Mor er væk fra 5årig 3 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Tror faktisk det er sværere jo ældre de bliver, for så begynder de at få mere tidsfornemmelse. Ville hellere tage fra en 3 årig end en 5 årig...

Okay troede faktisk det var omvendt netop pga. den manglende tidsfornemmelse. Jeg tror jeg tænkte noget med at små børn ikke ved hvornår de tre uger er over og det derfor kan føles som evighed. Det er min helt egen teori hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

lineog4

mor:) skriver:

Okay troede faktisk det var omvendt netop pga. den manglende tidsfornemmelse. Jeg tror jeg tænkte noget med at små børn ikke ved hvornår de tre uger er over og det derfor kan føles som evighed. Det er min helt egen teori hehe

Du har sikkert ret, men synes bare jo ældre mine børn bliver jo mere påvirkede bliver de af jeg er væk

Anmeld

19. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Du har sikkert ret, men synes bare jo ældre mine børn bliver jo mere påvirkede bliver de af jeg er væk

Du har erfaringer - jeg har kun en hypotese. Så tror egentlig du har ret

Anmeld

19. december 2014

klmf

Anonym skriver:

Okay hvor længe var du væk og hvor var du henne? Har faktisk talt med min veninde og vi er ved så småt at aftale 14 dage "kun". Så får vi stadig en masse venindetid og oplevelser, og så bliver det ikke for meget for min søn.

Han har prøvet fro et halvt år siden at både hans far og jeg var på ferie i 14 dage uden ham,  og han var hos mormor. Det gik fint.

Var knap 14 dage i Californien, mine børn var 4 år og 8 mdr. Personligt ville tre uger være en uge for længe, men det må være en smagssag. Det var skønt

Anmeld

19. december 2014

JH12

Jeg ville sige No go, børnene er kun små en gang i livet.. Og så længe ferie uden børn kun er forældrenes behov og ikke barnets ville jeg aldrig kunne gøre det.. Så længe jeg stadigvæk er så vigtig en person i mit barns liv så vil jeg ikke og jeg ville også savne hende aaalt for meget! 

Den dag hun selv synes Mor og far er for meget,, ville jeg måske overveje en uges ferie uden barn.. 

Men hvis du og dit barn har det ok med det, så helt fint 

Anmeld

19. december 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg planlægger at besøge min veninde, der bor i udlandet, 3 uger til foråret, uden mand og barn på 5 år. Hvad synes i go eller no go?

Barnet er sammen med sin far og sine bedsteforældre, som det har et nært forhold til. Når det er sådan en lang tur, er det selvfølgelig fordi det er en meget lang rejse.

Det havde jeg ikke gjorde så nej. 5 år er ikke meget, og selvom barnet er sammen med far og bedsteforældre erstatter det ikke dig. Det er simpelthen får længe. 14 dage ville jeg bedre kunne, men 3 uger det er altså længe at være adskildt. Puha bare tanken om at skulle forlade mit barn så længe  

10-14 dage så er det GO. 

Anmeld

19. december 2014

Wik

Selvom jeg ikke selv har lyst til det, så tror jeg faktisk ikke der sker det mindste ved det. Det er jo helt primære personer der tager vare på ham mens du ikke er der. Det er ikke 117 fremmede, og det er helt naturligt at savne sine forældre. 

Hvis din dreng ikke er ængstelig, super sensitiv eller andet der kan begrunde at du skulle blive hjemme. Hvis du selv har lyst til en ferie med din veninde og er tryg og glad ved det, så skal du tage afsted.

Anmeld

19. december 2014

Nystart

Selvfølgelig vil barnet savne, men sikke meget kvali tid far og barn får....

Mange fædre tager på forretnings rejser mm i længere tid, så jeg kan slet ikke se forskellen..

Så længe både dig og far er enige og trygge omkring synes jeg bestemt du skal tag afsted 

Anmeld

27. december 2014

Thalia

Jeg rejser en del i forbindelse med mit job, og har senest været i USA i 10 dage mens min mand var hjemme med vores børn på 2, 5 og 7 år.

Jeg synes ikke det er fantastisk at rejse fra dem, men gør det fordi det som sagt et en del af mit arbejde - jeg ville ikke selv vælge at tage på ferie så længe uden min familie.

Når jeg rejser, så gør det en rigtig stor forskel for både mig og børnene at vi kan Skype stort set dagligt. På den måde kan vi se hinanden og fortælle om vores oplevelser hver især. Hvis du ender med at rejse, vil jeg klart anbefale at du gør noget tilsvarende

Anmeld

27. december 2014

Mumto3

Jeg ville aldrig kunne gøre det, jeg ville føle jeg svigtede mit barn, selvfølgelig kan man ikke mærke noget direkte på børnene, men jeg tror at det gør noget ved deres basis tryghed at de gentagende gange oplever at mor rejser ( du skrev at dig og far før har været væk i 14 dage). 

Jeg  arbejder selv med almindelige unge, og oplever desværre alt for tit hvor svært unge i dag har det, og hvor sårbar deres relation til deres forældre er. Derfor er jeg meget opmærksom på hvad jeg udsætter mine børn for, og hvordan jeg sikre at de ved inderst inde at de ALTID kan regne med mig. Det er ikke ensbetydende med at jeg slipper alt hvad jeg har i hænderne når de vil snakke, for det ville børnene blive ulidelige af. De skal ikke tro de er verdens centrum!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.