Fra start til slut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Vi skulle begge til læge

De startede med at henvise min kæreste til klinikken, hvor han skulle have lavet sædprøve.

Dernæst fik jeg taget blodprøver og underlivtjek. 

Så fik vi brev fra klinikken, der var en ventetid på 3 mdr på at komme derop. 

Da vi kom derop snakkede vi livsstil, rygning og alkohol, samt gennemgik de forskellige behandlingsformer, samt scanning af mit underliv. 

Da de havde svaret på kærestens prøve fik vi brev om hvilken behandling vi skulle have. 

Vi kunne dernæst melde os til ved næste mens. 

Tusind tak for svar  

Hvor lang tid fra din kæreste fik henvisning, til behandling startede gik der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2014

fru_winther

Anonym skriver:

Tusind tak for svar 

Altså, du siger at reagensglas behandling er gratis på privat og offentlig? 

Vi bor i Jylland forresten 

Vi har prøvet at være ved gynækolog med henvisning fra læge, men ja, han vidste da slet ikke hvad han skulle sige og ikke skulle sige. Jeg var faktisk et større spørgsmåls tegn da jeg kom ud, end da jeg gik ind. 

Så det ville vi helst undgå igen. 

Ved du om man "bare" kan kontakte det private med henblik på at starte reagensglas "med det samme" ? 

*læste forkert*

hvad er forskel på insemination og reagensglas?  

Hej igen 

Vi tog til hver vores læge.

Da jeg ikke fik hjælp fra det offentlige tog jeg som sagt fat i det private. De bad mig få min læge til at sende dem en henvisning på nedsat fertilitet. Det samme gjorde min mand med hans læge. De havde som sagt os inde til samtale 3 uger efter, hvor de fik sat mig ind i de ting jeg skulle tjekkes for først. Og 2 mdr senere skulle jeg allerede insemineres! Jeg er stor fan af det private

Det private giver gratis insemination (den behandling man starter med) eller det vil sige staten betaler. Men det gælder desværre ikke reagensglas. Derfor har min klinik nu henvist mig til det offentlige så jeg ikke skal betale kassen 

Insemination er hvor de renser mandens sæd og med hjælp fra et lille rør sprøjter soldaterne ind, så de har kortere vej til ægget.

Ved reagensglas tager de æg ud af kvinden og befrugter dem i glas. Så sætter de det befrugtede æg op i livmoderen bagefter ��

Anmeld

22. november 2014

Anonym trådstarter

fru_winther skriver:

Hej igen 

Vi tog til hver vores læge.

Da jeg ikke fik hjælp fra det offentlige tog jeg som sagt fat i det private. De bad mig få min læge til at sende dem en henvisning på nedsat fertilitet. Det samme gjorde min mand med hans læge. De havde som sagt os inde til samtale 3 uger efter, hvor de fik sat mig ind i de ting jeg skulle tjekkes for først. Og 2 mdr senere skulle jeg allerede insemineres! Jeg er stor fan af det private

Det private giver gratis insemination (den behandling man starter med) eller det vil sige staten betaler. Men det gælder desværre ikke reagensglas. Derfor har min klinik nu henvist mig til det offentlige så jeg ikke skal betale kassen 

Insemination er hvor de renser mandens sæd og med hjælp fra et lille rør sprøjter soldaterne ind, så de har kortere vej til ægget.

Ved reagensglas tager de æg ud af kvinden og befrugter dem i glas. Så sætter de det befrugtede æg op i livmoderen bagefter ��

Ja okay  

så egentlig kan vi godt gå til det private med henblik på insemination?

Så går det nok også lidt hurtigere  

Føler et eller andet sted at det er et "nederlag" for mig

Anmeld

22. november 2014

esioul

Anonym skriver:

Tusind tak for svar  

Hvor lang tid fra din kæreste fik henvisning, til behandling startede gik der?

han skyøulle have lavet 2 sædprøver. Så der gik 3 mdr. Der skulle være 3 mdr mellem dem

Anmeld

22. november 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

han skyøulle have lavet 2 sædprøver. Så der gik 3 mdr. Der skulle være 3 mdr mellem dem

Okay

Anmeld

22. november 2014

fru_winther

Anonym skriver:

Ja okay  

så egentlig kan vi godt gå til det private med henblik på insemination?

Så går det nok også lidt hurtigere  

Føler et eller andet sted at det er et "nederlag" for mig

Jeg fik i hvert fald sat skub i tingene i det private. Hvis jeg ikke selv havde taget kontakt til dem, så var jeg ikke kommet så langt i dag (trods stadig ingen baby)

Men ingen er ens og derfor heller ikke samme start og forløb. Så du må ringe til dem og spørge.

