vred 4 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

Lone Jakobsen

nu har vi så aftalt møde med børnehaven om en uges tid.
en super god pædagog dernede har et par råd til os inden mødet.
for det første mente han at vi skulle ignorere det grimme sprog. min søn smider om sig med meget grimme gloser....et tydeligt råb om opmærksomhed.... men da det er negativt sku vi prøve at lade som om vi ikke hører ham. og gerne få de store til det også.
derudover gav han mig det råd at give ham en fridag af og til. tage ham hjem så der kun er ham, mig og Rasmus.
sidst men ikke mindst er der så rådet om at lade ham være lidt mere baby. skær hans mad ud, løft ham lidt, kram ham lidt ekstra.
han nævnte også at Herning kommune har et tilbud for folk der har problemer med at styre deres børn. han havde selv deltaget i det... men vil komme nærmere ind på det til mødet.
super dejligt at vi nu har en smule at arbejde med....og selv om det føles som at kaste håndklædet i ringen.... så håber jeg det lykkedes at hjælpe drengen så jeg får min dejlige lykkelige søn tilbage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

Miamaja

nutche skriver:

nu har vi så aftalt møde med børnehaven om en uges tid.
en super god pædagog dernede har et par råd til os inden mødet.
for det første mente han at vi skulle ignorere det grimme sprog. min søn smider om sig med meget grimme gloser....et tydeligt råb om opmærksomhed.... men da det er negativt sku vi prøve at lade som om vi ikke hører ham. og gerne få de store til det også.
derudover gav han mig det råd at give ham en fridag af og til. tage ham hjem så der kun er ham, mig og Rasmus.
sidst men ikke mindst er der så rådet om at lade ham være lidt mere baby. skær hans mad ud, løft ham lidt, kram ham lidt ekstra.
han nævnte også at Herning kommune har et tilbud for folk der har problemer med at styre deres børn. han havde selv deltaget i det... men vil komme nærmere ind på det til mødet.
super dejligt at vi nu har en smule at arbejde med....og selv om det føles som at kaste håndklædet i ringen.... så håber jeg det lykkedes at hjælpe drengen så jeg får min dejlige lykkelige søn tilbage.

Lyder rigtig godt. specielt det med at du er positivt indstillet til alt hvad de foreslaar

pyt med hvad andre taenker om en saa laenge man gor alt hvad man kan for at hjaelpe sit barn 

Anmeld

3. september 2009

Lone Jakobsen

så er der møde i børnehaven imorgen.
krydser fingre for at vi får nogle gode råd med derfra.

Anmeld

10. september 2009

Lone Jakobsen

åh hvor er han strid lige nu.
rådet fra børnehaven lød bla. på at ignorere den dårlige opførsel og belønne den gode.... men en aften som nu hvor han har raset sammenlagt en time.... ja der er det bare svært at fortsætte med den gode rolige tone....når knægten har kastet med næsten alt hvad han ejer.... har råbt, skreget og kaldt os diverse gloser...og da jeg prøvede at sætte mig ind til ham, for at berolige ham, blev jeg sparket i ryggen og fik afvide at han ville slå mig ihjel.
det har ellers gået rimelig okay et par dage.... men her til aften.....jamen det er bare SÅ hårdt

Anmeld

10. september 2009

Pia

nutche skriver:

åh hvor er han strid lige nu.
rådet fra børnehaven lød bla. på at ignorere den dårlige opførsel og belønne den gode.... men en aften som nu hvor han har raset sammenlagt en time.... ja der er det bare svært at fortsætte med den gode rolige tone....når knægten har kastet med næsten alt hvad han ejer.... har råbt, skreget og kaldt os diverse gloser...og da jeg prøvede at sætte mig ind til ham, for at berolige ham, blev jeg sparket i ryggen og fik afvide at han ville slå mig ihjel.
det har ellers gået rimelig okay et par dage.... men her til aften.....jamen det er bare SÅ hårdt

Her hjemme ved os har jeg haft en snak med noget der hedder tværfaglig team..
Det er et team hvor der sidder pædagoger, psykologer, sundhedsplejesker og socialrådgivere..

Fik en kanon snak med dem i tirsdags...

Det er nu blevet sådan her hjemme, at Lærke har fået sin natsut igen.
Den tog vi fra hende en måned efter at Louise blev født og det var så ikke en succes..
der er blevet vurderet at det er hendes trygheds base, så hun skal have lov til at have den til hun blir 4 år til janaur...
hun blev glad for at få den igen.. Men jeg tror faktiks at hun selv dropper den inden hun blir fire, men nu må vi se...

Og så skal vi vise hende at vi mener de ting vi siger med en fast men rolig stemme..
Nu er det kun et par dage vi har prøvet..
Men i aften faldt hun i søvn på 20 minutter, så tror pt der er fremskridt..

Det jeg ville med dette indlæg var og sige at du kan jo spørge i jeres bh om de er til knyttet et tværfaglig team..
Så kan de måske hjælpe jer...

Det gør så ondt på en, når ens barn bare ikke vil somman gerne selv vil..
Og man vil dem jo kun det bedste...

Pia..

Anmeld

10. september 2009

Lone Jakobsen

Pia skriver:

Her hjemme ved os har jeg haft en snak med noget der hedder tværfaglig team..
Det er et team hvor der sidder pædagoger, psykologer, sundhedsplejesker og socialrådgivere..

