Skal, skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville I sige?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.619 visninger
23 svar
16 synes godt om
27. november 2014

Wik

Min mand er blevet tilbudt at tage med som handicaphjælper en uge til sommer, på noget lækkert 4 stjernet udenlands tingeltangel. Et job han tjener dobbelt fuldtid altså 37*2 timer på den uge. 

Hvis jeg siger ok til det er jeg alene med vores tre børn den uge, en på 8 mdr. en på 2 år og en på knap 5. Herudover fylder jeg 30 den uge, og var begyndt at glæde mig til at fejre det med hhv. veninder/venner og familie, hvilket ikke bliver en realitet når min mand ikke er hjemme. 

Sidste gang jeg var alene en uge med to børn, havde de begge skoldkopper og det var et helvede at stå i alene. Det kommer ikke til at ske, men der er ingen garanti for syge børn jo  

Hvad ville I gøre sige: 

Afsted med dig, eller bliv hjemme tjen de penge på en andne måde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2014

JH12

Jeg ville sige rigtig god tur.. 

Har i noget familie der kan hjælpe lidt med børnene? 

Og din familie kan da bare holdes før eller efter? 

Anmeld

27. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hold fødselsdagen når han er hjemme igen, eller før. og evt inviter en veninde eller 2, eller bedsteforældre,  i løbet af dagene så du har nogen til lige at hjælpe lidt med mad og unger nogen af dagene  

Anmeld

27. november 2014

Wik

Min svigermor vil gerne hjælpe, for hun synes hendes søn skal på luksus ferie Jeg er ret alene når det kommer til aflastning, og står for meget herhjemme i forvejen. 

Vi starter skole begge to om mandagen efter han kommer hjem, så det bliver ikke det samme som at holde det efter, weekend før har den en af pigerne fødselsdag, så kan holde børnefødselsdag med hende som vi plejer.

Men jeg bliver 30 så er da lidt vemodig ved at skulle holde det med tre børn og to bedstemødre, det var ikke lige det jeg havde forestillet mig. 

Men så må jeg give mig jo.

Anmeld

27. november 2014

got2b

Jeg vil tage en snak med ham først, og se hvad han siger. Uden du har bestemt dig, man bliver trods alt kun 30 engang i livet.

Anmeld

27. november 2014

SS82

Det lyder som om du inderst inde ikke ser at han tar afsted. Derfor synes jeg du skal lytte til dig selv og ikke hvad folk stemmer her. du kommer jo nok ikke til at ændre din følelse om din fødselsdag, alene med børnene osv. Ved at folk her stemmer du skal sende ham afsted. 

Anmeld

27. november 2014

4kløver

Ville også sig go tur til manden...  Men det gør jeg også da min også tager af sted som hjælper 1 gang om året og jeg elsker denne uge alene

Anmeld

27. november 2014

Wik

Jeg skal lige finde ud af hvorfor det genere mig, om det er fødselsdagen, at være alene med 3 børn (der har brug for forskellige former for omsorg) eller måske noget 3. fx at det ALDRIG er mig der kan slippe og give mig hen til noget andet bare en dag eller to. 

Måske er det mere et princip i, at det igen er mig der står alene med ungerne og skal tilsidesætte mine behov for fødselsdag mv. 

Det er bestemt ikke første gang jeg er alene en weekend eller en uge det har jeg været hvert år siden vi fik børn. Dog aldrig med 3 børn.

Jeg er rigtig glad for alle input begge veje.

Anmeld

27. november 2014

Ka+Ma=Be

Normalt ligger min stemme ved majoriteten - men åbenbart ikke denne gang! Du bliver kun 30 én  gang! med mindre i er virkeligt økonomisk på røven, kan jeg ikke se grund til hvorfor du skal sidde alene med ungerne den dag.

Jeg ville helt klart også blive hjemme hvis det var min mand.

Anmeld

27. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er det noget han virkelig bare kunne tænke sig? Er I økonomisk afhængig af det her tilbud? Hvis ja, så er det jo oplagt han tager afsted. 

Men hvis jeg virkelig ikke brød mig om det, ville jeg sige det som det er og så må I tale om det og måske i fællesskab finde frem til hvorfor du egentlig helst vil sige nej og om I kan finde et kompromis f.eks. en overnatning sammen på hotel uden børn, du er ude med veninder og han tager sig af børnene eller lignende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.