Skilsmisse hvordan kommer jeg igennem hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.298 visninger
24 svar
18 synes godt om
12. december 2014

Anonym trådstarter

Hej piger 

Vi er skilt men manden er her stadigvæk indtil han har mulighed for at flytte om 20 dage .... Det mærkeligt at omgås hinanden og få en hverdag til at fungere når man er enig om at forlade hinanden

jeg er så trist og ked af det ... Jeg er svimmel og svag og glemmer tingene ... Føler mig mærkelig ... Er det normalt ?

vi har børn sammen og det hårdt det hele ..

vi har snakket om at være gode forældre for børnenes skyld og venner agtig ... 

Men hvordan klar man sådan en skilsmisse .. Det er hårdt efter 8 års ægteskab ... Især når jeg ved han har været utro og det ved han ikk... 

Hjælp piger .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2014

Fru Frederiksen.

Anonym skriver:

Hej piger 

Vi er skilt men manden er her stadigvæk indtil han har mulighed for at flytte om 20 dage .... Det mærkeligt at omgås hinanden og få en hverdag til at fungere når man er enig om at forlade hinanden

jeg er så trist og ked af det ... Jeg er svimmel og svag og glemmer tingene ... Føler mig mærkelig ... Er det normalt ?

Men hvordan klar man sådan en skilsmisse .. Det er hårdt efter 8 års ægteskab ... Især når jeg ved han har været utro og det ved han ikk... 

Hjælp piger .. 

Det må være rigtig hårdt. Kan godt forstå at du er utilpas. Det er synd for dig og børnene. Jeg ville fortælle ham at jeg godt ved at han har været utro, og bede ham om at finde et andet sted at være de næste 20 dage. Han må have noget familie eller nogle venner og være hos, til han kan finde en bolig. Er det meningen i skal holde jul sammen ? 

Anmeld

12. december 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Kære TS

Jeg har ingen erfaring med skilsmisse udover mine forældres, men tænker at det er helt normalt at gå lidt i stå og være utilpas som du beskriver og især sålænge han ikke er flyttet. Du kan ikke komme videre så længe han er i huset - så jeg synes også at du på en stille og rolig måde kan bringe det på bane, at du har det rigtig svært med at være under samme tag lige nu og derfor gerne vil, såfremt det er muligt, at han finder et andet sted at bo. Jeg er heller ikke sikker på at det er bedst for børnene at han bliver hvis du har det så skidt. Så kan han komme og besøge børnene hos dig (efter aftale selvfølgelig så han ikke bare brager ind i dit hjem), indtil han får sit eget, så de ikke får alt for mange skift.

Mht. utroskab tror jeg ikke det gavner nogen at bringe på bane nu, i har allerede taget beslutningen om at gå fra hinanden.

Håber du snart kan komme videre i dit liv og jeg er sikker på at når det hele er kommet lidt på afstand får du et rigtig dejligt liv. Du skal tro på at det hele bliver godt, men giv dig tid til at finde dig selv igen :-)

Anmeld

12. december 2014

Newsence

hej...

det er helt normalt at du har det sådan...

mht. til utroskabet så mærk efter. Vil du få det bedre af at han vidste det?? Hvis svaret er nej så lad det ligge. HVis svaret er ja så sig til ham at du lige vil snakke med ham når børnene er gået i seng. Fortæl ham du ved det og at det gør dig ked af det og at dette ikke er en optakt til skænderier men at du har brug for at han ved du ved det.. Stille og roligt..

Derudover skal du mærke efter om det er til alles bedste at han er hos jer i 20 dage eller om han måske skulle flytte hjem til venner eller andet. Hvis ikke børnene har fået det afvide så kan de ihvertfald mærke det og så lider de jo også... Så hvis du slet ikke kan holde det ud så drop det dog og få ham ud.. Sig at det er det bedste for jeres videre samarbejde at I ikke bor sammen nu..

Og så græd og føl og snak med nogen. Du kommer over på den anden side men du skal lige igennem nogle faser først og en af dem er altså sorg og at græde.. 

Held og lykke

Anmeld

12. december 2014

migxher

Jeg er enig med de andre i at du skal bede ham finde et andet sted at være, venner, familie eller måske hende han har dusket. Det må ikke være nemt for dig at skulle gå op af ham. Og sikkert heller ikke behagelig for ham ??

Anmeld

12. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger 

Hjælp piger .. 

Jeg er enig med de andre, han skal finde et andet sted at være. Der ¨må være noget familie eller venner, for det er ikke godt at gå op og ned af hinanden, når I er ved at blive skilt. For børn vil kunne mærke at du ikke har det godt. Og du skal også kunne have en normal hver dag, så du kan fungere og tage dig af dine børn.

Jeg ville be ham om at flytte.

Anmeld

13. december 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

hej...

det er helt normalt at du har det sådan...

mht. til utroskabet så mærk efter. Vil du få det bedre af at han vidste det?? Hvis svaret er nej så lad det ligge. HVis svaret er ja så sig til ham at du lige vil snakke med ham når børnene er gået i seng. Fortæl ham du ved det og at det gør dig ked af det og at dette ikke er en optakt til skænderier men at du har brug for at han ved du ved det.. Stille og roligt..

Derudover skal du mærke efter om det er til alles bedste at han er hos jer i 20 dage eller om han måske skulle flytte hjem til venner eller andet. Hvis ikke børnene har fået det afvide så kan de ihvertfald mærke det og så lider de jo også... Så hvis du slet ikke kan holde det ud så drop det dog og få ham ud.. Sig at det er det bedste for jeres videre samarbejde at I ikke bor sammen nu..

Og så græd og føl og snak med nogen. Du kommer over på den anden side men du skal lige igennem nogle faser først og en af dem er altså sorg og at græde.. 

Held og lykke

Grunden til at han skal vide utroskabet er at han går og tror han har været perfekt mand for mig og fejler Intet!! 

Men hvordan skal jeg sige det til ham når det er noget jeg har fundet ud af via hans profil fordi jeg kender koden ... 

Anmeld

13. december 2014

Anonym trådstarter

Venter sig :) skriver:

Det må være rigtig hårdt. Kan godt forstå at du er utilpas. Det er synd for dig og børnene. Jeg ville fortælle ham at jeg godt ved at han har været utro, og bede ham om at finde et andet sted at være de næste 20 dage. Han må have noget familie eller nogle venner og være hos, til han kan finde en bolig. Er det meningen i skal holde jul sammen ? 

Hvis jeg fortæller at jeg har fundet ud af der fordi jeg har logget ind på hans Facebook så er der et Helvede her og han vil hævne sig og alt muligt .... 

Anmeld

13. december 2014

Fru Frederiksen.

Anonym skriver:

Hvis jeg fortæller at jeg har fundet ud af der fordi jeg har logget ind på hans Facebook så er der et Helvede her og han vil hævne sig og alt muligt .... 

Det har du vel gjort fordi du havde mistanke om at han ikke opførte sig som han burde have gjort. Det ville være min forklaring til ham, jeg ville også sige til ham at retten til at flippe ud og hævne sig bunder ikke rigtig i noget , når han har opført sig sådan.

Bed ham om at flytte hvis du magter det.

håber det bedste for dig og børnene.  

Anmeld

13. december 2014

BinaMor

det lyder som stress over situationen. har selv været der. i må hver til sit så du kan komme op igen.

hold modet oppe. det er snart overstået - og tingene bliver BEDRE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.