dog fat på en chokolade kiks uden vi opdagede det hehe

Anmeld

26. august 2009

Miamaja

han var 20 maaneder da han fik slik/kage/juice.

jeg ville vente til 2 - 3 aar men det var for svaert at sige fra naar man er ovre hos folk og i lege grupper.

Anmeld

27. august 2009

mor_sabina

Zafir skriver:

Det gjorde vi faktisk ret tidligt... Men vi holdte øje med hende

Hun har aldrig fået noget galt i halsen. Men hun har jo heller aldrig fået grød og mos og alt det halløj der

Det er du nødt til at uddybe
Jeg er enig synes simpelthen ikke der er nogen grund til det sukker. Det er jo så vanedannende og jeg mener de skal lære at smage tingene som de er uden sukker osv. Slik håber jeg også at kunne holde ham fra til 2 år, men vi får at se, Svigermor er ude med riven og synes jeg er fanatisk men jeg står som lænket fast på mit. BASTA

Anmeld

27. august 2009

Lise

Simon blev 2 år i juli, og har aldrig smagt slik. Jeg er ikke fanatisk, men han er ikke interesseret i det....og det er dejligt!
Har har smagt kage, og er meget interesseret i at tale om kage og tage det over på sin tallerken mv, men han vil ikke spise det..  Til gengæld er han helt tosset med saftevand og is, så det får han en gang imellem. I sidste weekend fik han en tredjedel cookie, og den syntes han godt om - men det blev til den ene (tredjedel). Han er også rigtig glad for chips, men det er heldigvis ikke noget vi nogensinde har i vores hus.

En dag snart kan vi nok ikke længere holde det fra ham - og fred være med det!

Anmeld

27. august 2009

Balderson

Zafir skriver:

HAHAAAH

Sådan var Idun også lidt Og mange af den ældre generation forstod heller ikke, hvorfor vi var så ONDE!!!!... At hun ikke måtte få slik. Ja så onde er vi bare

Men hun elsker de andre ting, så er der da ingen grund til at lære hende noget andet, det skal hun tids nok lære

Nej, bestemt ikke...

Vi har også en farmor, som slet ikke kan forstå det, og synes ofte jeg er ond mor..
Hun er nu begyndt på at der altid skal ligge noget i hendes taske, som vores børn så kan gå i, men der har vi allerede sagt stop, det vil vi slet ikke have...

Har sagt mange gange, at være en dejlige bedsteforældre ikke betyder at man skal proppe sine børnebørn med sukker, men at man er nærværende når man er på besøg...

Anmeld

28. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
mor_sabina skriver:

Det er du nødt til at uddybe
Jeg er enig synes simpelthen ikke der er nogen grund til det sukker. Det er jo så vanedannende og jeg mener de skal lære at smage tingene som de er uden sukker osv. Slik håber jeg også at kunne holde ham fra til 2 år, men vi får at se, Svigermor er ude med riven og synes jeg er fanatisk men jeg står som lænket fast på mit. BASTA

Altså hvaffor noget skal jeg udbybe?

Det med at hun ikke fik slik? Eller ikke har fået grød og alt det halløj? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.