udredning af pco

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2014

S*DD

Anonym skriver:

Okay så indtil videre kan de ik se pco udefra skanningen men de mangler bare blodprøven?  

Som jeg har forstået det og som det lød på lægen. Så hvis man har pco så skal der være forøget æggeblærer i æggestokkene, det har jeg ikke. Så ingen pco, men jeg kan godt have pcos, og der kan æggestokkene godt være normale. 

Så det er det der skal tjekkes for nu gennem blodprøver. 

Han sagde til mig ud fraskanningen at jeg ikke har pco, men noget er der galt. Og det skal. Blodprøverne så hjælpe med at fortælle. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2014

Anonym trådstarter

Okay tusind tak for svar piger! Så hvis man har pco og skal have behandling er det så det der pergotime som man skal tage omkring sin mens? Gør det at man får en normal cyklus på omkring de 28-30 dage og sikrer at man får ægløsning?  

Jeg har så lige fået min mens nu. Efter 45 dage  jeg troede ellers lige mine cyklusser var på vejledning ad da den "kun" var 40 sidst. Men nu stiger den igen cyklus ligger pt mellem 40 og 60 dage

Anmeld

27. november 2014

S*DD

Anonym skriver:

Okay tusind tak for svar piger! Så hvis man har pco og skal have behandling er det så det der pergotime som man skal tage omkring sin mens? Gør det at man får en normal cyklus på omkring de 28-30 dage og sikrer at man får ægløsning?  

Jeg har så lige fået min mens nu. Efter 45 dage  jeg troede ellers lige mine cyklusser var på vejledning ad da den "kun" var 40 sidst. Men nu stiger den igen cyklus ligger pt mellem 40 og 60 dage

Du kan også forsøge dig med at spise ud fra de principper der er i bogen spis dig gravid. Kosten kan påvirke pcos i den rigtige retning :-) 

Anmeld

27. november 2014

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Du kan også forsøge dig med at spise ud fra de principper der er i bogen spis dig gravid. Kosten kan påvirke pcos i den rigtige retning :-) 

Okay men var det rigtigt det jeg skrev i forhold til pergotime?  Går man fra cyklusser som mine til normal på 28-30 dage? 

Anmeld

27. november 2014

S*DD

Anonym skriver:

Okay men var det rigtigt det jeg skrev i forhold til pergotime?  Går man fra cyklusser som mine til normal på 28-30 dage? 

Ingen anelse. Jeg er selv i gang med at blive udredt. 

Anmeld

29. november 2014

Musen91

Hej. 

Jeg var selv ved læge i september måned for og blive undersøgt for pco, jeg fik taget blodprøver ved ham som der gik 6 uger før jeg fik svar på, han havde sendt en henvisning til gynækologen så da de 6 uger var gået og jeg havde svar på blodprøver e var alt klar til gynækologen. Jeg blev spurgt om mine cyklusser og jeg blev scannet indvendig derudover blev jeg benet og hvor høj jeg var. Hun spurgte også om en masse spørgsmål. Det viste sig så jeg manglede og få taget blodprøver for testosteron så jeg måtte på sygehuset og have taget dem om og vente 6 uger igen. Hun kunne dog se ud fra min scanning at jeg højst sandsynlig havde pco da mine æggestokke lignede schweizer oste som de kalder det. Jeg fik svar på mine blodprøver og jeg havde pco. Jeg er nu på methformin og jeg har nu fået min menstruation dog 2 mdr efter sidste gang. Så du skal ikke forvente til og starte med at du får din mens med 28-30 dages mellem rum. Det kan også være du har en længere cyklus. Håber det hjalp lidt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.