AnneBJ skriver:
Endnu engang tak, også for hurtig respons. 
Du har helt ret i at der er en indledende afsnit, så super at vide hvor jeg kan placere overskriften. 
Vi er i den situation at vores børnetestamente kun nævner én person. Den person har siden vi valgte vedkommende, vist sig at være et tvivlsomt valg, hvorfor vi gerne vil sikre at det ikke "går igennem" i tilfælde af der sker os noget.
Vi har dog svært ved at pege helt specifikt på andre, idet vi har en del at vælge imellem (nogle pt kun 18 år og deromkring, hvorfor de lige nu ikke er oplagte, men på sigt kunne blive det, da de er meget involverede i vores børns liv)
Derfor har vi tænkt helt at fjerne navne fra børnetestamentet, men lade de bestemmelser vi har lavet om økonomi mm. i tilfælde af vores død før børnene er 18 år gælde stadigvæk - er det mon muligt?

Nu ved jeg ikke, hvad der præcist står i dit testamente, og tør derfor ikke rigtigt sige noget konkret. Man kan som udgangspunkt godt tage et afsnit om forældremyndighed (børnetestamente) ud af et testamente, da dette ikke burde påvirke den generelle fordeling af, hvad du/I efterlader dig/jer. Det vil således ikke gøre resten af testamentet ugyldigt. Præcis hvilke dele du kan tage ud, tør jeg ikke sige, da det afhænger af ordlyden i dit konkrete testamente.
Det lyder som om, du/I ikke har tænkt jer at indsætte nogle personer på nuværende tidspunkt. Du kan derfor overveje, at tage hele afsnittet ud og så oprette et separat børnetestamente senere.
Jeg håber stadig, det hjalp lidt, selvom det er svært at være konkret.
Anmeld