Hvilke overvejelser gjorde I er angående udd? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2014

Mettefpigen

Jeg kiggede efter hvad der interesserede mig og efter jeg fik bassen kiggede jeg også efter normaltider 8-16 ca... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2014

Mettefpigen

Dobbelt...

Anmeld

4. december 2014

Lunae

LilleSpir skriver:

Jeg har ikke noget problem med de skiftende arbejdstider. Jeg ville faktisk hellere foretrække, at det ikke er et 8-16 job, for det synes jeg er lidt kedeligt. Dog kunne jeg forestille mig, at når der kommer børn, at det kan være svært at få til at gå op.. Andre mennesker har jeg heller intet problem med. Dog ser jeg dog det, at man skal være på SU, som et problem rent økonomisk..

Jeg tror ikke at jeg ville være bygningsmaler for life. Drømmen var at kunne bruge læren til, at sætte møbler i stand og være kreativ på den måde. Forhåbentlig kunne sælge ud af det :-)

Men du har ret.. Jeg må sætte mig ned og veje for og imod.. Selvom jeg synes det er vældig svært lige nu

jeg forstår bestemt din frustration. Jeg er som sagt selv i gang med læreruddannelsen, men har også tidligere gået på pædagoguddannelsen og læst religionsvidenskab på universitetet

Jeg har også sværmet om socialrådgiver, lægesekretær og journalist, men nu er jeg her - og selvom at det ikke er min drømmeuddannelse, så er jeg bare nødt til at bide det i mig og så skal jeg skabe mit eget liv efterfølgende.

Anmeld

4. december 2014

Dorthe1986

Jeg kender godt frustrationen. Da jeg gik i folkeskole var planen jordemoder, da jeg skulle starte på gymnasiet var min plan at læse til læge og det var den eneste plan jeg havde og knoklede som en vanvittig for at nå målet og kom også ind på medicinstudiet, hvor det så gik op for mig, at det bare slet ikke var mig alligevel. Så jeg droppede ud og læste enketlfag på VUC - Matematik A og Kemi B, for tænkte hvis jeg nu fandt på en uddannelse der netop krævede disse fag, kunne jeg ligeså godt komme i sving Men jeg anede intet om hvilken retning jeg skulle gå, andet end jeg ville væk fra alt hvad der mindede om læge.

Jeg tænkte kurator, statskundskab og jeg kunne blive ved. Indtil min søster en dag sagde hvad med at blive bibliotekar. Helt ærligt, først tænkte jeg "ej, okay"!. Men læste så alligevel om studiet og så var jeg tændt. Så flyttede til Aalborg (boede i Odense) og kom ind på studiet som hedder Informationsvidenskab og kulturformidling. Det er en uddannelse man kan tage på 2 måder; den korte hvor man bliver uddannet bibliotekar og den lange, hvor man ender med en kandidatgrad og kan bruges både til bibliotekar, men også et hav af andre stillinger, der indebærer kulturformidling, projektarbejde osv osv. Jeg tog den lange, for ligesom at have så åbne døre som muligt. Den tager 5 år.

Jeg valgte med hjertet, selvom udsigten til fast job bagefter ikke var særlig stor - vi blev tudet ørerne fulde af at vi skulle regne med at i hvert fald de første 5 år efter endt uddannelse skulle bruges til vikariater osv, altså opbygge erfaring. Men jeg må være født under en heldig stjerne - 2 måneder efter endt uddannelse startede jeg i praktik på et bibliotek, og 2 måneder efter det gik jeg over i løntilskud. Til mit held slog de i den periode 2 stillinger op, hvor jeg selvfølgelig søgte dem begge. Men jeg regnede ikke med noget, da jeg var så ny i faget - men altså jeg hapsede den ene og er nu fastansat og elsker mit job og kan bare mærke at det er den rette hylde jeg er havnet på

Anmeld

4. december 2014

Røverdatter

Jeg valgte at tage HF for at få en gymnasial uddannelse, så jeg kan komme på uni.

