Skal, skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2014

Wik

Det er svært at sige om vi er meget afhængige af det job.  Vi er begge studerende så vi er fattige i samfundsmæssig forstand, men ikke dermed sagt at det er en nødvendighed. 

Han tager kun afsted hvis jeg siger god for det, men kan mærke at han føler sig presset af økonomi og sin mor til at sige ja. 

han vil også skulle bruge en uges ferie på det, så det er også tid væk fra ungerne for ham jo. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2014

Wik

mor:) skriver:

Er det noget han virkelig bare kunne tænke sig? Er I økonomisk afhængig af det her tilbud? Hvis ja, så er det jo oplagt han tager afsted. 

Men hvis jeg virkelig ikke brød mig om det, ville jeg sige det som det er og så må I tale om det og måske i fællesskab finde frem til hvorfor du egentlig helst vil sige nej og om I kan finde et kompromis f.eks. en overnatning sammen på hotel uden børn, du er ude med veninder og han tager sig af børnene eller lignende 

Der ligger helt klart noget der, vi har svært ved bare at få to børn afsat en enkelt aften, så vi kommer stort set aldrig ud. Og er jeg væk en enkelt dag er han helt udmattet, så jeg gør det meget meget sjældent af hensyn til ham.

Da jeg starter skole mens jeg stadig er på oficel barsel og har ekstremt travlt med børn og et læsetungt studie, synes jeg det er sur røv at bruge den sidste uges ferie på at være alene mor med gang i den 24/7.

Men jeg er meget for kompromis og en aften med veninderne alene mv. for at han så tager afsted, og måske får del i de penge der kommer ud af rejsen.

Anmeld

27. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wik skriver:

Der ligger helt klart noget der, vi har svært ved bare at få to børn afsat en enkelt aften, så vi kommer stort set aldrig ud. Og er jeg væk en enkelt dag er han helt udmattet, så jeg gør det meget meget sjældent af hensyn til ham.

Da jeg starter skole mens jeg stadig er på oficel barsel og har ekstremt travlt med børn og et læsetungt studie, synes jeg det er sur røv at bruge den sidste uges ferie på at være alene mor med gang i den 24/7.

Men jeg er meget for kompromis og en aften med veninderne alene mv. for at han så tager afsted, og måske får del i de penge der kommer ud af rejsen.

Ja selvfølgelig skal du have del i pengene - du passer jo arbejdet derhjemme (børnene) 

kan godt se det kan være svært - men tænker hvis den ene bedste har den 5 årlige og 2 årige og den anden bedste den mindste så kan det måske bedre lade sig gøre?

men kan helt klart følge dig i at det er en øv måde at bruge den sidste ferie på

Det er forresten sødt du tager så meget hensyn - men hvis du nu tog ud med veninder noget oftere ville han blive mindre udmattet for så ville han bedre kunne finde ud af at underholde tre der har forskellige behov for aktiviteter (og by the way: så må han da bare være udmattet den ene dag

Anmeld

28. november 2014

Wik

mor:) skriver:

Ja selvfølgelig skal du have del i pengene - du passer jo arbejdet derhjemme (børnene) 

kan godt se det kan være svært - men tænker hvis den ene bedste har den 5 årlige og 2 årige og den anden bedste den mindste så kan det måske bedre lade sig gøre?

men kan helt klart følge dig i at det er en øv måde at bruge den sidste ferie på

Det er forresten sødt du tager så meget hensyn - men hvis du nu tog ud med veninder noget oftere ville han blive mindre udmattet for så ville han bedre kunne finde ud af at underholde tre der har forskellige behov for aktiviteter (og by the way: så må han da bare være udmattet den ene dag

Enig, det handler også om træning og øve sig i at være på forkant med tingene når man er alene hjemme. Min mor er desværre syg så det er kun svigermor der kan passe, og hun har 5 børnebørn stakkelskvinde, hvis økonomien er til det skal vi have nogle søde unge piger som barnepiger til at hjælpe i ny og næ. Det er for uholdbart at der ikke er nogen der kan hjælpe. Hvad gør andre mon 

Anmeld

28. november 2014

TNBC

Wik skriver:

Enig, det handler også om træning og øve sig i at være på forkant med tingene når man er alene hjemme. Min mor er desværre syg så det er kun svigermor der kan passe, og hun har 5 børnebørn stakkelskvinde, hvis økonomien er til det skal vi have nogle søde unge piger som barnepiger til at hjælpe i ny og næ. Det er for uholdbart at der ikke er nogen der kan hjælpe. Hvad gør andre mon 

Har du overvejet en reservebedste? 

