NF for stor hvad så nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2014

Kay

mummimia skriver:

når lige en lille update..
imorgen hedder det fostervandsprøve og så er det bare at vente på svar
Mine blodprøver så rigtig fine ud fik jeg ogvide 2 gang jeg var derinde, og jeg fik 6 dage efter lavet en ny NF hos Jordmoder.dk og der blev den målt til 3.7 lidt forhøjet men ikke i nærheden af de 6mm som der blev "målt" på sygehuset,
og har fået en risikovurdering (fra sygehuset på baggrund af den store nakkefold) at der er 1:3 for at få et downs barn.
ved scanningen hos Jordmoder.dk fik jeg også en flot scanning af babys hjerte og lever flow og alt ink næseben så simpelthen så fint ud, den vinkede og gemte sig
så det har givet lidt ro julen over og nu er det bare og vente på svar fra Fostervandprøven.

hvis du tager et måle bånd og ser forskellen på 3 og 6 millimeter, og forestiller dig at de skal måle det igennem din mave, ja så det er svært og som oftest er det ikke et barn med downs,  hvis dit tal er 1:3  er tanken at hvis du får 3 børn har 1 af dem Downs men hvis nakken "kun" er 3,5 er dit tal jo også en del bedre end 1:3 

kender flere med dårlig risikovurdering hvor det er gået fint og kender også en del dejlig downs børn, da jeg er socialpædagog og vil sige at abort jo ikke er den eneste vej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

mummimia

Kay skriver:

hvis du tager et måle bånd og ser forskellen på 3 og 6 millimeter, og forestiller dig at de skal måle det igennem din mave, ja så det er svært og som oftest er det ikke et barn med downs,  hvis dit tal er 1:3  er tanken at hvis du får 3 børn har 1 af dem Downs men hvis nakken "kun" er 3,5 er dit tal jo også en del bedre end 1:3 

kender flere med dårlig risikovurdering hvor det er gået fint og kender også en del dejlig downs børn, da jeg er socialpædagog og vil sige at abort jo ikke er den eneste vej

Ja det er jeg klar over, og vil også sige at hvis det viser sig at være en downs barn er der ikke taget en endelig beslutning om hvad vi skal, for downs børn syntes jeg også er rigtig dejlige men da jeg jo ikke er alene vil min mand og jeg være helt 100% enige,
men nu må tiden vise hvad der sker

Anmeld

28. december 2014

Kay

mummimia skriver:

Ja det er jeg klar over, og vil også sige at hvis det viser sig at være en downs barn er der ikke taget en endelig beslutning om hvad vi skal, for downs børn syntes jeg også er rigtig dejlige men da jeg jo ikke er alene vil min mand og jeg være helt 100% enige,
men nu må tiden vise hvad der sker

Det kan jeg 100% godt forstå for lige så dejlige de er lige så stor en mundfuld kan de være

Anmeld

28. december 2014

Lotus86

Chancen for at et raskt barn er heldigvis større, end risikoen for et barn med downs Jeg håber det aller bedste for jer og jeres lille baby, og har på fornemmelsen, at det bare er en drillepind, som er helt sund og rask

Anmeld

29. december 2014

mummimia

tak lotus, det tror vi nemlig også selv,

nårh nu er første etape overstået, puha det var en stor nål, men ikke så slemt som frygtet, så nu er det blot og vente,

Anmeld

29. december 2014

Kay

mummimia skriver:

nårh nu er første etape overstået, puha det var en stor nål, men ikke så slemt som frygtet, så nu er det blot og vente,

Hvornår får i svar?

Anmeld

29. december 2014

Lotus86

mummimia skriver:

Hvis din mavefornemmelse siger dig, at alt er som det skal være, så tror jeg helt sikkert også det er det Hvornår får i svar?

Anmeld

29. december 2014

mummimia

Tidligst fredag senest næste uge, det er downs der er størst "risiko" for og det er den de først kan give svar på, og da laboratoriet har åben hverdag trods helligdage (fordi cellerne skal dyrkes)

Anmeld

29. december 2014

mummimia

og min egen mave fornemmelse sir at der intet er i vejen..
nogle af jer der egentlig ved og man kan fravælge en bestemt læge og sygeplejeske på sygehuset?

Anmeld

29. december 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
mummimia skriver:

Hej,
er helt ny herinde, og kan se der er mange tråde om emnet men har virkelig brug for at komme ud med mit.
Igår var jeg til NF, skeptisk som jeg er var det ikke noget jeg så frem til.
og det viste sig også at nakkefolden var "alt for stor" som sygeplejesken sagde. Hvad jeg selv så var det omkring en 6 mm. ca
hun kunne ikke gi mig svar om mine blodprøver var dårlige eller andet, udover at jeg havde en bagudvendt livmoder, og at jeg kunne få en Moderkage prøve idag.
Da vi ankommer bliver vi sat ned og faktisk tilbudt en abort med det samme! syntes jeg virkelig ikke var fair.
uden yderligere prøver, men jeg vil gerne vide om der er noget og være bekymret for.
de kunne ikke tage en Moderkage prøve pga min livmoder og derfor skal jeg derind igen om 1 uge og hvis de ikke kan der skal jeg vente til mellem jul og nytår (måske efter) og få en fostervandsprøve.

har ingen procenter fået for hvor stor chancen for kromosomfejl eller andet fået men lægen virkede ikke synderlig hverken optimistisk eller opbakkende over mit valg.

Nu har jeg brug for at høre er der andre der har prøvet at have for stor nakkefold og uden og vide om risiko og chancer, hvornår fik i og vide at alt var som det skulle være?

tror desværre vi ser frem til en elendig jul

beklager det lange indlæg har virkelig brug for at få lidt andre øjne på det for herhjemme er vi i et sort hul.

Hej

Har stået i samme situation som jer.

NF blev målt til 4.1 og der var for meget fostervand. Vi blev tilbudt at afbryde med det samme eller biopsi og afvente resultatet, vores tal var 1:2. Vi valgte at få en biopsi.

3 dage efter fik vi de første svar som var normale, 1 uge efter de udvidet svar som også var normale. Imellem de 2 breve blev vi scannet igen og der var tingene blevet indenfor normalen igen.

Vi blev fulgt med ekstra hjertescanninger pga. den forstørret NF, men endte med en rask pige

Vi har været igennem 3 biopsier. Vi mistede en datter pga. kromosomfejl i 16. uge i første graviditet. 2. Graviditet gik nogenlunde normal og vi fik en rask pige. 3. graviditet er den jeg har beskrevet ovenover.

Hvis vi skal ha' flere børn er vi blevet lovet at vi kan få en biopsi, hvis vi ønsker det.

Håber I snart får svar og at det er et godt et. I skal nok forvente hjertescanninger hvis resultaterne er normale pga. det høje NF mål.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.