Sætte fødsel igang pga bækkenløsning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

Hønsemor

Sissel skriver:

Er der nogen der har prøvet det? 

Min JM sagde i sidste uge, at det ville hun klart anbefale mig. Var så til samtale hos en fødselslæge i går, og hun ville gå med til at sætte mig igang en uge før termin. Dvs 28 dec. 

Jeg er alene med to børn, på 3 og 5. Og jeg har været nødt til at leje en bil, for at jeg kan køre dem i børnhave, der ligger 200 m væk. Jeg er så smerteplaget, og der er INGEN hjælp at hente nogen steder fra.  (Bor i Horsens) så jeg har været nødt til selv at købe krykker, en kørestol og en badebænk. Jeg kan ikke selv handle, lave mad, bade ungerne eller noget som helst. Min grænse er virkelig nået, og så er 2 1/2 uge altså lang tid.. Jeg kan mærke hvordan det mørke kommer kravlende og sætter sig på mine skuldre. Har haft fødselsdepressioner efter begge tidligere fødsler og frygter helt sikkert at det er der det bærer hen igen. Jeg er bange for at hvis der går 2 1/2 uge før jeg føder, at så har jeg simpelthen ikke kræfterne til det. Og jeg er bange for at jeg kommer til at skubbe hende (babyen) væk. Og jeg er bange for hvordan min krop skal komme sig oven på så slem en gang bækkenløsning. 

Ved scanningen i går, blev hun vurderet til at være 23 % større end gennemsnittet. Og der er ikke noget jeg hellere vil, end at lade naturen gå sin gang, og lade hende komme ud af sig selv. Men jeg kan simpelthen ikke mere. Jeg har trukket på alle dem jeg har at trække på. Der er ikke mere hjælp for mig at få.

Hvad skal jeg gøre? 

Jeg blev sat igang 37+6 med vores andet barn.

Jeg havde så slem bækkenløsning at jeg ikke kunne mærke min ben nogle dage, sad i kørestol on/off i 4 mdr og fast i 2 mdr.. Lægerne frygtede at jeg aldrig nogensinde ville komme til at gå normalt og frarådede mig og gør stadig at blive gravid igen nogensinde, da jeg risikere at blive invalid af endnu en graviditet.. 

Alligevel var de ikke meget for at sætte mig igang, de så helst jeg ventede, men da det gik op for lægen, hvor smerteplaget jeg var, hun ville have jeg skulle flytte på mig, sendte hun mig op, men kun fordi jeg af mig selv havde født 37+3 2 år tidligere og vores ældste søn kom ud og var sund og rask og stor.. Jeg blev dog gjort opmærksom på at en igangsættelse af en umoden og lukket livmoderhals kunne gøre hele mit forløb meget værre, end det allerede var, da jeg kunne få flere og unødige smerter.. Jeg var dog "heldig", jeg var dagen forinden blevet undersøgt til at være max. 0,5 cm åben og have 1,5-2 cm livmoderhals tilbage og den nye undersøgelse under 24 timer efter, viste jeg var 2 cm åben og havde 0,5 cm livmoderhals tilbage, så fik lagt klyx og beordret ud og gå det jeg nu kunne og da vi kom tilbage var jeg 3 cm åben og ingen livmoderhals, fik derfor prikket vandet og åbnede mig straks til 5 cm.. Fik dog af vide at jeg var en af de heldige..

Jeg går stadig ikke 100% normalt, på trods af at det snart er 2 år siden jeg fødte, jeg skulle have rigtig meget hjælp i starten efter fødslen og jeg har stadig dage, hvor benene ikke altid vil som de skal 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

lineog4

Ved godt du skriver  du ikke har nogen. Men jeg kan ikke lade  være med at tænke  på hvor farmand er henne?

Nu ved jeg  ikke meget  om bækkenløsning, men kan da huske fra de jeg kendte hvor det var slemt. At det ikke ændrede sig til det "almindelige" som ved  et trylleslag  når de havde født. Så du kommer jo nok også til  at skulle  have hjælp efter  fødslen. Så far kan lige så godt komme på banen.

Anmeld

9. december 2014

Sissel

l.kjoeller skriver:

Jeg blev sat i gang på termin af samme årsag. Kan ikke an befale at blive sat i gang da det kan være en hidsig omgang  med pilleveer. Nåede at have veer med 2 min mellemrum  fra start  til slut i 22 timer. Ingen indfasning og ikke særlig  stor  effekt så fik ve drop. Hvor er det synd for dig.  Er du helt  alene om det ? 

Jeg vil også aller helst at fødslen går igang af sig selv.. Men jeg kan simpelthen ikke mere

jeg vil hellere føde 10 gange, end at gå 2 1/2 uge endnu

Anmeld

9. december 2014

Sissel

lineog4 skriver:

Ved godt du skriver  du ikke har nogen. Men jeg kan ikke lade  være med at tænke  på hvor farmand er henne?

Nu ved jeg  ikke meget  om bækkenløsning, men kan da huske fra de jeg kendte hvor det var slemt. At det ikke ændrede sig til det "almindelige" som ved  et trylleslag  når de havde født. Så du kommer jo nok også til  at skulle  have hjælp efter  fødslen. Så far kan lige så godt komme på banen.