Har du eller din mand ingen søskende, der kunne passe? Det behøver ikke kun at være bedster der passer børnene.

Anmeld

28. november 2014

B&J

hvis det er noget han gerne vil så syntes jeg han skal tage af sted det lyder helt vildt spænde som et job. og du skal nok klare dig og i holder en fantastisk fødselsdag når han kommer hjem

Anmeld

28. november 2014

modesty

Min mand er blevet tilbudt at tage med som handicaphjælper en uge til sommer, på noget lækkert 4 stjernet udenlands tingeltangel. Et job han tjener dobbelt fuldtid altså 37*2 timer på den uge. 

Hvis jeg siger ok til det er jeg alene med vores tre børn den uge, en på 8 mdr. en på 2 år og en på knap 5. Herudover fylder jeg 30 den uge, og var begyndt at glæde mig til at fejre det med hhv. veninder/venner og familie, hvilket ikke bliver en realitet når min mand ikke er hjemme. 

Sidste gang jeg var alene en uge med to børn, havde de begge skoldkopper og det var et helvede at stå i alene. Det kommer ikke til at ske, men der er ingen garanti for syge børn jo  

Hvad ville I gøre sige: 

Afsted med dig, eller bliv hjemme tjen de penge på en andne måde?

Det kommer helt an på hvordan du har det. Hvis DU helst vil have den ekstra løn til familien, afsted med ham. Hvis DU helst vil holde et brag af en fødselsdag og ikke har lyst til at være alene med tre små børn i en uge, så synes jeg at det er helt legitimt.

Anmeld

28. november 2014

ErDetSnartNU

Jeg vil tage en snak med ham først, og se hvad han siger. Uden du har bestemt dig, man bliver trods alt kun 30 engang i livet.

Men ER en 30-års fødselsdag egentlig så anderledes end andre fødselsdage? 

TS - for mig kommer det meget an på, hvordan jeres økonomi er. Hvis en månedsløn for en uge ikke betyder så meget, ville jeg overveje at bede ham om at blive hjemme. Hvis 25.000 ( ?) før skat er penge, der falder på et tørt sted, så ville jeg sende ham afsted. I kommer alligevel til at have mange flere fødselsdage sammen, og det lyder, som om du er vant til at klare 3 børn selv + du får hjælp af familie og venner. 

Hvis det var os, ville jeg sende ham afsted, men med beskeden om, at vi brugte nogle af de uforudsete penge ved at tage på en forlænget weekend eller sådan noget sammen

Anmeld

28. november 2014

Wik

Yurie skriver:

Har du overvejet en reservebedste? 

Har du eller din mand ingen søskende, der kunne passe? Det behøver ikke kun at være bedster der passer børnene.

Jeg tror ikke man kan få reserve bedste hvis man er velfungerende, ihvertfald ikke gennem kommunen. Min søster bor i København og min mands bror har selv to små børn, og kan ikke overskue det. Vi er jo omkring de 30 så vi har faktisk kun et vennepar uden børn, og dem gør vi brug af når de kan Ungerne elsker det.

Anmeld

28. november 2014

TNBC

Wik skriver:

Jeg tror ikke man kan få reserve bedste hvis man er velfungerende, ihvertfald ikke gennem kommunen. Min søster bor i København og min mands bror har selv to små børn, og kan ikke overskue det. Vi er jo omkring de 30 så vi har faktisk kun et vennepar uden børn, og dem gør vi brug af når de kan Ungerne elsker det.

Jeg er reservetante, og det var ikke igennem kommune. 

Der er seniorlife.dk, der kan du selv søge en. Der er nogen der søger, fordi en bedste er syg eller bor for langt væk. 

Ja ok, men hvis den ældste af pigerne har en god veninde eller en af jeres venner har barn på samme alder,  kan man vel lave hygge/filmaftener?  Så kan I gøre det for dem en anden gang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.