Jeg har det lidt på samme måde når jeg er alene i huset. Vi har boet der i 7½ år, og det bliver nemmere og nemmere for hver gang
Vi bor i Hvidovre - heldigvis med naboer meget tæt på - og min mand er i Jylland måske 1 gang om måneden ca i én nat. Jeg føler mig så sårbar når jeg er alene med to små børn, for én ting er at nogen bryder ind og røver mig eller hvad de nu kan finde på, men mine børn...
Nå, men - som sagt, jeg synes det bliver nemmere. Jeg har altid en lampe tændt i gangen, så man fra gaden kan se at der er nogen hjemme. Så sørger jeg for at have min mobiltlf. tæt på, og jeg har naturligvis kodet de tætteste naboers numre ind, så de hurtigt kan ringes til. Min mand har spurgt om han skal sætte en slags overfaldsalarm op, så hvis jeg trykker på den, så vil den ringe ham op, og så kan han jo kontakte vores naboer. Den er ikke kommet op, og jeg ved heller ikke om jeg synes det er for hysterisk.
Det er jo egentlig ret fjollet og irrationelt. For hvad er sandsynligheden for at nogen bryder ind i huset mens man er alene hjemme? Jeg tror hellere de vil bryde ind mens vi ikke er hjemme. Men frygt/angst er jo ofte irrationelt, så det kan være svært at gøre noget ved, uanset hvor fjollet det end kan være.
Nå, men jeg ved hvordan det er, og det er ikke sjovt at være bange hjemme hos sig selv. Men man kan vænne sig til det. Eller også kan man købe en stor hund der kan gø højt 
Anmeld