Umiddelbart vurdere du det jo bedst selv, fordi du kender dig selv, dit barn og hans relationer herhjemme i DK.
Jeg ville dog sige GO
Mest fordi jeg selv har positiv erfaring.
Jeg var i forbindelse med min uddannelse i Ghana, hele september måned i år, hvor min datter var hjemme. Hun var, ligesom din søn ville være, hjemme hos sin far og mormor/morfar i den periode.
Det gik forrygende, og jeg tror den som havde det mest skidt over det var nok mig.
Min datter så nærmest frem til at skulle på ferie hjemme hos mormor og morfar.
Jeg tror sagtens på det kan lade sig gøre, og være en god oplevelse for alle, hvis man husker at kommunikere før, under og efter omkring det.
Jeg havde jo gjort meget ud af at fortælle min datter hvad det var jeg skulle, inden jeg rejste (fortalte hende det dog først en uge inden jeg afrejse, for at hun kunne administrere ift. tidsperspektiv osv.) Jeg sørgede for at ringe hjem (via skype og/eller alm mobil) et par gange under min tur, tror måske det blev til en 5-7 gange i løbet af hele min tur. Tit og ofte var det overhovedet ikke hendes behov jeg ringede, men mere mig selv.
Udover det sørgede jeg samtidig for at oplaode billeder, så hun kunne følge lidt med i hvad jeg lavede, samt snakke med far/mormor/morfar/børnehaven om hvor det nu var Mor var henne.
Børnehaven var informeret om at jeg skulle afsted, så de kunne tage hånd om hende hvis der skulle opstod noget, når hun var dernede. Det gjorde der heldigvis ikke, men de var også gode og søde til at snakke om min tur til Afrika, til morgensamlinger osv.
Min kære datter var forresten lige blevet 4 år da jeg tog afsted. 
Anmeld