Familietid - hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2014

Clisolka

Jeg tager afsted på arbejde 6.30 (2 timers transport) og er hjemme igen ved 16-tiden. Vi har 2-3 timer med børnene inden de bliver lagt i seng. Når børnene er lagt i seng plejer min kæreste at spille playstation eller online på computeren sammen med venner - og jeg hygger med serier eller facebook. Det er begrænset hvor meget vi kan lave når børnene er lagt, da vi kun bor i en 2 vær. lejlighed 

Min kæreste går højt op i familielivet og har det bedst herhjemme + han har gigt i ryggen, så han kan ikke lave det helt vilde. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2014

Mother-love

Nu flyttede faderen til mine børn for knap 4 mdr siden. Men ellers har vi stortset altid været samlet fra kl 14.30 til vi gik i seng. 

Men nu hvor vi ikke bor sammen ervi samlet et par gange om uden i nogle timer. Da vi har et godt forhold til hinanden og jeg venter lillebror til januar. Så har brug for en ekstra hånd nogen gange. Da jeg er ved at være godt belastet efterhånden. 

Jeg synes det er fint at din kæreste tager afsted alene og har alene tid. Men gør du det samme? Altså hvor han har børnene. Eller er det altid dig der er hjemme ved  børnene. 

For så ville jeg nok være lidt træt af det. Selvfølgelig har man brug for noget alene tid men man er stadig en familie. Så må man lige lægge sin hobby ned på et niveau hvor det er realistisk for alle parter.

Anmeld

4. december 2014

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

vi er sammen alle sammen 15 minutter hver morgen.

han manden fri dag i hverdagene sker 1-2 dage om ugen er vi sammen alle 4 i max 3 timer.

i weekenden prioterer vi at være sammen hele dagen.

dog arbejder manden hver anden weekend og der ser vi hinanden nogle morgner hvis ungerne står tideligt op. Ellers så max 1,1/2 time før ungerne sover.

fuck....

det er jo under 10 timer om ugen hvor vi alle er sammen. Ud fra manden er på job i weekenden

Det er sgu egentligt trist når man sådan ser på det synes du ik?

Anmeld

4. december 2014

Anonym trådstarter

Mother-love skriver:

Nu flyttede faderen til mine børn for knap 4 mdr siden. Men ellers har vi stortset altid været samlet fra kl 14.30 til vi gik i seng. 

Men nu hvor vi ikke bor sammen ervi samlet et par gange om uden i nogle timer. Da vi har et godt forhold til hinanden og jeg venter lillebror til januar. Så har brug for en ekstra hånd nogen gange. Da jeg er ved at være godt belastet efterhånden. 

Jeg synes det er fint at din kæreste tager afsted alene og har alene tid. Men gør du det samme? Altså hvor han har børnene. Eller er det altid dig der er hjemme ved  børnene. 

For så ville jeg nok være lidt træt af det. Selvfølgelig har man brug for noget alene tid men man er stadig en familie. Så må man lige lægge sin hobby ned på et niveau hvor det er realistisk for alle parter.

Jeg er også nogle gange ude men slet slet ikke på samme niveau. Hvis jeg skulle det var vi ALDRIG sammen. 

Anmeld

4. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Det er sgu egentligt trist når man sådan ser på det synes du ik?

helt vildt. Især når så spørgsmålet bliver stillet og man får det skrevet ned og bagefter kan se hvor få timer om ugen man egentlig er sammen.

men heldigvis så er det ikke noget ungerne mærker til eller tænker over.

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

helt vildt. Især når så spørgsmålet bliver stillet og man får det skrevet ned og bagefter kan se hvor få timer om ugen man egentlig er sammen.

men heldigvis så er det ikke noget ungerne mærker til eller tænker over.

Nej det håber jeg ikke de gør for det tænker jeg nemlig tit på...

Anmeld

5. december 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg bor sammen med min kæreste og vores 2 børn. Begge børn er under 5 år. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget tid I bruger sammen som familie. Altså dage/timer I er sammen alle sammen og ikke er splittet op. 

Jeg synes ofte vi ikke er sammen allesammen. Tit er min kæreste ud og hygge sig med sine hobbys. Og hvis ikke det er hobbys så er det selvfølglig skole og hans stud.arbejde. 

I denne uge ser vi slet ik hinanden rigtig. Fx. så er det først på lørdag vi er sammen alle 4 sammen. Andre hvis kærester/mænd ikke er så familie"minded"

Tit hvis han tager fri fra skole eller har fri så gør han noget for sig selv. Lige nu ligger han og sover og han ved jeg tager på arbejder her om et par timer. 

Jamen når vi begge arbejder (er begge på barsel i dec) ses vi fra 18.30 til 22 hvor vi går i seng

Lørdage er vi sjældent sammen før aften pga job, og ofte skal vi alle eller en af os noget lørdag aften. 

Søndag prøver vi så vidt muligt at være sammen hele dagen, men med alle de ting der selvfølgelig skal gøres, og vi deltager begge i de praktiske ting....

hver abden uge VIL manden så Formel 1 Og der prøver jeg så at give ham ro... 

Men det er vel enlig ikke så vigtigt hvor meget man er sammen, men mere kvaliteten af den tid man er sammen?

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Jamen når vi begge arbejder (er begge på barsel i dec) ses vi fra 18.30 til 22 hvor vi går i seng

Lørdage er vi sjældent sammen før aften pga job, og ofte skal vi alle eller en af os noget lørdag aften. 

Søndag prøver vi så vidt muligt at være sammen hele dagen, men med alle de ting der selvfølgelig skal gøres, og vi deltager begge i de praktiske ting....

hver abden uge VIL manden så Formel 1 Og der prøver jeg så at give ham ro... 

Men det er vel enlig ikke så vigtigt hvor meget man er sammen, men mere kvaliteten af den tid man er sammen?

Det kan du have ret i!! 

Men problemet er også at når han endelig er hjemme og vi alle er sammen så er han alligevel ikke til stede. Det er som om han allerede tænker på hvad han skal næste gang.

Anmeld

5. december 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Det kan du have ret i!! 

Men problemet er også at når han endelig er hjemme og vi alle er sammen så er han alligevel ikke til stede. Det er som om han allerede tænker på hvad han skal næste gang.

Ja, og så er det jo ikke den store kvalitet...

og slet ikke hvis man ikke er meget sammen...

men så ma du sige fra

Anmeld

5. december 2014

Hulubulu86

Jeg er selv sammen med mine boern 24/7 (de er 3aar og 1aar og er hjemme hele dagen med mig). Min mand koerer hjemmefra kl 6:50-7 hver morgen og kommer foerst hjem kl 20-21, der er drengene puttet men vi sidder saa og hygger et par timer inden vi gaar i seng.

Fredag er vi sammen hele dagen fra kl 14ca (min mand sover oftest til kl 11 og tager derefter til fredagsboen). Loerdag er vi igen sammen det meste af dagen men han tager dog paa arbejde en 5-6 timer. En gang om maaneden rejser han dog paa forretningsrejse i en weekend og oftest ogsaa et par hverdage.

Da min mand arbejder rigtg meget og ogsaa skal besvare mange mails/opkald naar han har fri (samt han aldrig har ferie) prioriterer vi at vores fritid skal bruges sammen og at det skal vaere kvalitets-tid, det er sjaeldent vi laver noget uden hinanden.

Vi samsover ogsaa alle sammen for at faa den ekstra 'tid' som en familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.