Mor er væk fra 5årig 3 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2014

Tip!

Afsted med dig... Også i 3 uger.. 

Far er altså lige så vigtig som primær forældre, som mor er.. 

Du vil få SÅ fed en tur, ud i verden, og få lov at opleve det, uden barn.. Det sætter altså begrænsninger med børn.. 

Fædre tager ofte på forretningsrejser i mange uger, så hvorfor skulle du ikke kunne tage afsted på en fed tur, bare dig? 

Far og barn får da kvalitetstid, nærvær, god relation osv.. 

God tur 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg planlægger at besøge min veninde, der bor i udlandet, 3 uger til foråret, uden mand og barn på 5 år. Hvad synes i go eller no go?

Barnet er sammen med sin far og sine bedsteforældre, som det har et nært forhold til. Når det er sådan en lang tur, er det selvfølgelig fordi det er en meget lang rejse.

Det er jo for at besøge en veninde jeg gætter på at du ikke ser så tit, så er en weekend ikke ret meget, hvis du så ikke ser hende det næste år, så hvis både du og dit barn kan klare det, kan jeg ikke se hvorfor ik? Han har klaret 14 dage uden nogen af jer, denne gang er far der.
Ja, han vil savne dig, men få viber/Viper, Skype og snak med ham, ring hjem og sig godnat/godmorgen.

Jeg er sikker på at han vil elske at have sin far helt alene. Og så længe I ikke tager af sted fra ham hver måned, tror jeg ikke han tager skade.

Som andre siger, hvad med folk der rejser med arbejde, soldater der tager i krig...

Jeg ved ikke om jeg selv kunne gøre det, jeg er på 2ugers ferie og jeg savner ungerne..

Men hvis du kan klare det, synes jeg du skal gøre det. Du vil have et enormt overskud når du kommer hjem.

Anmeld

27. december 2014

Mama85

Anonym skriver:

Jeg planlægger at besøge min veninde, der bor i udlandet, 3 uger til foråret, uden mand og barn på 5 år. Hvad synes i go eller no go?

Barnet er sammen med sin far og sine bedsteforældre, som det har et nært forhold til. Når det er sådan en lang tur, er det selvfølgelig fordi det er en meget lang rejse.

For at være helt ærlig, så synes jeg at det er meget egoistisk. Jeg begriber ikke hvordan du af egen fri vilje kan vælge at tilbringe 3 uger væk fra ham- og så for at være sammen med en veninde? Dit barn skal formodentlig i skole efter sommerferie, hvorfor ikke nyde den sidste børnehavetid med ham med fri-hyggedage, for den mulighed forsvinder når børnene starter i skole, så er der kun skoleferierne tilbage.

Anmeld

27. december 2014

sne190810

Umiddelbart vurdere du det jo bedst selv, fordi du kender dig selv, dit barn og hans relationer herhjemme i DK.

Jeg ville dog sige GO Mest fordi jeg selv har positiv erfaring.
Jeg var i forbindelse med min uddannelse i Ghana, hele september måned i år, hvor min datter var hjemme. Hun var, ligesom din søn ville være, hjemme hos sin far og mormor/morfar i den periode. 
Det gik forrygende, og jeg tror den som havde det mest skidt over det var nok mig.  Min datter så nærmest frem til at skulle på ferie hjemme hos mormor og morfar. 

Jeg tror sagtens på det kan lade sig gøre, og være en god oplevelse for alle, hvis man husker at kommunikere før, under og efter omkring det.
Jeg havde jo gjort meget ud af at fortælle min datter hvad det var jeg skulle, inden jeg rejste (fortalte hende det dog først en uge inden jeg afrejse, for at hun kunne administrere ift. tidsperspektiv osv.) Jeg sørgede for at ringe hjem (via skype og/eller alm mobil) et par gange under min tur, tror måske det blev til en 5-7 gange i løbet af hele min tur. Tit og ofte var det overhovedet ikke hendes behov jeg ringede, men mere mig selv.
Udover det sørgede jeg samtidig for at oplaode billeder, så hun kunne følge lidt med i hvad jeg lavede, samt snakke med far/mormor/morfar/børnehaven om hvor det nu var Mor var henne.  
Børnehaven var informeret om at jeg skulle afsted, så de kunne tage hånd om hende hvis der skulle opstod noget, når hun var dernede. Det gjorde der heldigvis ikke, men de var også gode og søde til at snakke om min tur til Afrika, til morgensamlinger osv. 

Min kære datter var forresten lige blevet 4 år da jeg tog afsted.

Anmeld

27. december 2014

Mimic

Anonym skriver:

jeg var i spanien for nogle år siden i praktik og var afsted i 4 uge, vores datter var dengang 4 år og klarede det helt perfekt, vi skypede sammen om aftenen og så længe hun havde farmand var hun glad

så go for it og god ferie

Anmeld

27. december 2014

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Jeg ville ikke kunne.. Og synes det er alt for lang tid at være væk.

Anmeld

27. december 2014

Valle81

Twinkle little star skriver:

Afsted med dig... Også i 3 uger.. 

Far er altså lige så vigtig som primær forældre, som mor er.. 

Du vil få SÅ fed en tur, ud i verden, og få lov at opleve det, uden barn.. Det sætter altså begrænsninger med børn.. 

Fædre tager ofte på forretningsrejser i mange uger, så hvorfor skulle du ikke kunne tage afsted på en fed tur, bare dig? 

Far og barn får da kvalitetstid, nærvær, god relation osv.. 

God tur 

Jeg må give dig så meget ret.

Og hvad med alle de skilsmissebørn, der hele tiden skal undvære mor eller far i 14 dage af gange - det stilles der jo ikke ret mange ???? til - det er jo deres hverdag, men savndet er jo ikke mindre.

Og skilsmissebørn må i ferieperiode med mere ofte være væk fra den ene forældre i op til fire uger af gange alt efter, hvordan ferierne lige ligger.

F.eks., når det er påske eller sådan - så kan min mand og hans søn være adskilt i fire uger, da der ikke endnu findes noget, der hedder erstatningssamvær for tabte weekender, der bliver revet bort pga. evt. påske, pinse eller andet.

Men jeg siger også afsted med dig. Din søn er hjemme med sin far, som jo er lige så meget forældre som dig, og jeg er sikker på, at de vil få en fest. Alle vil savne hinanden, men savn er sundt for alle parter:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.