Forvirret omkring udannelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

Nystart

Anonym skriver:

Det tror jeg jeg vil gøre! 

Hvis det er det jeg vælger at gøre.. Hvordan skal jeg så forholde mig til min elevplads? Jeg er på barsel nu, og fortsætter med barsel/orlov på dagpenge fra februar og fremt om oktober.. Hvornår kan/skal jeg "sige op"?  

Hvis du ved det eller nogen andre ved det?

Jeg vil bestemt råde dig til at offer noget af din barsel og starte op på hold i august... Der er rift om pladserne på VUC.. 

Ellers ved jeg ikke mht opsigelse mm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Wik

Jeg ville forsætte på VUC efter min barsel, og søge ind på socialrådgiveren. Man må godt skifte mening især i din alder. (Jeg er snart 30 ) Så må godt stoppe snart.

Hvorfor vil du blive hjemme et år mere? Så dit barn er 2 eller? Og er det muligt i forhold til økonomi?

Alternativet er at du istedet for barsel til okt. 2015 holder barsel til slut december, og starter halvårs enkeltfag på VUC derefter?

En anden ting, det er ikke så vigtigt hvad andre tænker, men hvad du selv tænker om dine beslutninger. Jeg høre dig beslutte dig for en uddannelse og det er der intet galt i. En anden ting er at der desværre ikke er ret meget arbejde at finde med en Pæd. ass. men det er måske rygter, men har desværre hørt det på flere arbejdspladser efterhånden, så hvis det ikke er drømmen, så er det vist bare og afslutte det.

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg ville forsætte på VUC efter min barsel, og søge ind på socialrådgiveren. Man må godt skifte mening især i din alder. (Jeg er snart 30 ) Så må godt stoppe snart.

Hvorfor vil du blive hjemme et år mere? Så dit barn er 2 eller? Og er det muligt i forhold til økonomi?

Alternativet er at du istedet for barsel til okt. 2015 holder barsel til slut december, og starter halvårs enkeltfag på VUC derefter?

En anden ting, det er ikke så vigtigt hvad andre tænker, men hvad du selv tænker om dine beslutninger. Jeg høre dig beslutte dig for en uddannelse og det er der intet galt i. En anden ting er at der desværre ikke er ret meget arbejde at finde med en Pæd. ass. men det er måske rygter, men har desværre hørt det på flere arbejdspladser efterhånden, så hvis det ikke er drømmen, så er det vist bare og afslutte det.

Ja til sønnen er 2 der er råd til det økonomisk, gjorde det samme med vores ældste..

men kan hører at det stort set ikke er muligt at komme ind på socialrådgiverudannelsen hvis man ikke har erfaring eller gymnasiel udd... Så overvejer jeg noget gymnasielt, men puha, det havde jeg ellers sat mig for at jeg ikke skulle, af frygt for de matematiske fag :/

S

Anmeld

16. november 2014

lineog4

Hvis du ønsker at blive socialrådgiver så er det da det du skal gøre.

Og kan I økonomisk klare du har et år uden indkomst og du gerne vil gå hjemme til dit barn er to år så løber uddannelsen nok ikke nogen steder.

Men hvis I derimod ikke kan betale det ekstra år hjemme og du måske får brugt SU så du lukker for dig selv eller ja det er vel eneste mulighed for at få en indkomst, så ville jeg finde ud af hvordan jeg kunne komme i gang når studieåret starter.

Anmeld

16. november 2014

Nystart

Anonym skriver:

Ja til sønnen er 2 der er råd til det økonomisk, gjorde det samme med vores ældste..

men kan hører at det stort set ikke er muligt at komme ind på socialrådgiverudannelsen hvis man ikke har erfaring eller gymnasiel udd... Så overvejer jeg noget gymnasielt, men puha, det havde jeg ellers sat mig for at jeg ikke skulle, af frygt for de matematiske fag :/

S

Matematikken er slet ikke så slem...

På VUC er hjælpen og undervisning tit meget anderledes.... Jeg har aldrig været matematisk og frygtede det virkelig også... Jeg kom med dumpe karakter fra folkeskolen og gik med 12 tallet i matematik på hf...

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis du ønsker at blive socialrådgiver så er det da det du skal gøre.

Og kan I økonomisk klare du har et år uden indkomst og du gerne vil gå hjemme til dit barn er to år så løber uddannelsen nok ikke nogen steder.

Men hvis I derimod ikke kan betale det ekstra år hjemme og du måske får brugt SU så du lukker for dig selv eller ja det er vel eneste mulighed for at få en indkomst, så ville jeg finde ud af hvordan jeg kunne komme i gang når studieåret starter.

Vi har økonomi til at jeg går hjemme 1 år da jeg har tænkt mig at søge et tilskud man kan få her i kommunen. Får jeg ikke tilskuddet har vi nok ikke råd, og så må jeg naturligvis igang når min barsel er slut.. 

Anmeld

16. november 2014

Wik

Anonym skriver:

S

Hvor i landet søger du ind, for de har flere kvote 2 muligheder på den uddannelse?

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Hvor i landet søger du ind, for de har flere kvote 2 muligheder på den uddannelse?

Hillerød 

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Okay kan godt se at den eneste mulighed er via en gymnasiel udd.. Men så er det jo bare sådan . Kan læse at man kan komme ind på stx 2 årig, kun med 9. Klasse i bagagen.. Det kunne være en mulighed 

Anmeld

16. november 2014

majba

Anonym skriver:

Jeg er en kæmpe bogorm  men er ikke så god til tal .. Jeg vil klart undersøge det med HF.. Men det er vel det samme hvis man så valgte en stx eller lign? 

Så klare du den snild! Det er kun matematik C der er en krav, der gælder bare om at høre godt efter og ikke være bange for at spørge løs, så består man det. 

Jo, HF er en studenter eksamen ligesom de andre. Men på stx,hhx,htx kommer de fra 9 eller 10 klasse og er derfor nogle unge teenager :-) jeg ville klart anbefale en HF! 

Du finder den nærmeste HF/vuc det er på dig, kontakte deres studie vejledning også skal de hjælpe dig :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.