Hvilke overvejelser gjorde I er angående udd? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2014

Dorthe1986

LilleSpir skriver:

Det er utroligt, at man tror man har en idé om hvad man gerne vil og alligevel så kan man tage så meget fejl.. At svinge fra læge til bibliotekar er jo noget af en drejning. Men fantastisk, at du har fundet din plads! Det ville være ærgerligt, hvis du bare blev på den første linje..

Jeg er glad for at det lykkedes for dig

Jeg har hørt lidt om, at uddannelsen er lidt undervurderet Faktisk har jeg også overvejet den.. Men blev lidt skræmt af længden af den. Kan man bruge den til andet en bibliotekar?

Jamen det er helt vildt den drejning jeg tog. Jeg er stadig meget interesseret i det natur- og sundhedsvidenskabelige men det var bare ikke der jeg skulle gøre karriere :-)

Men jo den er meget undervurderet. Altså tager du den lange som jo både er en bachelor og kandidatgrad Ja så kan du bruge den til ret mange ting. Man bliver en vanvittig dygtig formidler og der er 2 retninger du kan tone din uddannelse i. Enten kan du gå den mere informationsvidenskabelige retning, det er det man kalder den hardcore retning, her arbejder man med Informations arkitektur og lignende. Man kan også gå. En mere kulturel vej hvor man arbejder med kulturprojekter og udvikling og det er ikke kun inden for bibliotek men også alt andet i kultursamfundet. Men prøv at se på hjemmesiden eller ug.dk der står vidst mere om hvad man kan blive :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2014

M &.I

LilleSpir skriver:

Velkommen til min verden  Det kan være frustrerende 

Jaaaaaa! Jeg sidder og søger på nette og læse om alt uddannelse og hvad man skal gøre. Det er så svært . 

Anmeld

11. december 2014

serinasmor

LilleSpir skriver:

Det lyder til gengæld rigtig spændende at være Grafisk Designteknolog!  

Men, har du meget slev at skulle have sagt, indenfor dit arbejde? Må du være kreativ og komme med idéer?

Ville du mene at uddannelsen var svær? 

i hvor stor en grad jeg får lov at være kreativ og komme med ideer kommer i høj grad an på opgaven ... mange opgaver er simple sæt lige logo på tshirt nr det i den og den størrelse så er der ikke så meget at rafle om ... andre opgaver skal jeg opfinde noget fra bunden ...  men det kommer jo også an på typen af vorksom hed man ender i ... 

om uddannelsen er svæt afhænger meget af hvor god man er til at lære nye programmer og om man tør kaste sig ud i det ... om den er svær at komme ind på kommer an på hvor du er i landet

Anmeld

11. december 2014

1977

Profilbillede for 1977

Da jeg var færdig med 10 klasse var jeg også lost. Så jeg tog 1 årig HG. Efter den var jeg stadig ikke kommet videre, så jeg tog en kontoruddannelse med jeg tænkte. Blev enig med mig selv at jeg skulle læse økonomi og blive underviser, så jeg tog en HH. Begyndte på Handelshøjskolen, men efter et semester sprang jeg fra. Jeg passede ikke ind i kulturen der. 

Efter 2 år hvor jeg arbejde, kom jeg på uni, hvor jeg læste erhvervesøkonomi. Da jeg fik min BA brugte jeg sommerferien på at arbejde som ufaglært i hjemmeplejen. Nu er har jeg fundet min hylde som sosu assistent  Det tog mange år og gav lige så mange oplevelser inden jeg kom på plads.  

Anmeld

11. december 2014

LilleSpir

serinasmor skriver:

i hvor stor en grad jeg får lov at være kreativ og komme med ideer kommer i høj grad an på opgaven ... mange opgaver er simple sæt lige logo på tshirt nr det i den og den størrelse så er der ikke så meget at rafle om ... andre opgaver skal jeg opfinde noget fra bunden ...  men det kommer jo også an på typen af vorksom hed man ender i ... 

om uddannelsen er svæt afhænger meget af hvor god man er til at lære nye programmer og om man tør kaste sig ud i det ... om den er svær at komme ind på kommer an på hvor du er i landet

Det lyder som et rigtig fint job du har fået dig Både med rutine opgaver og muligheder for selv at få en indflydelse

Hm. Jeg er rimelig lærenem og når jeg først får det ind under huden, bliver tingene hurtig en del af mine vaner. Jeg elsker at lærer nye ting, så ret ofte tager jeg det som en udfordring fremfor en hindring

Anmeld

11. december 2014

LilleSpir

Mor&prins skriver:

Jaaaaaa! Jeg sidder og søger på nette og læse om alt uddannelse og hvad man skal gøre. Det er så svært . 