Far er på banen, og hjælper mig alt hvad han kan.. Men vi bor ikke sammen, og han har jo også sit job og en datter at tage sig af.. Så han kan ikke være her til at hjælpe mig hele tiden.

Anmeld

9. december 2014

Sissel

Hønsemor skriver:

Jeg blev sat igang 37+6 med vores andet barn.

Jeg havde så slem bækkenløsning at jeg ikke kunne mærke min ben nogle dage, sad i kørestol on/off i 4 mdr og fast i 2 mdr.. Lægerne frygtede at jeg aldrig nogensinde ville komme til at gå normalt og frarådede mig og gør stadig at blive gravid igen nogensinde, da jeg risikere at blive invalid af endnu en graviditet.. 

Alligevel var de ikke meget for at sætte mig igang, de så helst jeg ventede, men da det gik op for lægen, hvor smerteplaget jeg var, hun ville have jeg skulle flytte på mig, sendte hun mig op, men kun fordi jeg af mig selv havde født 37+3 2 år tidligere og vores ældste søn kom ud og var sund og rask og stor.. Jeg blev dog gjort opmærksom på at en igangsættelse af en umoden og lukket livmoderhals kunne gøre hele mit forløb meget værre, end det allerede var, da jeg kunne få flere og unødige smerter.. Jeg var dog "heldig", jeg var dagen forinden blevet undersøgt til at være max. 0,5 cm åben og have 1,5-2 cm livmoderhals tilbage og den nye undersøgelse under 24 timer efter, viste jeg var 2 cm åben og havde 0,5 cm livmoderhals tilbage, så fik lagt klyx og beordret ud og gå det jeg nu kunne og da vi kom tilbage var jeg 3 cm åben og ingen livmoderhals, fik derfor prikket vandet og åbnede mig straks til 5 cm.. Fik dog af vide at jeg var en af de heldige..

Jeg går stadig ikke 100% normalt, på trods af at det snart er 2 år siden jeg fødte, jeg skulle have rigtig meget hjælp i starten efter fødslen og jeg har stadig dage, hvor benene ikke altid vil som de skal 

Jeg ved godt der er risisi ved at blive sat igang.. Men jeg vil hellere en langtrukken fødsel, end at gå tiden ud.. Det er simpelthen ulideligt. Og jeg har jo ingen til at hjælpe mig det meste af tiden.. Der er trapper i min lejlighed, så kan ikke bruge kørestolen indenfor.. 

Jeg er bange for at jo værre det her får lov at blive, jo sværere blir det for min krop at komme sig igen. Og min psyke for den sags skyld

Anmeld

9. december 2014

Sissel

modesty skriver:

Kunne det være en idé at ringe til SP eller kommunen og bede om noget hjælp? Evt. en hjemmehjælp der kan komme de sidste uger og hjælpe dig med praktiske ting?

Der er ingen hjælp at hente overhovedet.. Jeg har undersøgt, og ringet rundt.. Synes det er SÅ synd for mine børn.. Det er altid noget at de er så store at de er selvhulpne.. Men de er trods alt kun 3 og 5, og har  jo stadig brug for deres mor.. 

Anmeld

9. december 2014

lineog4

Sissel skriver:

Far er på banen, og hjælper mig alt hvad han kan.. Men vi bor ikke sammen, og han har jo også sit job og en datter at tage sig af.. Så han kan ikke være her til at hjælpe mig hele tiden.

Er han ikke far til de store, for det var faren til de store jeg tænkte på - måske tage dem en uge så du kun skal tænke på dig selv. Eller aflevere og hente eller....?

Anmeld

9. december 2014

Sissel

lineog4 skriver:

Er han ikke far til de store, for det var faren til de store jeg tænkte på - måske tage dem en uge så du kun skal tænke på dig selv. Eller aflevere og hente eller....?

De to store er hos deres far hver anden uge.. Og han kan/vil ikke hjælpe mig.. Den uge hvor de er hos deres far, er sådan set okay.. Så har jeg jo kun mig selv. Men jeg skal jo også have noget at spise og sådan. Jeg har aldrig været så langt ude som jeg er nu. Synes virkelig det er noget lort!

Anmeld

9. december 2014

l.kjoeller

Sissel skriver:

Jeg vil også aller helst at fødslen går igang af sig selv.. Men jeg kan simpelthen ikke mere

jeg vil hellere føde 10 gange, end at gå 2 1/2 uge endnu

Forstår  jeg godt.  Jeg bor i horsens. Er dog selv gravid og mit overskud er i minus pt så jeg er ikke så frisk  til at kunne hjælpe desværre  

Anmeld

9. december 2014

Sissel

l.kjoeller skriver:

Forstår  jeg godt.  Jeg bor i horsens. Er dog selv gravid og mit overskud er i minus pt så jeg er ikke så frisk  til at kunne hjælpe desværre  

Så må du bare håbe på at du ikke får bækkenløsning, eller andre problemer.. For i Horsens kommune, er man åbenbart på herrens mark hvis man får problemer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.