Wik skriver:
Jeg skal lige finde ud af hvorfor det genere mig, om det er fødselsdagen, at være alene med 3 børn (der har brug for forskellige former for omsorg) eller måske noget 3. fx at det ALDRIG er mig der kan slippe og give mig hen til noget andet bare en dag eller to.
Måske er det mere et princip i, at det igen er mig der står alene med ungerne og skal tilsidesætte mine behov for fødselsdag mv.
Det er bestemt ikke første gang jeg er alene en weekend eller en uge det har jeg været hvert år siden vi fik børn. Dog aldrig med 3 børn.
Jeg er rigtig glad for alle input begge veje.
Hej med dig
Min første indskydelse var: Afsted med ham, det lyder som en fed mulighed. Så må du hente lidt aflastning til børnene hos familie eller venner - og en fødselsdag er ikke vigtigere end at den kan holdes på et tidspunkt. når det passer lidt bedre sammen.
MEN... når jeg så læser dine restererende kommentarer, så får jeg lyst til at tage det tilbage. For det lyder på dig som om at der er noget andet, som stikker under. Som om du egentlig føler dig lidt forbigået og overset - og at det måske i virkeligheden mere er dig som har brug for at komme afsted på en lækker ferie i en uge.
Hvis det er sådan du har det, så synes jeg at du skal sige det til din mand. Du skal ikke "give dig" på grund af en afstemning herinde, og hvis du føler at du løfter for stor en "del af læsset" derhjemme, så er det med at komme ud med det, før frustrationerne (og ja, bitterheden) overtager.
Mærk efter - du er ikke en dum kælling bare fordi du ikke orker at han er fraværende i en hel uge og du står alene tilbage med det hele.
Og så til sidst - stort tillykke med de 30 år 
Anmeld