Fra start til slut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.391 visninger
24 svar
4 synes godt om
21. november 2014

Anonym trådstarter

Hej

er der ikke én eller flere der har lyst til at skære det ud i pap for os? 

Lidt kort om os:

jeg er 23 og min mand er 35

vi har prøvet at blive gravide i snart 2 år. 

Jeg blev gravid naturligt men mistede i uge 11 i år 2012

da jeg var 16/17 år fik jeg at vide jeg har pcos

Vi har IKKE samme læge

nu har jeg simpelthen smidt håndklædet i ringen og kastet min stædighed på hylden. Jeg kan åbenbart ikke lave vores barn selv

hvordan starter vi på behandling, vil vil prøve det offentlige først, og derefter privat hvis det ikke lykkedes. 

Jeg synes ikke jeg kan finde noget om hvordan man starter? 

Hvad med ens arbejde hvis man skal have fri tit, og man ikke har lyst til at fortælle at man er i gang med behandling for barnløshed? 

Håber vi kan få lidt mere Info?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2014

Stabel

Anonym skriver:

Hej

Lidt kort om os:

Vi har IKKE samme læge

nu har jeg simpelthen smidt håndklædet i ringen og kastet min stædighed på hylden. Jeg kan åbenbart ikke lave vores barn selv

hvordan starter vi på behandling, vil vil prøve det offentlige først, og derefter privat hvis det ikke lykkedes. 

Hvad med ens arbejde hvis man skal have fri tit, og man ikke har lyst til at fortælle at man er i gang med behandling for barnløshed? 

Den korte version:

Gå til den enes læge, sammen, få en snak om det og forhåbentlig får i en henvisning.

Der skal tages en frygtelig masse blodprøver og laves en underlivsundersøgelse. Og måske en sædprøve ( Vi skulle først aflevere sædprøve til forundersøgelsen)

Jeg tror vi fik indkaldelse til forundersøgelse allerede 14 dage efter vi havde snakket med lægen.

MHT at du skal have fri fra arbejde, og det bliver du nok nød til hvis du har arbejde i dagtimerne. så kan man få noget der hedder en §56 (hvis jeg ikke husker helt forkert) Jeg ved ikke helt hvordan det fungere, jeg havde ikke selv behov for den 

Held og lykke med projektet

Anmeld

21. november 2014

fru_winther

I mit tilfælde tog jeg til lægen som henviste mig til en gynækolog.

Denne gynækolog anede tilsynladene ikke hvad han havde gang i og bad mig gå hjem og blive ved lidt endnu. Han sagde jeg ikke havde PCO, hvilket jeg i den grad har! Faktisk har jeg PCOS og jeg blev ved med at påpege det (så udredte faktisk mig selv)

Da han langt om længe gav mig ret, sendte han en henvisning til Rigshospitalet. Rigshospitalet afviste mig da man minimum skal have 3-4 aborter på blodprøve, og jeg kun havde det på en ud af 4.

Jeg opgav derfor og prøvede igen på egen hånd. Min gynækolog havde bedt mig prøve at tabe mig uden noget som helst hjælp ( her snakker jeg metformin) som generelt bruges til PCO patienter for hjælp til at regulere dit blodsukker.

Jeg er ikke specielt overvægtig, her snakker vi 7 kg

Jeg var så heldig at min veninde en dag fortalte mig hun lige havde snakket med en af sine gamle veninder som havde næsten samme bagrund og historie som mig. Denne veninde havde taget sagen i egen hånd og kontaktet det private, da vi jo har frit sygehusvalg.

Det private havde taget hende ind 2 uger efter hun kontaktede dem og hun fik nu både medicinsk behandling til hjælp af vægttab og inseminations behandlinger.(og hun vejede 15 kg mere end mig!)

Pointen er jeg kontaktede Trianglen i Hellerup, lang køretur men det hele værd.

De tog mig ind og behandlede mig med det samme, de har insemineret mig 3 gange og jeg er nu sendt videre til det offentlige for at få reagensglas behandling  (da det er gratis hos det offentlige og ikke i det private.)

Skal lige siges insemination er gratis hos det private 

Det her skal forstås som et tip hvis du løber panden mod en mur, hvilket ikke er helt unormalt, da de oftest påpeger din unge alder!  

Held og lykke

Anmeld

21. november 2014

Anonym trådstarter

I mit tilfælde tog jeg til lægen som henviste mig til en gynækolog.

Denne gynækolog anede tilsynladene ikke hvad han havde gang i og bad mig gå hjem og blive ved lidt endnu. Han sagde jeg ikke havde PCO, hvilket jeg i den grad har! Faktisk har jeg PCOS og jeg blev ved med at påpege det (så udredte faktisk mig selv)

Da han langt om længe gav mig ret, sendte han en henvisning til Rigshospitalet. Rigshospitalet afviste mig da man minimum skal have 3-4 aborter på blodprøve, og jeg kun havde det på en ud af 4.

