Skilsmisse hvordan kommer jeg igennem hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Anonym skriver:

Ja glemmer det siger det ik til ham ... Han er bar et svin der hedder skal komme med spydige kommentar mens han bor her ... 

Hvad siger man til sine børn ? Hvordan siger man det ? 

Man siger sandheden til sine børn - dog i et niveau der er passende, dvs ingen detaljer om hvorfor for det kan de ikke bruge til noget. dDr skal også ALTID være plads til at snakke om hvad der sker, for det er ikke sikkert at der er nogen særlig reaktion når du fortæller det, men de - den ældste især, vil nok vende tilbage til det jævnligt hvor du skal forklare lidt hver gang og det skal prioriteres.

I din situation tænker jeg at du skal sige noget om at mor og far ikke er kærester mere. I skal derfor bo i hver jeres hus/lejlighed - men at i stadigvæk og ALTID vil være deres far og mor uanset hvad. Hold ALTID dine meninger om børnenes far for dig selv - de skal ikke tynges med dine/jeres meninger.

Håber i får ro og kan nyde julen trods alt.

Juleknus herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

Man siger sandheden til sine børn - dog i et niveau der er passende, dvs ingen detaljer om hvorfor for det kan de ikke bruge til noget. dDr skal også ALTID være plads til at snakke om hvad der sker, for det er ikke sikkert at der er nogen særlig reaktion når du fortæller det, men de - den ældste især, vil nok vende tilbage til det jævnligt hvor du skal forklare lidt hver gang og det skal prioriteres.

I din situation tænker jeg at du skal sige noget om at mor og far ikke er kærester mere. I skal derfor bo i hver jeres hus/lejlighed - men at i stadigvæk og ALTID vil være deres far og mor uanset hvad. Hold ALTID dine meninger om børnenes far for dig selv - de skal ikke tynges med dine/jeres meninger.

Håber i får ro og kan nyde julen trods alt.

Juleknus herfra

Tak 

men ting mere .. Kræver alle enlige mødre børnebidrag fra faderen ? 

Anmeld

15. december 2014

sne190810

Anonym skriver:

Tak 

men ting mere .. Kræver alle enlige mødre børnebidrag fra faderen ? 

Tillader mig lige at svare.

Om alle betaler bidrag til bopælsforældreren, ved jeg ikke det kommer jo an på hvordan samværsordningen er hver især.

Men de fleste gør dog, men kender nu også til familier hvor de deles om tingene fælles og ikke går så højt op i det med bestemte pengebeløb.

Det er jo alt efter hvad der passer til hver familie.  

Juridisk set så er samværsforældreren berettiget til at betale min. 1270 kr pr. måned til bopælsforældreren (alt efter indkomst), hvis samværet ikke overstiger et vis antal dage pr. måned. Mener jeg nok, det er sådan det hænger sammen. 

Anmeld

16. december 2014

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Tillader mig lige at svare.

Om alle betaler bidrag til bopælsforældreren, ved jeg ikke det kommer jo an på hvordan samværsordningen er hver især.

Men de fleste gør dog, men kender nu også til familier hvor de deles om tingene fælles og ikke går så højt op i det med bestemte pengebeløb.

Det er jo alt efter hvad der passer til hver familie.  

Juridisk set så er samværsforældreren berettiget til at betale min. 1270 kr pr. måned til bopælsforældreren (alt efter indkomst), hvis samværet ikke overstiger et vis antal dage pr. måned. Mener jeg nok, det er sådan det hænger sammen. 

Hvis jeg har fået depression af det her skilsmisse...kan de tage mine børn fra mig?

Anmeld

16. december 2014

sne190810

Anonym skriver:

Hvis jeg har fået depression af det her skilsmisse...kan de tage mine børn fra mig?

Nej, da. 

Hvem skulle tage dine børn fra dig? Det tror jeg ikke umiddelbart der er nogle som er interesseret i, og da slet ikke fordi du bliver ramt af depression. 

Men måske hvis det bliver for meget for dig i perioder at stå alene med børn, hjem og dagligdag så vær obs på at fordel samværet med børnene ligeligt mellem dig og faderen. Det kan give dig et godt pusterum til at få slappet af i hovedet, arbejdet lidt med dig selv og dine tanker. 
På den måde kan din eksmand hjælpe dig, til at komme lidt ovenpå igen, og for dine børn bliver overgangen fra samboende familie til skilsmissefamilie ikke så slem lige her i starten. Nogle gange kan det være ret hårdt at gå fra at se sin far+mor hver dag i samme hus, til kun at se sin mor i knap 10 dage og så far i 2 dage.

Det er ikke en sjov ting at skulle igennem, og hadet (hvis du har sådan et) til din eksmand forsvinder nok ikke foreløbigt, før du har bearbejdet hele situationen. Og det tager jo altså nok lidt tid, hvilket på sin vis også kan være sundt nok. For man får tænkt over nogle ting, og måske taget sit liv lidt op til revision, og i sidste ende kan det være at der sker ting og sager i livet, som faktisk gør at tingene bliver meget bedre end før. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.