LegalDesk.dk skriver:
Nu ved jeg ikke, hvad der præcist står i dit testamente, og tør derfor ikke rigtigt sige noget konkret. Man kan som udgangspunkt godt tage et afsnit om forældremyndighed (børnetestamente) ud af et testamente, da dette ikke burde påvirke den generelle fordeling af, hvad du/I efterlader dig/jer. Det vil således ikke gøre resten af testamentet ugyldigt. Præcis hvilke dele du kan tage ud, tør jeg ikke sige, da det afhænger af ordlyden i dit konkrete testamente.
Det lyder som om, du/I ikke har tænkt jer at indsætte nogle personer på nuværende tidspunkt. Du kan derfor overveje, at tage hele afsnittet ud og så oprette et separat børnetestamente senere.
Jeg håber stadig, det hjalp lidt, selvom det er svært at være konkret.
Jeg beklager de mange spørgsmål!
Jeg kiggede på Jeres hjemmeside for at finde svar, men det lykkedes mig ikke at finde hvad jeg søgte.
Når jeg selv opretter et testamente (i mit tilfælde en tro kopi af det advokaten har skrevet bortset fra de ting som udelades) skal jeg så printe det på noget specielt papir? Jeg har fundet frem til, at de to eksemplarer jeg skal medbringe hos notaren skal være forskellige, i det det ene skal være printet på begge sider, det andet kun på en side. Men er helt almindeligt printerpapir fint?
Anmeld