Eksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2014

Mettefpigen

mor:) skriver:

Jeg har selv været i et meget usundt forhold. Jeg kan stadig få mareridt hvor han gør mig ondt og nogle gange tænker jeg også på ham (ikke positive tanker) 

mit gæt er at jeg ikke har fået bearbejdet min fortid. Jeg tror ikke nødvendigvis det vil hjælpe dig at konfrontere ham. Det er ikke sikkert han er et sted i sit liv hvor det vil blive taget godt imod. Jeg personligt tør ikke stå 'face to face' med min ex, da han er utilregnelig. 

En dag når mine børn ikke er små og jeg har overskuddet vil jeg prøve med psykolog og få smerten ud på den måde. Har du overvejet at gå til psykolog? 

Hvorfor først når dine børn er større?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Hvorfor først når dine børn er større?

Fordi jeg har det fint jeg føler ikke mit liv er påvirket af det - andet end end at jeg nogle gange får mareridt, men jeg tror en psykolog kan åbne op  for følelsesregistret og jeg vil gerne grave dybere (min barndom) og det vil jeg godt have overskud til

Anmeld

18. november 2014

Enirt

Nørreslet skriver:

Jeg tror ikk på psykologer men tror hellere jeg må snakke med min mand om det tror det vil lette en del på det hele 

Hej

Jeg har stået i samme situation som dig, med en eks som var misbruger af stoffer og alkohol og som endte med at blive voldelig. 

Jeg kom ud af forholdet ved at henvende mig til en form for krise linje som hed de 9 som hjælp pårørende til misbrugere og psykisk syge.

Men den største terapi jeg har fået har været at snakke det hele igennem igen og igen og igen og igen med min nuværende kæreste. Det har været en befrielse at kunne fortælle ham hvad jeg har været igennem og hvorfor han netop stadig (dog ikke særlig meget mere men nu er det også 6 år siden vi gik fra hinanden) spøger i mine dømme og nogen gange i mine tanker om dagen.

Så synes faktisk du skal snakke med din mand om det.

Anmeld

18. november 2014

WilliamDSTN

Mom skriver:

Hvorfor tror du ik på psykologer?

Jeg tror det er helt fint at tale med din mand, men fordi han har følelser for dig, og dermed ikke kan forholde sig objektiv, vil han måske ikke kunne byde ind med så meget. Der KAN en psykolog hjælpe dig med at komme helt ind og mærke efter, og dermed også hjælpe dig med at komme videre. En psykolog er jo ikke hokus pokus, faktisk kan du se det som et rum, hvor det er tilladt at sige og føle alt, for du skal ikke bekymre dig om andres meninger og følelser.

Jeg ved det ikk jeg synes bare det er overvuderet, og jeg bryder mig ikk om at sidde og snakke om mine følelser med en helt fremmed der er betalt for at lytte ikk en der vælger det,

Anmeld

18. november 2014

WilliamDSTN

Jeg har selv været i et meget usundt forhold. Jeg kan stadig få mareridt hvor han gør mig ondt og nogle gange tænker jeg også på ham (ikke positive tanker) 

mit gæt er at jeg ikke har fået bearbejdet min fortid. Jeg tror ikke nødvendigvis det vil hjælpe dig at konfrontere ham. Det er ikke sikkert han er et sted i sit liv hvor det vil blive taget godt imod. Jeg personligt tør ikke stå 'face to face' med min ex, da han er utilregnelig. 

En dag når mine børn ikke er små og jeg har overskuddet vil jeg prøve med psykolog og få smerten ud på den måde. Har du overvejet at gå til psykolog? 

Nej jeg tror ikk på psykologer, jeg kan ikk snakke om mine følelser med en fremmed der er betalt for at lytte og ikk en der vælger at lytte 

Anmeld

18. november 2014

Nørreslet skriver:

Jeg ved det ikk jeg synes bare det er overvuderet, og jeg bryder mig ikk om at sidde og snakke om mine følelser med en helt fremmed der er betalt for at lytte ikk en der vælger det,

Men en psykolog lytter ikke kun, men hjælper dig videre ved at stille de helt rigtige spørgsmål. 

Man kan selvfølgelig også bruge sin kæreste (jeg har da også talt med min kæreste omkring min fortid), men det er ikke nødvendigvis noget han kan rumme/sætte sig ind i/kunne hjælpe dig videre med. 

Anmeld

18. november 2014

WilliamDSTN

Enirt skriver:

Hej

Jeg har stået i samme situation som dig, med en eks som var misbruger af stoffer og alkohol og som endte med at blive voldelig. 

Jeg kom ud af forholdet ved at henvende mig til en form for krise linje som hed de 9 som hjælp pårørende til misbrugere og psykisk syge.

Men den største terapi jeg har fået har været at snakke det hele igennem igen og igen og igen og igen med min nuværende kæreste. Det har været en befrielse at kunne fortælle ham hvad jeg har været igennem og hvorfor han netop stadig (dog ikke særlig meget mere men nu er det også 6 år siden vi gik fra hinanden) spøger i mine dømme og nogen gange i mine tanker om dagen.

Så synes faktisk du skal snakke med din mand om det.

Jeg tog os snakken med min mand i går, og han var så sød og lyttede og sagde at hvis jeg ville konfrontere min eks havde jeg hans støtte, han ville bare have lovning for at jeg ikk gik fra ham for at tage min eks tilbage, det lovede jeg self for det har jeg ingen lyst til at gå fra ham 

Anmeld

18. november 2014

Nørreslet skriver:

Nej jeg tror ikk på psykologer, jeg kan ikk snakke om mine følelser med en fremmed der er betalt for at lytte og ikk en der vælger at lytte 

Det er lidt ligesom at gå til lægen. Du har ondt i halsen, lægen giver dig diagnosen halsbetændelse og du får noget medicin. 

I det her tilfælde har du ondt indeni, du taler med psykologen, denne analyserer og giver dig værktøjer til at komme videre. Det handler ikke blot om at lytte. 

Anmeld

18. november 2014

WilliamDSTN

Men en psykolog lytter ikke kun, men hjælper dig videre ved at stille de helt rigtige spørgsmål. 

Man kan selvfølgelig også bruge sin kæreste (jeg har da også talt med min kæreste omkring min fortid), men det er ikke nødvendigvis noget han kan rumme/sætte sig ind i/kunne hjælpe dig videre med. 

Min mand har heldigvis været igennem det samme som mig og vi lytter til hinanden når vi har brug for at komme ud med noget af det vi holder inde, er skønt at han er så åben og sød omkring det hele

Anmeld

18. november 2014

WilliamDSTN

Det er lidt ligesom at gå til lægen. Du har ondt i halsen, lægen giver dig diagnosen halsbetændelse og du får noget medicin. 

I det her tilfælde har du ondt indeni, du taler med psykologen, denne analyserer og giver dig værktøjer til at komme videre. Det handler ikke blot om at lytte. 

Bryder mig virkelig ikk om det jeg kan slet ikk se det positive i en psykolog 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.