Hvilke fertilitets klinik er i tilknyttet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2014

Kærlighediminmave

Os&lilledig skriver:

Vi blev henvist 1 sep. Gennemgik alle prøver og samtaler i sep. Og insimineret i start okt, og 2 gange i nov  

alt sammen iui. Vi valgte privat klinik fordi det gik hurtigt..! I det offentlige var der  minimum 4 mdr ventetid på samtale.. 

Skal man ikke betale det hele privat?  Hvad er forskellen i forhold til iui 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

Os&lilledig

komnubaby skriver:

Skal man ikke betale det hele privat?  Hvad er forskellen i forhold til iui 

Alle får 1 barn på det offentlige til en vis grænse ( et antal forsøg) og vælger man en privat klinik skal man betale for doner sæd, hvis man ikke selv har en mand der kan gi det. Resten af behandlingen er gratis hvis begge parter er henvist af lægen. Vil man have flere børn. Skal man selv betale det hele

Anmeld

15. december 2014

Kærlighediminmave

Os&lilledig skriver:

Alle får 1 barn på det offentlige til en vis grænse ( et antal forsøg) og vælger man en privat klinik skal man betale for doner sæd, hvis man ikke selv har en mand der kan gi det. Resten af behandlingen er gratis hvis begge parter er henvist af lægen. Vil man have flere børn. Skal man selv betale det hele

Okay jeg håber da manden virker. Så vi ikke skal ud i donor. Hvordan bliver han henvist. Er det bare kontakte lægen og bede om det? 

Anmeld

15. december 2014

Os&lilledig

komnubaby skriver:

Okay jeg håber da manden virker. Så vi ikke skal ud i donor. Hvordan bliver han henvist. Er det bare kontakte lægen og bede om det? 

Yep.. Nogle læger forlanger at man har prøvet i to år før man kan blive henvist.. Andre læger sender vist manden til sæd prøve og kvinden Til hsg undersøgelse for at se om alt er ok, før man bliver henvist til fertilitets behandling 

Anmeld

15. december 2014

Kærlighediminmave

Os&lilledig skriver:

Yep.. Nogle læger forlanger at man har prøvet i to år før man kan blive henvist.. Andre læger sender vist manden til sæd prøve og kvinden Til hsg undersøgelse for at se om alt er ok, før man bliver henvist til fertilitets behandling 

Okay altså jeg er allerede henvist og igang og på torsdag skal vi til lægen med manden angående sæd prøve

Anmeld

15. december 2014

Os&lilledig

komnubaby skriver:

Okay altså jeg er allerede henvist og igang og på torsdag skal vi til lægen med manden angående sæd prøve

Snak med lægen så �� 

så må hun/han detaljere mulighederne. 

Anmeld

15. december 2014

anjo01

Miss BananaHammock skriver:

Vi har været tilknyttet Horsens fertilitetsafdeling på sygehuset. Lå i gamle dage i Brædstrup. De lavede vores første knægt der nu er to.

Her i efteråret var vi tilknyttet Horsens fertilitetsklinik (privatklinik) som har lavet vores tvillinger i maven  (9+3)

Begge gange er det IVF lang protokol. 

Hej

hvad syntes i om Horsens Fertilitetsklinik? (Den gamle Brædstrup). Vi starter nemlig op til januar i ivf og håber virkelig at det er et godt sted. Vi har været til samtale, men du har jo trods alt været igennem hele forløbet ved dem

og hvor lang tid gik der fra du meldte første mens dag til ÆU og ÆO? 

Anmeld

15. december 2014

Kærlighediminmave

Os&lilledig skriver:

Snak med lægen så �� 

så må hun/han detaljere mulighederne. 

Okay for mit vedkommende må jeg nok lige vente til at blodprøverne er tilbage før vi kan gøre mere. Det tager en måned. 

Anmeld

15. december 2014

Miss BananaHammock

anjo01 skriver:

Hej

hvad syntes i om Horsens Fertilitetsklinik? (Den gamle Brædstrup). Vi starter nemlig op til januar i ivf og håber virkelig at det er et godt sted. Vi har været til samtale, men du har jo trods alt været igennem hele forløbet ved dem

og hvor lang tid gik der fra du meldte første mens dag til ÆU og ÆO? 

Vi har været rigtig glad for stedet. Finn som er overlæge, er også på privatklinikken, så vi har egentlig følt os hjemme selvom vi skulle i det private

Det var lidt forskelligt fra forsøg til forsøg. Med Alexander tog det to forsøg med IVF og denne gang kun et forsøg. Med de to første fik jeg højere dosis gonal f end denne gang så der var også forskel. Men ja det kommer jo an på om det er lang eller kort protokol. Jeg har kun prøvet lang. Der starter man på næsespray x antal dage efter mens og så når scanningerne viser klar, så starter man op på de andre hormoner. Men hvis du går ind på deres hjemmeside står ser gode udførlige skrifter om tidsplaner osv.

Anmeld

16. december 2014

Stabel

Os&lilledig skriver:

Jeg kan se at der er ufattelig mange der er tilknyttet fertilitets klinikker, så nu er jeg helt nysgerrig.

Hvilke klinik er i på?

hvilke behandling modtager i?

hvorfor er i tilknyttet? 

Hvor mange behandlinger har i fået?

Vi er selv tilnyttet Danfert ( Dansk fertilitets klinik ) i kbh. 

Vi har haft 3 IUI-D forsøg. Og er nu gravide i 4+ 4

Vi er lesbiske og kan derfor ikke selv

Vi var tilknyttet Skive Sygehus.

Jeg har modtaget 1 IVF behandling, kort. 

Jeg har en lukket æggeleder og min mand lav sædkvalitet

Jeg har kun fået den ene behandling.

Jeg er nu 12+4 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.