utryghed i hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.933 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. november 2014

StudPsyk

At flytte fra lejlighed til hus.. nogen andre der har oplevet småangst i dem forbindelse? Før boede vi allerøverst i en opgang, der var meget lydt og man kunne høre nogen alle tider af døgnet. Der var også dørtelefon. Så følte mig altid tryg og rolig.

Nu er vi flytter i rækkehus og jeg er så bange! En ting er at vi er nede i jordhøjde nu. Føler sådan at risikoen for indbrud eller røveri er helt sindssyg. Og så er der bare IKKE lyt og det er ude på "landet " så der er så stiiiiille! 

I aften er det helt galt. Sover her alene med børnene for første gang da kæresten er i KBH på opgave. Kan slet ikke klare det. Den mindste lyd får mig til at fare sammen! Han plejer at gå sent i seng så er vant til lyden af fjernsynet i baggrunden når jeg går i seng og trygheden ved han er der.

Nu er jeg så bange at jeg sover med lyset tændt i soveværelset hvis jeg da kan sove. Fuck det er åbdssvagt! Hvordan har i sluppet den angst ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2014

IngenKoPåIsen

Janne T. skriver:

At flytte fra lejlighed til hus.. nogen andre der har oplevet småangst i dem forbindelse? Før boede vi allerøverst i en opgang, der var meget lydt og man kunne høre nogen alle tider af døgnet. Der var også dørtelefon. Så følte mig altid tryg og rolig.

Nu er vi flytter i rækkehus og jeg er så bange! En ting er at vi er nede i jordhøjde nu. Føler sådan at risikoen for indbrud eller røveri er helt sindssyg. Og så er der bare IKKE lyt og det er ude på "landet " så der er så stiiiiille! 

I aften er det helt galt. Sover her alene med børnene for første gang da kæresten er i KBH på opgave. Kan slet ikke klare det. Den mindste lyd får mig til at fare sammen! Han plejer at gå sent i seng så er vant til lyden af fjernsynet i baggrunden når jeg går i seng og trygheden ved han er der.

Nu er jeg så bange at jeg sover med lyset tændt i soveværelset hvis jeg da kan sove. Fuck det er åbdssvagt! Hvordan har i sluppet den angst ? 

Vil bare fortælle dig at jeg har det akkurat lige sådan!! 

Anmeld

24. november 2014

got2b

Kender det godt! Kommer fra en lejlighed, lydtæt, og så til et hus hvor alt kan høres, plus vi flytter snart for os selv, os i hus, endda ude på " landet " der er måske ti huse eller sådan noget. Jeg dør ved tanken om det.

Anmeld

24. november 2014

Stjerneskud84

Janne T. skriver:

Det er snart et år siden vi flyttet fra lejlighed til hus.. Jeg var mega tryg i lejligheden.. Huset vi bor i nu var har jeg også været tryg ved at bo i, indtil medio oktober måned.. Siden da og frem til nu, er vores kvarter hårdt ramt af indbrud, to gange er der forsøgt indbrud her.. 

Første gang om natten, hvor vi alle sov tungt og det samme med hundene, de sov noget så tungt den nat.. 

Jeg kommer ud om morgen på terrassen 6.45, havelågen stod åben ud til villa vejen, dejlige store fodspor i vores have (haven var lidt mudderet), ting var flyttet rundt på, værkstedet rodet igennem.. 

Anden gang var det en almindelig hverdags morgen kl 5.00... (Der er først aktivitet på vores villa vej omkring kl 6.15-6.30.. Min mand og jeg vågnede med et sæt da det sagde skralde bang og hundene denne gang reagerede meget voldsomt.. Min mand hoppede i tøjet, gik ud og tjekkede vores terrasse, have, værksted og bilerne, imens sad jeg på børneværelset og luret ud og så hvordan naboer fik tændt lyset i husene og stod ligesom jeg og lurede ud for at se om vi kunne se en bølle rende med noget.. Ikke den morgen havde vedkommende/de held med at få stjålet noget.. 

