Hej!
Af hensyn til min søn og personalet i hans børnehave vælger jeg at være anonym..
Jeg er simpelthen så frustreret og ked af det 
Vi har en dejlig dreng på 4,2 år, som har en rigtig svær tid 
Han har altid været meget følsom, og der skal ikke meget ændring i hans liv til før vi kan mærke det..
Han har i perioder især i børnehaven haft det svært, og helt tilbage til først på året holdt vi samtale med børnehaven og fokusgruppemøde fordi han pludselig var meget hård ved de andre (slog osv) og vi fik af vide at de andre børn faktisk til tider var bange for ham
Herhjemme er han også strid indimellem, men slet ikke på samme måde som de fortæller i børnehaven - herhjemme er det ikke mere end jeg tænker han er en dreng med stort D og derfor er en tumlegøj som der er fart på.. Efter sommerferien gik det meget bedre og de fortalte i børnehaven at man kunne mærke han var blevet ældre og mere moden.. Dette varede ikke mere end nogle måneder og nu er den "gal" igen.. Det virker som om han har en vrede inden i sig, som vi ikke ved hvor kommer fra.. Han er meget bestemmesyg i børnehaven og pædagogerne mener han er bagud for sin alder rent følelsesmæssig, da han stadig er i det stadig hvor han er meget jeg centreret.. Han bliver hurtigt meget meget vred og nu er det pædagogerne der få et dab og en dag havde han råbt meget højt ind i hovedet på en anden dreng i børnehaven 
Igår da jeg kom og hentede kom lederen i børnehaven og spurgte om hun lige måtte tale med mig og fortalte at de var blevet meget forskrækkede tidligere på dagen. Hun var kommet ind på stuen med en brandinspektør som var på besøg i huset og børnene sad alene mens deres pædagog hentede formiddagsmad.. Børnene sad alle pænt, men da de trådte ind hoppede vores søn ned fra stolen og styrtede ned og tog gæsten om benet og begyndte at tæske løs på ham så de fysisk måtte fjerne ham
Vi har ALDRIG oplevet noget lignende herhjemme
Jeg er så frustreret og ved ikke hvad jeg skal stille op.. Jeg ved han ikke trives, og han ved udemærket godt når han har gjordt noget "galt".. Det er ikke mere end en uge siden vi havde samtale med hans to pædagoger hvor vi snakkede om hvad begge parter kan gøre bedre for at vores dejlige dreng kommer til at trives 
Herhjemme skal der ikke meget til før han opgiver og råber højt hvis tingene ikke vil som han eller hvis han feks taber maden fra gaflen, ikke kan finde ud af noget legetøj osv. Han opgiver lynhurtigt og har ikke det virker ikke til han har meget tro på sig selv.. Der skal i tiden heller ikke meget til før vi er dumme, irriterende og han hader os
Tidligere på året omtalte han tit at han ingen venner havde og ingen ville lege med ham - det er dog ovre nu.. Vi synes dog ikke udover dette han har "unormal" adfærd af en 4 årig følsom dreng at være..
Han har været meget igennem i hans korte liv, da hans mormor som han er meget knyttet til har et helbred der svinger meget op og ned og han derfor ofte har oplevet hende meget syg og indlagt meget ofte.. Derudover arbejder hans far meget, da han er i lære som kok og dette kan tydeligt mærkes på ham 
Til sidst skal det nævnes at han skal være storebror og vi påtænker om det kan være noget af grunden til hans adfærd lige i tiden, da han en dag hvor vi talte om hans vrede fortalte at han nogen gange er bange for vi ikke vil have ham 
Derudover skal det lige nævnes at vi længe har været utilfredse med børnehaven da vi føler lidt de har stigmatiseret ham fra starten af og ikke kan se noget godt i ham mere, hvilket de selvfølgelig afviser blankt..Vi får aldrig de gode episoder at vide og dette talte vi også om til sidste møde, hvor de sagde at selvfølgelig havde han også masser gode lege og god tid i børnehaven og det skulle de selvfølgelig blive bedre til at fortælle, men det er for os som om det bare er tomme ord
Og så bliver man jo samtidig i tvivl om, om det bare er os der er for følsomme, for han er jo vores dyrebareste guld, men personalet er bare så lidt anerkendende 
Puha det blev langt og rodet og ved egentlig ikke hvad jeg vil med det - bare ud med det tror jeg.. Jeg er så ked af det og vil bare så gerne have at min dejlige dreng bliver en glad og harmonisk dreng igen, i stedet for en vred lille dreng som ikke kan finde ud af at være sammen med andre 
Hilsen en frustreret og knust mor