Jeg tror det er meget normalt man føler en vis magtesløshed når ens krop ikke kan finde ud af det, som vi kvinder jo er skabt til.  Men fertilitets problemer er ved at være en folkesygdom og du bliver overrasket over hvor mange af os der er 

At møde op til første samtale og få en lille liste over ting du skal igennem....puhaa så bliver man utålmodig, men pludselig bliver det hverdag og tingene forløber hurtigt. Og så er du jo startet i en fantastisk alder 

Anmeld

25. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg fik i hvert fald sat skub i tingene i det private. Hvis jeg ikke selv havde taget kontakt til dem, så var jeg ikke kommet så langt i dag (trods stadig ingen baby)

Men ingen er ens og derfor heller ikke samme start og forløb. Så du må ringe til dem og spørge.

Jeg tror det er meget normalt man føler en vis magtesløshed når ens krop ikke kan finde ud af det, som vi kvinder jo er skabt til.  Men fertilitets problemer er ved at være en folkesygdom og du bliver overrasket over hvor mange af os der er 

At møde op til første samtale og få en lille liste over ting du skal igennem....puhaa så bliver man utålmodig, men pludselig bliver det hverdag og tingene forløber hurtigt. Og så er du jo startet i en fantastisk alder 

Tusind tak fordi du er så sød og svare, og skærer det ud i pap for mig

Kæresten og jeg har lige været ved hans læge, og hun var sådan set "ligeglad" med om jeg havde pcos, "når han ikke ved om hans soldater virker, så skal han testes først!!" Sagde hun  

Har aldrig oplevet så rar, forstående og fantastisk læge før, og det er lige før jeg har lyst til at skifte over til hende .. 

Hun sagde at der ikke går mere end en uge, så har vi hvad der skal bruges, og en dato for hvornår svømmerne skal afleveres

Altså mener du min alder nu, eller da vi startede? .. 

Anmeld

25. november 2014

fru_winther

Anonym skriver:

Tusind tak fordi du er så sød og svare, og skærer det ud i pap for mig

Kæresten og jeg har lige været ved hans læge, og hun var sådan set "ligeglad" med om jeg havde pcos, "når han ikke ved om hans soldater virker, så skal han testes først!!" Sagde hun  

Har aldrig oplevet så rar, forstående og fantastisk læge før, og det er lige før jeg har lyst til at skifte over til hende .. 

Hun sagde at der ikke går mere end en uge, så har vi hvad der skal bruges, og en dato for hvornår svømmerne skal afleveres

Altså mener du min alder nu, eller da vi startede? .. 

Selvfølgelig skal du da skifte læge hvis hun er sød og dejlig.

Jeg har været i gang i ca 2 år og jeg Googler stadig divs forkortelser og nye behandlinger. Så du ikke alene��

Hvis jeg husker korrekt så er du 23? Så det en god alder at være begyndt. Der er oftest færre bekymringer der følger med når man er startet før de 30.  Startede selv da jeg var 23 og mødte nogle gange de der som syntes det var for tidligt jeg søgte hjælp, for jeg var jo så ung...men for hver dag der går bliver både de og jeg klogere

Hvor er det fedt i møder medgang, for det er så svært at stå der intet anende og ny i "faget".

Du altid velkommen til at skrive til mig hvis du har nogle spørgsmål eller bare gerne vil lette dit hjerte 

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

fru_winther skriver:

Selvfølgelig skal du da skifte læge hvis hun er sød og dejlig.

Jeg har været i gang i ca 2 år og jeg Googler stadig divs forkortelser og nye behandlinger. Så du ikke alene��

Hvis jeg husker korrekt så er du 23? Så det en god alder at være begyndt. Der er oftest færre bekymringer der følger med når man er startet før de 30.  Startede selv da jeg var 23 og mødte nogle gange de der som syntes det var for tidligt jeg søgte hjælp, for jeg var jo så ung...men for hver dag der går bliver både de og jeg klogere

Hvor er det fedt i møder medgang, for det er så svært at stå der intet anende og ny i "faget".

Du altid velkommen til at skrive til mig hvis du har nogle spørgsmål eller bare gerne vil lette dit hjerte 

Både mandens og min familie "presser" på for at vi skal få gang i lagnerne .. De ved ikke vi er i igang, og hvor lang tid det har taget .. De ønsker sig alle sammen en pige, da familien er fyldt med drenge

Jeg vil gerne tænke over at skrive pb til dig, men det bliver ikke lige nu .. 

Hvad hedder den behandling du er igang med nu? Både så jeg kan forstå det, og forkortelsen ?

Anmeld

1. december 2014

fru_winther

Anonym skriver:

Både mandens og min familie "presser" på for at vi skal få gang i lagnerne .. De ved ikke vi er i igang, og hvor lang tid det har taget .. De ønsker sig alle sammen en pige, da familien er fyldt med drenge

Jeg vil gerne tænke over at skrive pb til dig, men det bliver ikke lige nu .. 

Hvad hedder den behandling du er igang med nu? Både så jeg kan forstå det, og forkortelsen ?

Jeg skal i gang med mit første IVF forsøg. Det er reagensglasbehandling. 

Så vi krydser for det bare er det der skal til, og så noget til at hjælpe mig med at holde på det hvis det lykkes 

Er i kommet videre i processen?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.