Vi oplever ofte om natten efter dette, at vores ene hund går rundt og knurre ret meget, jeg tør simpelthen ikke gå i stuen for at lukke ham ud jagte byttet.. Vores ene hund er hvalp og klare sq det med at jagte og være gal ret godt, selvom han ikke er trænet.. 

Jeg tør knap nok gå ud på terrassen med hundene om aften når jeg skal have min godnat smøg.. Være alene hjemme hader jeg ekstrem meget efter vi har været udsat for dette.. Jeg låser døren om dagen, når jeg har hentet børn og låser døren igen efter min mand er kommet hjem.. 

Hvordan man får angsten væk for dette, aner jeg ikke, lider ekstrem meget af det.. Så på det punkt, kunne jeg også bruge lidt råd.. 

Ved ikke om huse er mere udsat end lejligheder for indbrud.. Der er jo osse lejligheder ved jorden.. 

Anmeld

24. november 2014

4kløver

Her er det helt omvendt. Var genhuset i en lejlighed på 2 sal var sindsyg bange for brand. Man kan jo ikke hoppe ud som her. 

Anmeld

25. november 2014

xStinepigen

Jeg står i præcis samme situation som dig lige nu! Han er også i København, og jeg Haarder det. Er flyttet fra Odense c, til ud på landet hvor her bare er mørkt, har min svigerfar boende ovenpå, og heldigvis en god vagthund, jeg trøster mig med. Men angsten har godt nok ramt, tør næsten ikke at lukke hunden ud efter det er blevet mørkt . Tror det eneste man kan gøre er at vende sig til det 

Anmeld

25. november 2014

speedy007

få alarm op... det kan godt hjælpe på trygheden.

Jeg bor ude på lars tyndskidsmark.

Vi har g4s ... ja det er dyrt men så er der en større chance for at have ens ting i fred.

Vi har en lille landejendom ( 4 længet).

Vi har så nu desværre, grundet 2 indbrud, været nød til at tage lidt drastiske metoder i brug.

Alt hvad kan få hængelås på, ruko lås de er rimmelig kraftige, kom der hænge lås på.

Vidio overvågning har vi også fået.

Så træls at vi ikke kan have ting i fred.

Vi skal så have et møde med nogle naboer i håb om at vi kan få nabohjælp op at stå.

Så vi kan holde lidt øje med hinanens hjem.  

Anmeld

25. november 2014

SS82

Jeg har det på fuldstændig måde. Vi har alarn på huset og kan sætte den til så jeg kan gå rundt inde i huset men hvis nogle prøver at komme ind går den igang - men tør ikke ha den til ville dø af skræk hvis den gik. Vi har også overvågning både ude og inde. Men jeg hader at være her alene når det bliver mørkt. Jeg har aldrig sovet her alene så er jeg taget til mine forældre. Ved ikke hvordan man kommer af med det men det er frygteligt at ha det sådan

Anmeld

25. november 2014

Miss BananaHammock

De det udelys der tænder ved bevægelse skulle være gode. For tyve vil helst være i mørke. Også en alarm! 

Jeg har selv været virkelig angst for at være alene og sov næsten altid hos min mor, når manden var væk. Men efter jeg har fået Alexander er det forsvundet.  Jeg havde ellers taget kontakt til en hypnotisør (staves?) for at få hjælp. Men det blev ikke til noget da det gik over af sig selv. 

Men kan godt huske følelsen. Det er bare så forfærdeligt at være bange!

Anmeld

25. november 2014

Hertz

Vi bor også på landet, ingen naboer kun marker så langt øjet rækker. I starten var jeg også utryg men det er nu mest pga min x som jeg flygtede fra for 2 års tid siden, men så købte min mand overvågning til hele grunden og siden det blev sat op føler jeg mig ikk rigtig utryg længere, og så har vi så to store vagthunde som gøer ved den mindste lyd, de er kun ude og sover i laden så de kan altid høre hvis der er nogen, ja og folk der ikk kender dem tør slet ikk at gå herind så det er også en kæmpe tryghedsfaktor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.