Jeg kan sagtens sætte mig i dit sted.. Jeg er virkelig også på bar bund. Jeg sidder ret ofte og søger på elevpladser, bare for at se hvad der er at vælge imellem.. Og for at se om der dukker noget op, som jeg måske kunne have interesse i 

Anmeld

11. december 2014

LilleSpir

Jeanne skriver:

Da jeg var færdig med 10 klasse var jeg også lost. Så jeg tog 1 årig HG. Efter den var jeg stadig ikke kommet videre, så jeg tog en kontoruddannelse med jeg tænkte. Blev enig med mig selv at jeg skulle læse økonomi og blive underviser, så jeg tog en HH. Begyndte på Handelshøjskolen, men efter et semester sprang jeg fra. Jeg passede ikke ind i kulturen der. 

Efter 2 år hvor jeg arbejde, kom jeg på uni, hvor jeg læste erhvervesøkonomi. Da jeg fik min BA brugte jeg sommerferien på at arbejde som ufaglært i hjemmeplejen. Nu er har jeg fundet min hylde som sosu assistent  Det tog mange år og gav lige så mange oplevelser inden jeg kom på plads.  

Da du tog kontoruddannelsen, hvordan ansøgte du så om elevplads? Jeg sidder lige nu og søger på elevpladser og har blandt andet fundet en stilling, hvor de tager imod ansøgninger fra nu af og frem til 1.februar. Jeg bliver (forhåbentlig) først student til sommer i år. Skal man så bare skrive i sin ansøgning, at man først bliver student i år eller hvordan? Det synes jeg er ret forvirrende.. Og virker sådan lidt "halvt-færdig" agtig.. Håber det er okay jeg spørger

Det lyder som om du har fået nogle oplevelser. Det er altid noget, at du har erkendt, at stederne ikke har været noget for dig og ikke mistet modet. Det er jeg bange for jeg gør, hvis jeg skal rundt til forskellige uddannelser, før jeg finder min hylde. 

Anmeld

11. december 2014

1977

Profilbillede for 1977
LilleSpir skriver:

Da du tog kontoruddannelsen, hvordan ansøgte du så om elevplads? Jeg sidder lige nu og søger på elevpladser og har blandt andet fundet en stilling, hvor de tager imod ansøgninger fra nu af og frem til 1.februar. Jeg bliver (forhåbentlig) først student til sommer i år. Skal man så bare skrive i sin ansøgning, at man først bliver student i år eller hvordan? Det synes jeg er ret forvirrende.. Og virker sådan lidt "halvt-færdig" agtig.. Håber det er okay jeg spørger

Det lyder som om du har fået nogle oplevelser. Det er altid noget, at du har erkendt, at stederne ikke har været noget for dig og ikke mistet modet. Det er jeg bange for jeg gør, hvis jeg skal rundt til forskellige uddannelser, før jeg finder min hylde. 

Jeg blev tilbudt en læreplads, så jeg søgte slet ikke  

Jeg elsker at uddanne mig og er slet slet ikke færdig endnu. Men nu er mere indenfor mit område og intereser. Jeg er stressvejleder, mentor og starter på ergonomivejleder til januar 

Mht at miste modet - så har jeg været tæt på flere gange. Men jeg har valgt at se det som oplevelser og det er en viden jeg altid vil have.  

Det du har lært på skolen og dine erfaringer kan ingen tage fra dig 

Anmeld

12. december 2014

M &.I

LilleSpir Har du fundet ud af hvad du vil??

jeg har stadigvæk ikke fundet ud af det, men kom tanke om kosmetolog eller make up artister. 

Jeg vil gerne arbejde med makeup da jeg elsker makeup. Nu ved jeg ikke om man kan kun arbejde med make up ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.