Jeg er en ung mor på 21 år. Jeg er elev på pau, (pædagog assistent), men på barsel pt. min drøm er at blive socialrådgiver. Jeg søgte ind på pau i sin tid, fordi jeg ville bryde med den der "unge mødre er dumme" , og jeg har arbejdet med børn siden jeg var 17, så jeg kunne komme ind uden grundforløb. Det var egentlig i bund og grund bare for at få en udannelse, og ikke fordi det er noget jeg brænder for (mere).. Jeg var faktisk gået igang med enkeltfag på VUC for at få fag til at kunne søge ind på socialrådgiver udd.. Nu er det sådan, at jeg har barsel indtil okt'15. Og jeg overvejer virkelig meget at tage et ekstra år hjemme med datteren, og så starte med enkeltfag igen sådan at jeg kan søge ind på socialrådgiver udd. , altså, sige op ved pau. Men jeg er SÅ bange for at folk så vil se mig som en af de der unge mødre der ikke er noget værd...
Hvad tænker i? Skal jeg bide i det sure æble, og tage pau'en, (skal starte forefra da jeg var sygemeldt pga graviditet meget af tiden) , eller kan jeg godt sige op og så knokle på fagene så jeg kan søge ind på socialrådgiver udannelsen?
Anmeld