Fik en kanon snak med dem i tirsdags...

Det er nu blevet sådan her hjemme, at Lærke har fået sin natsut igen.
Den tog vi fra hende en måned efter at Louise blev født og det var så ikke en succes..
der er blevet vurderet at det er hendes trygheds base, så hun skal have lov til at have den til hun blir 4 år til janaur...
hun blev glad for at få den igen.. Men jeg tror faktiks at hun selv dropper den inden hun blir fire, men nu må vi se...

Og så skal vi vise hende at vi mener de ting vi siger med en fast men rolig stemme..
Nu er det kun et par dage vi har prøvet..
Men i aften faldt hun i søvn på 20 minutter, så tror pt der er fremskridt..

Det jeg ville med dette indlæg var og sige at du kan jo spørge i jeres bh om de er til knyttet et tværfaglig team..
Så kan de måske hjælpe jer...

Det gør så ondt på en, når ens barn bare ikke vil somman gerne selv vil..
Og man vil dem jo kun det bedste...

Pia..

åh det lyder godt at det virker for jer.
jamen tror også det bliver næste skridt hvis ikke det her virker.
vi fik afvide at det ville trappe op først, for derefter at blive bedre, men at det godt ku tage et par uger før det begyndte at blive bedre....så vi må nok bare holde ud.

jeg synes det værste er at vide at min søn er dybt frustreret.... at det ikke er en lykkelig og glad lille dreng.... men derimod en vred og ulykkelig dreng som slet ikke er i balance

Anmeld

10. september 2009

Pia

nutche skriver:

åh det lyder godt at det virker for jer.
jamen tror også det bliver næste skridt hvis ikke det her virker.
vi fik afvide at det ville trappe op først, for derefter at blive bedre, men at det godt ku tage et par uger før det begyndte at blive bedre....så vi må nok bare holde ud.

jeg synes det værste er at vide at min søn er dybt frustreret.... at det ikke er en lykkelig og glad lille dreng.... men derimod en vred og ulykkelig dreng som slet ikke er i balance

Jeg kan sagtens følge dig..
Først stejelde jeg også lidt da de sagde at Lærke skulle have sin sut igen...
Men som de sagde.. Det er jo bedre at hun har lidt skæve tænder ( det var derfor vi fjerende den nu. fordi hun har lidt skæve tænder) end at hun har ar på sjælen for resten af livet..
Ikke at de tror det ville enden sådan..
Men det er netop så hårdt, når den lille harmoniske person man kender pludselig "forsvinder"..

Man føler sig så magtes løsi disse situationer..

Pia...

Anmeld

10. september 2009

Lone Jakobsen

Pia skriver:

Jeg kan sagtens følge dig..
Først stejelde jeg også lidt da de sagde at Lærke skulle have sin sut igen...
Men som de sagde.. Det er jo bedre at hun har lidt skæve tænder ( det var derfor vi fjerende den nu. fordi hun har lidt skæve tænder) end at hun har ar på sjælen for resten af livet..
Ikke at de tror det ville enden sådan..
Men det er netop så hårdt, når den lille harmoniske person man kender pludselig "forsvinder"..

Man føler sig så magtes løsi disse situationer..

Pia...

ja man føler sig virkelig magtesløs.
jeg synes mit hjerte græder med ham.... selv om jeg godt ved det er det rigtige vi gør.
bare den fact at vi slet ikke skælder ham ud længere....men roser når han gør noget godt..... jamen det MÅ simpelthen være vejen frem

Anmeld

10. september 2009

bette

nu har lige lige læst det hele.. men har desværre ingen gode råd idet jeg selv har en søn på lidt over 2 år som selv får nogle vilde raseri anfald.. og jeg heller ikke ved hvad jeg skal gøre når det sker..

kan virkelig godt forstå din frustration.. men vil også sige at jeg synes du lyder som en kanon god mor.. som gør det hun kan for sine børn..
ville bare give dig de rosende ord for at du gør hvad du kan for at sin søn skal være glad og trives.. det rammer bare mit moderhjerte at se dig skrive sådan om ham.. og kan forstå hvor hårdt det må være, og bliver derfor også ked på dine vejne og på hans at han verden ramler sammen om ham..

håber i finder en løsning så du kan nå ind til ham og finde problemet..

mange krammer fra mig

Anmeld

10. september 2009

Lone Jakobsen

bette skriver:

nu har lige lige læst det hele.. men har desværre ingen gode råd idet jeg selv har en søn på lidt over 2 år som selv får nogle vilde raseri anfald.. og jeg heller ikke ved hvad jeg skal gøre når det sker..

kan virkelig godt forstå din frustration.. men vil også sige at jeg synes du lyder som en kanon god mor.. som gør det hun kan for sine børn..
ville bare give dig de rosende ord for at du gør hvad du kan for at sin søn skal være glad og trives.. det rammer bare mit moderhjerte at se dig skrive sådan om ham.. og kan forstå hvor hårdt det må være, og bliver derfor også ked på dine vejne og på hans at han verden ramler sammen om ham..

håber i finder en løsning så du kan nå ind til ham og finde problemet..

mange krammer fra mig

tak for dine søde ord.
de varmer rigtigt meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.