Hvor mange æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.600 visninger
72 svar
18 synes godt om
8. december 2014

anjo01

hej.

Min kæreste og jeg skal igang med behandling til januar, så pt går snakken på hvor mange æg jeg skal have sat op, når vi når så langt. Derfor vil jeg gerne høre hvor mange andre har fået sat op, og om jeres erfaringer omkring det. 

Vi er hhv 23 og 24

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

esioul

anjo01 skriver:

hej.

Min kæreste og jeg skal igang med behandling til januar, så pt går snakken på hvor mange æg jeg skal have sat op, når vi når så langt. Derfor vil jeg gerne høre hvor mange andre har fået sat op, og om jeres erfaringer omkring det. 

Vi er hhv 23 og 24

de vil tit kun sætte et op i friske forsøg når man er under 35 og 2 i fryseforsøg

Anmeld

8. december 2014

Miss BananaHammock

anjo01 skriver:

hej.

Vi er hhv 23 og 24

Med den første meldte klinikken klart ud at de kun satte et op, da vi stadig var unge og der var ingen forklarlig grund til at vi ikke kunne blive gravide. Vi var 27 og 31.

Her med barn nr to bad vi om to æg - mest pga. den høje pris for behandling når det er nr. 2 og fordi jeg inderst inde ikke troede på at begge ville sætte sig fast. Vi venter nu tvillinger

Jeg vil anbefale et æg og så resten i fryseren. Selvom vi glæder os helt vildt til tvillingerne, så er det bare meget større risiko forbundet med tvillinge graviditet og vi har virkelig nydt den alene tid vi har haft med den store.

Anmeld

8. december 2014

LilleMie

anjo01 skriver:

hej.

Vi er hhv 23 og 24

Vi sad også derhjemme og talte om for og imod to æg, inden vi skulle starte op. Men endte med at vi ville gøre, hvad de anbefalede og at tvillinger også vil være velkomne. Alle vores tanker var dog overflødige, da det viste sig at klinikken kun vil lægge et æg op, da vi stadig i deres øjne er unge (begge 30 år)  Så vi havde faktisk ikke et valg, selvom de i det tilsendte materiale flere gange nævner to æg 

Men måske vil de lægge to æg op senere, hvis jeg ikke bliver gravid efter flere forsøg, eller hvis kvaliteten af æggene ikke er så god.

Anmeld

8. december 2014

anjo01

Tak for svar da vi var til samtale i oktober sagde de nemlig at de ville sætte et eller to æg op - men ikke mere end det (selvom jeg aldrig i mine vildeste drømme vil have sat mere end to op!)

her er det mig der er fertilitetsproblemet

Anmeld

10. december 2014

ErDuHerIkkeSnart

I mit materiale fra Rigshospitalet står, at det er lovgivningsbestemt at man kun ligger ét enkelt æg op, såfremt kvinden er under 30 og der ikke er særlige omstændigheder som giver grund til at det skulle være ekstra svært.

Anmeld

10. december 2014

l.kjoeller

anjo01 skriver:

hej.

Vi er hhv 23 og 24

1 æg = en lille pige  

Anmeld

11. december 2014

anjo01

Tak for svar alle sammen

jeg kan i pjecen læse mig frem til at se lægger 1-2 æg op, derfor jeg troede det var en mulighed  

hvor lang tid gik der fra i meldte 1. Menstruationsdag til i fik taget æg ud + sat æg op?

Anmeld

11. december 2014

LilleMie

anjo01 skriver:

Tak for svar alle sammen

jeg kan i pjecen læse mig frem til at se lægger 1-2 æg op, derfor jeg troede det var en mulighed  

hvor lang tid gik der fra i meldte 1. Menstruationsdag til i fik taget æg ud + sat æg op?

Jeg blev scannet dagen efter mens start på cyklusdag 2, startede på hormoner dag 3, blev scannet igen på dag 7, 9 og 11, og den sidste scanningsdag fik jeg sat endelig dato på ægudtagningen ud fra mine ægs udvikling, hvilket for mig var på cyklusdag 14. Men inden start sagde han, at vi skulle forvente udtagning på dag 13-14 (+- en dag) og ægoplægning 2 dage senere.

Held og lykke til januar 

Anmeld

11. december 2014

anjo01

Hold da op  troede det var hhv 7 og 9 uger efter første mens dag i forløbet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.