Janne T. skriver:
Det må være så frustrerende at føle ens barn bliver stigmatiseret! På den anden side ville jeg dog heller ikke helt afskrive det børnehaven siger, for jeg antager, at de har en klar interesse i, at jeres søn skal trives. For dem vil det jo ikke have nogen fordel med vilje og uden belæg at sætte ham i et dårligt lys, indkalde en masse ekstra ressourcer osv. Det tænker jeg ikke, at det ville gøre, hvis hans reaktioner var helt som de nu nogen gange er hos et barn på den alder. Det der med at gå hen og tæske løs på en fremmed, tænker jeg for eksempel ikke lyder specielt "normalt" (synes normalt er et træls ord at bruge, men du ved hvad jeg mener
). Selvfølgelig skal børnehaven arbejde på at fortælle jer om de gode ting også. Måske har de her ting bare fyldt så meget, at det er det, der har ligget dem mest på sinde, når de har skulle tale med jer om jeres søn. Derudover tænker jeg også, at vi helst vil se vores børn i det mest positive lys, og derfor godt kan have en tendens til at bortforklare og afskrive kritik af dem overfor os selv. Vores børn er ofte på en anden måde i institutionen end de er derhjemme.
Det er ikke for at give børnehaven 100% medhold, jeg kender jo ingen af jer, og kan kun gå ud fra det du skriver, og det var lige noget, jeg kom til at tænke over.
Hvordan er jeres rutiner derhjemme morgen og aften? Har i meget struktur og faste rammer? Taler i med ham om hans dag? Hvordan håndterer i det, hvis han bryder sammen og den slags?
Synes absolut heller ikke det er normal adfærd at gå hen og tæske løs på en fremmed, men mener der er en grund til et barn gør.. Børn laver jo ikke "ballade" bare fordi de synes det er sjovt - tværtimod..
Er fuldstændig godt klar over at man som forældre altid ser sine børn som det bedste og har også selv tit oplevet det i den vuggestue jeg selv har været i og det er jo netop også derfor jeg er i tvivl om vores fornemmelser er rigtige eller ej.. 
Men det ændrer ikke på at det ikke er i orden at der fra børnehavens side kun fortælles om de negative ting om de så fylder eller ej.. Hvis det er det eneste fokus de har er det jo klart han ikke trives? Et barn der altid ses på som ballademageren bliver ballademageren
Jeg mener heller ikke personalet gør noget som helst for bevidst at "skade" ham, men ofte kan det sidde i en uden man selv opdager det og ofte er det først ved observationer udefra man bliver klar over hvordan man egentlig handler 
Jeg vil bare gerne have min søn trives og får det godt igen.. Og vil gøre alt for det.. 
Herhjemme forsøger vi at have meget fast struktur.. Faste afleveringstider i BH, rimelig faste spisetider og fast puttetid hvis det er det du mener?
Herhjemme taler vi altid om det efter et vredesudbrud - nogle gange kan han sætte meget præcis ord på hvorfor han gør som han gør og andre gange ikke 
Min bekymring bunder jo i bund og grund i at man bliver i tvivl om som forældre om der skal en udredning i gang.. Men det er svært når de "vildeste" episoder sker i BH og ikke hjemme