Sætte fødsel igang pga bækkenløsning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.191 visninger
29 svar
1 synes godt om
9. december 2014

Sissel

Er der nogen der har prøvet det? 

Min JM sagde i sidste uge, at det ville hun klart anbefale mig. Var så til samtale hos en fødselslæge i går, og hun ville gå med til at sætte mig igang en uge før termin. Dvs 28 dec. 

Jeg er alene med to børn, på 3 og 5. Og jeg har været nødt til at leje en bil, for at jeg kan køre dem i børnhave, der ligger 200 m væk. Jeg er så smerteplaget, og der er INGEN hjælp at hente nogen steder fra.  (Bor i Horsens) så jeg har været nødt til selv at købe krykker, en kørestol og en badebænk. Jeg kan ikke selv handle, lave mad, bade ungerne eller noget som helst. Min grænse er virkelig nået, og så er 2 1/2 uge altså lang tid.. Jeg kan mærke hvordan det mørke kommer kravlende og sætter sig på mine skuldre. Har haft fødselsdepressioner efter begge tidligere fødsler og frygter helt sikkert at det er der det bærer hen igen. Jeg er bange for at hvis der går 2 1/2 uge før jeg føder, at så har jeg simpelthen ikke kræfterne til det. Og jeg er bange for at jeg kommer til at skubbe hende (babyen) væk. Og jeg er bange for hvordan min krop skal komme sig oven på så slem en gang bækkenløsning. 

Ved scanningen i går, blev hun vurderet til at være 23 % større end gennemsnittet. Og der er ikke noget jeg hellere vil, end at lade naturen gå sin gang, og lade hende komme ud af sig selv. Men jeg kan simpelthen ikke mere. Jeg har trukket på alle dem jeg har at trække på. Der er ikke mere hjælp for mig at få.

Hvad skal jeg gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

Carina:-)

Du kan ikke gøre noget andet end at acceptere at der skal gå 2½ uge og så passe så godt på dig selv som muligt.

Man sætter ikke fødslen igang hvis der ikke er fare på fære da både barn og mor har bedst af at gå tiden ud. 

Har du ikke nogen i din omgangskreds der kan give en hånd med i den sidste tid?

Anmeld

9. december 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal ringe til din JM, og sige det som det er.. At du er voldsomt plaget.

umiddelbart tror jeg dog ikke du skal sætte næsen op efter for meget.

fødselslægerne er vist ikke meget for at sætte i gang før termin, og selv med svær bækkenløsning får man lov til at gå over.. Så længe baby har det godt, så kommer mors mobilitet i anden række.

hvis jeg var dig, så ville jeg klart lægge vægt på din historik med fødselsdepression, og din frygt for endnu en, når slutningen på graviditeten er sådan her.

jeg håber du finder kræfterne til de sidste uger. Det må være frygteligt!

Anmeld

9. december 2014

Sissel

Carina:-) skriver:

Du kan ikke gøre noget andet end at acceptere at der skal gå 2½ uge og så passe så godt på dig selv som muligt.

Man sætter ikke fødslen igang hvis der ikke er fare på fære da både barn og mor har bedst af at gå tiden ud. 

Har du ikke nogen i din omgangskreds der kan give en hånd med i den sidste tid?

Nej der er ikke andre der kan hjælpe mig, end der allerede er.. Jeg er alene med børnene, og kan ikke tage mig af dem sådan som det er nu..

Anmeld

9. december 2014

JH12

Prøv at fortælle din jm hvordan du har det.. Særligt med fødselsdepression.. 

Jeg havde også svær bækkenløsning, og der var desværre ingen hjælp at hente, jeg fik endda først tid til igangsættelse 10 dage efter termin.. 

Anmeld

9. december 2014

Sissel

JH12 skriver:

Prøv at fortælle din jm hvordan du har det.. Særligt med fødselsdepression.. 

Jeg havde også svær bækkenløsning, og der var desværre ingen hjælp at hente, jeg fik endda først tid til igangsættelse 10 dage efter termin.. 

Jeg snakkede med jm om det i sidste uge.. Det var derfor hun forslog at jeg skulle sættes igang uge 37-38.. Men det er desværre ikke hende der tager beslutningen.. Det er fødselslægen. Mit problem er at jeg er alene med mine to børn. Hvis jeg havde været alene, eller havde boet sammen med faren, havde det været noget helt andet..

Anmeld

9. december 2014

JH12

Sissel skriver:

Jeg snakkede med jm om det i sidste uge.. Det var derfor hun forslog at jeg skulle sættes igang uge 37-38.. Men det er desværre ikke hende der tager beslutningen.. Det er fødselslægen. Mit problem er at jeg er alene med mine to børn. Hvis jeg havde været alene, eller havde boet sammen med faren, havde det været noget helt andet..

Kan jordemoren ikke hjælpe med at snakke med fødselslægen, det er trods alt hende der kender dog og dine problemstillinger bedst.. 

Anmeld

9. december 2014

Sissel

JH12 skriver:

Kan jordemoren ikke hjælpe med at snakke med fødselslægen, det er trods alt hende der kender dog og dine problemstillinger bedst.. 

Jeg ved ærligt ikke hvordan deres samarbejde foregår.. Det virker ikke som om jm har noget at skulle have sagt.. Hun mente jeg skulle sættes igang, inden jeg kom for langt ud. Men det mente fødselslægen jo åbenbart var ligemeget.. 

Jeg prøver at ringe til jm i morgen..

Anmeld

9. december 2014

l.kjoeller

Jeg blev sat i gang på termin af samme årsag. Kan ikke an befale at blive sat i gang da det kan være en hidsig omgang  med pilleveer. Nåede at have veer med 2 min mellemrum  fra start  til slut i 22 timer. Ingen indfasning og ikke særlig  stor  effekt så fik ve drop. Hvor er det synd for dig.  Er du helt  alene om det ? 

Anmeld

9. december 2014

modesty

Sissel skriver:

Nej der er ikke andre der kan hjælpe mig, end der allerede er.. Jeg er alene med børnene, og kan ikke tage mig af dem sådan som det er nu..

Kunne det være en idé at ringe til SP eller kommunen og bede om noget hjælp? Evt. en hjemmehjælp der kan komme de sidste uger og hjælpe dig med praktiske ting?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.