udredning af pco

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2014

S*DD

Jeg var i dag. Jeg blev scanned indvendig og skal ringe til sygehuset når jeg får min mens med henblik på blodprøver. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2014

Anonym trådstarter

BabyMiracle <3 skriver:

Jeg er selv blevet udredt da jeg var 16 

Du skal ha taget blodprøver ved egen læge, hvor de kan se dine hormoner, og om du har testoron i kroppen (mandlige hormoner)

Så skal du henvises til gynækolog, som vil scanne dig indvendigt, og se hvor mange cyster der er på dine æggestokke  

Du må gerne skrive til mig hvis du har spørgsmål, jeg har seriøst læst nettet tyndt

Okay kan de ikke også tage blodprøver hos gynækologen for lægen tog ikke nogen men henviste mig bare?

Anmeld

27. november 2014

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Jeg var i dag. Jeg blev scanned indvendig og skal ringe til sygehuset når jeg får min mens med henblik på blodprøver. 

Okay gik det hurtigt sagde de noget efter du blev scannet?  Skal man først have taget blodprøver når man få menstruation?  Så kommer det nok til at tage lang tid, er gået en uge over tid og min menstruation har åbenbart ikke travlt

Anmeld

27. november 2014

BabyMiracle <3

Anonym skriver:

Okay kan de ikke også tage blodprøver hos gynækologen for lægen tog ikke nogen men henviste mig bare?

Jeg fik dem taget ved lægen, og skulle først have svar på dem, også sendte de henvisning  

men nu er det også 7 år siden .. 

Tror ikke de tager blodprøver ved gynækologen

Anmeld

27. november 2014

Anonym trådstarter

BabyMiracle <3 skriver:

Jeg fik dem taget ved lægen, og skulle først have svar på dem, også sendte de henvisning  

men nu er det også 7 år siden .. 

Tror ikke de tager blodprøver ved gynækologen

Okay mærkeligt hun ikke tog blodprøve så:/ men de kan vel se ved gynækologen hvis noget er galt 

Anmeld

27. november 2014

S*DD

Anonym skriver:

Okay gik det hurtigt sagde de noget efter du blev scannet?  Skal man først have taget blodprøver når man få menstruation?  Så kommer det nok til at tage lang tid, er gået en uge over tid og min menstruation har åbenbart ikke travlt

Selve konsultationen tog Ca 15 min. 

Ja jeg fik at vide om mine æggestokke så normale ud:-) 

Anmeld

27. november 2014

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Selve konsultationen tog Ca 15 min. 

Ja jeg fik at vide om mine æggestokke så normale ud:-) 

Okay så indtil videre kan de ik se pco udefra skanningen men de mangler bare blodprøven?  

Anmeld

27. november 2014

BabyMiracle <3

Anonym skriver:

Okay mærkeligt hun ikke tog blodprøve så:/ men de kan vel se ved gynækologen hvis noget er galt 

De kan se om der er flere cyster eller ægblærer end normalt, og kan derefter sende dig til blodprøve på en bestemt dag i din cyklus  

Anmeld

27. november 2014

sne190810

Jeg fik en gynækologisk undersøgelse samt taget blodprøve, hos den gynækolog jeg blev henvist til af egen læge. 

Det tog i alt måske maks 15-20 min.  

Du har ikke noget at være nervøs for, det er hurtigt overstået og umiddelbart ganske smertefrit. 

Jeg fik svar pr brev ca 14 dage efter. 

Anmeld

27. november 2014

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg har været ved lægen idag og blevet henvist til gynækologen omkring udredning af pco. Er der nogen der vil fortælle hvordan det foregår, min læge lød meget alvorlig omkring det, og nu blev jeg egentlig mere nervøs af det 

Hej med dig

Jeg ville ønske at din læge havde taget sig tid til at forklare dig lidt om det, i stedet for blot at gøre dig nervøs. 

Jeg har PCO i mildere grad, det blev opdaget grundet uregelmæssig mens. Det behøver ikke at være noget problem, men det kan være fint at blive undersøgt. Jeg blev sendt til gynækolog, fik taget en række blodprøver og blev scannet. Senere fik jeg også en såkaldt HSG-undersøgelse (røntgen af æggeleder med kontrastvæske). 

Den eneste "behandling" af PCO i mit tilfælde, var indtagelse af præparater Pergotime, som sætter gang i cyklus. 

Held og lykke til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.