Bygningsmaler, sygeplejerske, (læge)sekretær, receptionist, noget inde for grafik og billedredigering..
Jeg tænker følgende, er du meget kreativ og har du din helt egen stil? Hvis ja kunne multimediedesigner måske være noget - men det kræver at man hele tiden, ligesom i modebranchen, er klar med noget nyt - men det er super spændende og jeg har selv en uddannelse indenfor det - jeg læser dog noget andet nu.
(Læge)sekrætær, receptionist - det har jeg også prøvet. Man skal være god til at acceptere, at dem over en i hierakiet kommer når man skal hjem og siger at man lige skal nå at tage 200 kopier inden man går eller skrive referat osv. Der er også gode ting ved jobbet, men for mig var det svært at være den der skulle skrive, lave kaffe og tage kopier fra andre.
Bygningsmaler - hårdt fysisk, stor nedslidning og formentlig giftig maling
Sygeplejerske er der en der har beskrevet rigtigt godt ovenfor, med skiftende arbejdstider - mange glæder og meget stress.
Som en anden også skriver, så behøver dit valg ikke at være det endelige sidste valg du foretager dig.
Dels kan du fx. som sygeplejerske vælge at læse videre efterfølgende. De andre jobs du nævner forbruger ikke så meget SU, så der har du mulighed for at læse senere, som fx. en bachelor.
Multimediedesigner kan jeg ikke huske hvor lang tid tager, men det er vist lang tid, og der er vist noget med at man skal have noget andet først. jeg har selv læst i USA, så derfor har jeg ikke sat mig så meget ind i det.
Man kan sige at det måske er klogt, når du nu er så meget i tvivl, at søge en læreplads som kontorassistent, så du ikke forbruger din SU, du bliver god til at skrive rent og så har du noget du altid kan falde tilbage på, og man lærer at høre efter hvad andre beder om (noget som ikke er så let for mig