Jeg vidste ikke hvad jeg ville, da jeg startede.

Jeg har nu valgt at min hobby også skal være min levevej, så jeg vil gøre alt for at dette lykkedes. Stadig med en vej gennem universitetet så jeg har noget studieerfaring, da min fremtid vil kræve mig som selvstændig

Så jeg råder dig til at mærke efter hvad du allerbedst kan lide. Hvad gør dig lykkelig? Og hvorfor skulle det så ikke være netop dig, der kan leve af det? Nu kræver det jo så også, at du gerne vil leve af din hobby, hvis du har nogen.

Har ingen erfaring indenfor nogen af de områder, du skriver

Anmeld

10. december 2014

LilleSpir

serinasmor skriver:

Personligt valgte jeg at følge mit hjerte - vel vidende at det kan være en svær levevej ... 

Jeg har altid vidst at jeg ville være noget kreativt. Jeg troede, jeg skulle være tøjdesigner i mine meget unge år, herefter indretningsarkitekt (det viste sig at der er ikke nogen direkte vej til den titel), og herefter møbeldesigner. 

Jeg var på højskole i 6 mdr for at prøve produktdesign af - det ville jeg gerne ... 

kom ind på civilingeniør i arkitektur og design - og gik der i 3 år - blot for at finde ud af det ikke var mig Det var blandt andet skalaen der jeg ikke kunne forene mig med...

Jeg er nu uddannet Grafisk Designteknolog. En uddannelse der koncentrerer sig om grafisk design, trykteknikker og markedsføring både i teori og praksis... her fandt jeg min hylde  

Jeg var heldig at få job gennem job med løntilskud efter et år med ledighed og enormt mange kreative og tidskrævende ansøgninger men jeg indrømmer gerne at det var held at jeg blev tilbudt løntilskud - så brænder jeg for det, hvilket nok gjorde udslaget for fastansættelsen

Jeg er blevet ansat hos Kluntz Promotion A/S, hvor jeg laver markedsføring, skriver nyhedsbreve, sætter virksomheders logo på kuglepenne, kopper, t-shirts, forklæder, vandflasker, isskrabere - alt hvad hjertet begærer , skriver pressemeddelelser, tegner maskotter og en enkelt emballage er det også blevet til. For tiden er der dog gået jul i den, så jeg hjælper også til på lageret med at pakke firmajulegaver til vores kunder Det er en lidt blandet hverdag, hvor der er mange slags opgaver både indenfor tekstforfatning, markedsføring, billedredigering, en lille smule kodning og mere eller mindre kreative reklameprodukt designs. De fleste opgaver er foran min skærm  

Jeg har forsøgt at være detaljeret - da du overvejer retningen  

Hvis du har spørgsmål, så spørg gerne løs

Det lyder til gengæld rigtig spændende at være Grafisk Designteknolog!  

Men, har du meget slev at skulle have sagt, indenfor dit arbejde? Må du være kreativ og komme med idéer?

Ville du mene at uddannelsen var svær? 

Anmeld

10. december 2014

LilleSpir

Dorthe1986 skriver:

Jeg kender godt frustrationen. Da jeg gik i folkeskole var planen jordemoder, da jeg skulle starte på gymnasiet var min plan at læse til læge og det var den eneste plan jeg havde og knoklede som en vanvittig for at nå målet og kom også ind på medicinstudiet, hvor det så gik op for mig, at det bare slet ikke var mig alligevel. Så jeg droppede ud og læste enketlfag på VUC - Matematik A og Kemi B, for tænkte hvis jeg nu fandt på en uddannelse der netop krævede disse fag, kunne jeg ligeså godt komme i sving Men jeg anede intet om hvilken retning jeg skulle gå, andet end jeg ville væk fra alt hvad der mindede om læge.

