Fyret under barsel med 4 dages varsel- fra artikel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mom skriver:

Ja ved fyrringsrunder er ingen sikret. Men du kan ikke blive fyret hvis de blot vil ansætte en anden i din stilling, så kort tid efter endt barsel.

Nej, det er rigtigt. Det sagde fagforeningen også til mig. Det var en fyringsrunde. Lidt surt, at komme tilbage 3 uger efter endt barsel og så blive fyret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2014

Fru. Blog

MoarHvidovre skriver:

Nej, det er rigtigt. Det sagde fagforeningen også til mig. Det var en fyringsrunde. Lidt surt, at komme tilbage 3 uger efter endt barsel og så blive fyret.

Øv øv øv, kun 3 uger efter endt barsel  kan forstiller mig at man så endelig lige er kommet igang igen, for så bare at stoppe igen. Men så havde du vel en opsigelses periode? eller kan de gøre det med kort varsel, når du har været på barsel? (Men håber da at barslen giver ancitet ligesom hvis du var almindelig ansat. Altså mener om man starter forfra ligesom når man ansættes og har en prøveperiode)

håber du har fundet et nyt job igen 

Anmeld

20. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Fru. Blog skriver:

Øv øv øv, kun 3 uger efter endt barsel  kan forstiller mig at man så endelig lige er kommet igang igen, for så bare at stoppe igen. Men så havde du vel en opsigelses periode? eller kan de gøre det med kort varsel, når du har været på barsel? (Men håber da at barslen giver ancitet ligesom hvis du var almindelig ansat. Altså mener om man starter forfra ligesom når man ansættes og har en prøveperiode)

Lige en note: ved ethvert nyt job, starter man altid med 3 mdr's prøvetid..

Anmeld

20. november 2014

Rockertand

Det skal også tilføjes, at man ikke er sikret at komme tilbage i samme stilling, hvis man arbejder i en større virksomhed med nogle bestemte arbejdsområder som sælger eller sekretær eller lignende, så kan man sagtens få alle skodopgaverne, når man vender tilbage, hvor andre så har de tidligere spændende opgaver, så man kan sagtens gå fra at være nøglemedarbejder til laveste trinbræt alene pga. en barsel, så længe arbejdsgiver holder sig indenfor arbejdsområdet, så er der ingen beskyttelse på den konto.

Anmeld

20. november 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Fru. Blog skriver:

Ja, jeg havde været der en del år, så jeg havde 6 mdr.s opsigelse.

Jeg blev opsagt i januar og fandt først noget i oktober. Det er 4 år siden og er super glad for mit nye job.

Men en total nedtur, at blive opsagt når man lige er kommet tilbage fra barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.