Jeg opgav derfor og prøvede igen på egen hånd. Min gynækolog havde bedt mig prøve at tabe mig uden noget som helst hjælp ( her snakker jeg metformin) som generelt bruges til PCO patienter for hjælp til at regulere dit blodsukker.

Jeg er ikke specielt overvægtig, her snakker vi 7 kg

Jeg var så heldig at min veninde en dag fortalte mig hun lige havde snakket med en af sine gamle veninder som havde næsten samme bagrund og historie som mig. Denne veninde havde taget sagen i egen hånd og kontaktet det private, da vi jo har frit sygehusvalg.

Det private havde taget hende ind 2 uger efter hun kontaktede dem og hun fik nu både medicinsk behandling til hjælp af vægttab og inseminations behandlinger.(og hun vejede 15 kg mere end mig!)

Pointen er jeg kontaktede Trianglen i Hellerup, lang køretur men det hele værd.

De tog mig ind og behandlede mig med det samme, de har insemineret mig 3 gange og jeg er nu sendt videre til det offentlige for at få reagensglas behandling  (da det er gratis hos det offentlige og ikke i det private.)

Skal lige siges insemination er gratis hos det private 

Det her skal forstås som et tip hvis du løber panden mod en mur, hvilket ikke er helt unormalt, da de oftest påpeger din unge alder!  

Held og lykke

Tusind tak for svar 

Altså, du siger at reagensglas behandling er gratis på privat og offentlig? 

Vi bor i Jylland forresten 

Vi har prøvet at være ved gynækolog med henvisning fra læge, men ja, han vidste da slet ikke hvad han skulle sige og ikke skulle sige. Jeg var faktisk et større spørgsmåls tegn da jeg kom ud, end da jeg gik ind. 

Så det ville vi helst undgå igen. 

Ved du om man "bare" kan kontakte det private med henblik på at starte reagensglas "med det samme" ? 

*læste forkert*

hvad er forskel på insemination og reagensglas?  

Anmeld

21. november 2014

Anonym trådstarter

Stabel skriver:

Den korte version:

Gå til den enes læge, sammen, få en snak om det og forhåbentlig får i en henvisning.

Der skal tages en frygtelig masse blodprøver og laves en underlivsundersøgelse. Og måske en sædprøve ( Vi skulle først aflevere sædprøve til forundersøgelsen)

Jeg tror vi fik indkaldelse til forundersøgelse allerede 14 dage efter vi havde snakket med lægen.

MHT at du skal have fri fra arbejde, og det bliver du nok nød til hvis du har arbejde i dagtimerne. så kan man få noget der hedder en §56 (hvis jeg ikke husker helt forkert) Jeg ved ikke helt hvordan det fungere, jeg havde ikke selv behov for den 

Held og lykke med projektet

Så vi kan sagtens "bare" gå til min mands læge f.eks? Altså sammen, selvom de ikke har min journal der?

Anmeld

21. november 2014

Anonym trådstarter

21. november 2014

Stabel

Anonym skriver:

Så vi kan sagtens "bare" gå til min mands læge f.eks? Altså sammen, selvom de ikke har min journal der?

Teoretisk: ja

Men du vil stadig skulle til din læge og ha fortaget de undersøgelser der skal laves af dig.

Vi gik til min læge og så skulle min mand kun til egen læge for at få taget blodprøver

Anmeld

21. november 2014

Anonym trådstarter

Stabel skriver:

Teoretisk: ja

Men du vil stadig skulle til din læge og ha fortaget de undersøgelser der skal laves af dig.

Vi gik til min læge og så skulle min mand kun til egen læge for at få taget blodprøver

Men når nu jeg både har fået konstateret pco, og har haft en gynækologisk undersøgelse for 6 uger siden, skal man så igen?

Anmeld

21. november 2014

Stabel

Anonym skriver:

Men når nu jeg både har fået konstateret pco, og har haft en gynækologisk undersøgelse for 6 uger siden, skal man så igen?

Det ved jeg ikke, men I skal have en henvisning hvis I skal i behandling ( I hvert fald i det offentlige)

Anmeld

21. november 2014

esioul

Anonym skriver:

Hej

Lidt kort om os:

Vi har IKKE samme læge

Vi skulle begge til læge

De startede med at henvise min kæreste til klinikken, hvor han skulle have lavet sædprøve.

Dernæst fik jeg taget blodprøver og underlivtjek. 

Så fik vi brev fra klinikken, der var en ventetid på 3 mdr på at komme derop. 

Da vi kom derop snakkede vi livsstil, rygning og alkohol, samt gennemgik de forskellige behandlingsformer, samt scanning af mit underliv. 

Da de havde svaret på kærestens prøve fik vi brev om hvilken behandling vi skulle have. 

Vi kunne dernæst melde os til ved næste mens. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.