I mit tilfælde tog jeg til lægen som henviste mig til en gynækolog.
Denne gynækolog anede tilsynladene ikke hvad han havde gang i og bad mig gå hjem og blive ved lidt endnu. Han sagde jeg ikke havde PCO, hvilket jeg i den grad har! Faktisk har jeg PCOS og jeg blev ved med at påpege det (så udredte faktisk mig selv)
Da han langt om længe gav mig ret, sendte han en henvisning til Rigshospitalet. Rigshospitalet afviste mig da man minimum skal have 3-4 aborter på blodprøve, og jeg kun havde det på en ud af 4.
Jeg opgav derfor og prøvede igen på egen hånd. Min gynækolog havde bedt mig prøve at tabe mig uden noget som helst hjælp ( her snakker jeg metformin) som generelt bruges til PCO patienter for hjælp til at regulere dit blodsukker.
Jeg er ikke specielt overvægtig, her snakker vi 7 kg
Jeg var så heldig at min veninde en dag fortalte mig hun lige havde snakket med en af sine gamle veninder som havde næsten samme bagrund og historie som mig. Denne veninde havde taget sagen i egen hånd og kontaktet det private, da vi jo har frit sygehusvalg.
Det private havde taget hende ind 2 uger efter hun kontaktede dem og hun fik nu både medicinsk behandling til hjælp af vægttab og inseminations behandlinger.(og hun vejede 15 kg mere end mig!)
Pointen er jeg kontaktede Trianglen i Hellerup, lang køretur men det hele værd.
De tog mig ind og behandlede mig med det samme, de har insemineret mig 3 gange og jeg er nu sendt videre til det offentlige for at få reagensglas behandling (da det er gratis hos det offentlige og ikke i det private.)
Skal lige siges insemination er gratis hos det private 
Det her skal forstås som et tip hvis du løber panden mod en mur, hvilket ikke er helt unormalt, da de oftest påpeger din unge alder! 
Held og lykke
Anmeld