Jeg tænkte kurator, statskundskab og jeg kunne blive ved. Indtil min søster en dag sagde hvad med at blive bibliotekar. Helt ærligt, først tænkte jeg "ej, okay"!. Men læste så alligevel om studiet og så var jeg tændt. Så flyttede til Aalborg (boede i Odense) og kom ind på studiet som hedder Informationsvidenskab og kulturformidling. Det er en uddannelse man kan tage på 2 måder; den korte hvor man bliver uddannet bibliotekar og den lange, hvor man ender med en kandidatgrad og kan bruges både til bibliotekar, men også et hav af andre stillinger, der indebærer kulturformidling, projektarbejde osv osv. Jeg tog den lange, for ligesom at have så åbne døre som muligt. Den tager 5 år.

Jeg valgte med hjertet, selvom udsigten til fast job bagefter ikke var særlig stor - vi blev tudet ørerne fulde af at vi skulle regne med at i hvert fald de første 5 år efter endt uddannelse skulle bruges til vikariater osv, altså opbygge erfaring. Men jeg må være født under en heldig stjerne - 2 måneder efter endt uddannelse startede jeg i praktik på et bibliotek, og 2 måneder efter det gik jeg over i løntilskud. Til mit held slog de i den periode 2 stillinger op, hvor jeg selvfølgelig søgte dem begge. Men jeg regnede ikke med noget, da jeg var så ny i faget - men altså jeg hapsede den ene og er nu fastansat og elsker mit job og kan bare mærke at det er den rette hylde jeg er havnet på

Det er utroligt, at man tror man har en idé om hvad man gerne vil og alligevel så kan man tage så meget fejl.. At svinge fra læge til bibliotekar er jo noget af en drejning. Men fantastisk, at du har fundet din plads! Det ville være ærgerligt, hvis du bare blev på den første linje..

Jeg er glad for at det lykkedes for dig

Jeg har hørt lidt om, at uddannelsen er lidt undervurderet Faktisk har jeg også overvejet den.. Men blev lidt skræmt af længden af den. Kan man bruge den til andet en bibliotekar?

Anmeld

10. december 2014

LilleSpir

Røverdatter skriver:

Jeg valgte at tage HF for at få en gymnasial uddannelse, så jeg kan komme på uni.

Jeg vidste ikke hvad jeg ville, da jeg startede.

Jeg har nu valgt at min hobby også skal være min levevej, så jeg vil gøre alt for at dette lykkedes. Stadig med en vej gennem universitetet så jeg har noget studieerfaring, da min fremtid vil kræve mig som selvstændig

Så jeg råder dig til at mærke efter hvad du allerbedst kan lide. Hvad gør dig lykkelig? Og hvorfor skulle det så ikke være netop dig, der kan leve af det? Nu kræver det jo så også, at du gerne vil leve af din hobby, hvis du har nogen.

Har ingen erfaring indenfor nogen af de områder, du skriver

Jeg er igang med min HF. Efter denne regner jeg med at tage et HGS forløb så jeg er godt dækket ind - eftersom jeg ikke aner hvor jeg havner. Så hellere have alt, også vælge, end at mangle noget

Hvad er din levevej/hobby så?

Årh. Jeg kan godt lide at hjælpe folk! At gøre en forskel, hvor kliché agtig det så end lyder.. Jeg kan også godt lide at være kreativ. Haha. Lidt af det hele. 

Anmeld

10. december 2014

M &.I

Jeg er selv løbe tør for ideer, først vil jeg gerne uddanne mig som kontor, men så blev jeg usikker. Nu ved jeg selv ikke hvad jeg vil. Ih 

Anmeld

10. december 2014

LilleSpir

Mor&prins skriver:

Jeg er selv løbe tør for ideer, først vil jeg gerne uddanne mig som kontor, men så blev jeg usikker. Nu ved jeg selv ikke hvad jeg vil. Ih 

Velkommen til min verden  Det kan være frustrerende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.