Forvirret omkring udannelse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

Nystart

Anonym skriver:

Har kun erfaring inde for små børns området (vuggestue og børnehave) .. 

Ja det kan desværre ikke rigtig bruges....

Så ville jeg stile efter en fuld hf og på gode karakter :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Så ville jeg alligevel skulle på VUC i et år, for en 10. Klasse (har kun 9.) , men det er måske ikke nemt at komme ind hvis man blot har socialrådgiver pakken på VUC? 

Anmeld

16. november 2014

majba

Anonym skriver:

Så ville jeg alligevel skulle på VUC i et år, for en 10. Klasse (har kun 9.) , men det er måske ikke nemt at komme ind hvis man blot har socialrådgiver pakken på VUC? 

Alle fagpakkerne henvender sig til folk med meget erfaring og kan som oftes kun bruges til at søge kvote 2. Når du er så ung så tag en fuld HF, det tager ikke meget længere tid, men sætter dig i en meget bedre situation bagefter hvis du skulle vælge om :-) og snittet på socialrådgiver er ikke mega højt alle steder, så selvom du ikke er en bogorm så skulle du nok kunne klare det :-)

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

majba skriver:

Alle fagpakkerne henvender sig til folk med meget erfaring og kan som oftes kun bruges til at søge kvote 2. Når du er så ung så tag en fuld HF, det tager ikke meget længere tid, men sætter dig i en meget bedre situation bagefter hvis du skulle vælge om :-) og snittet på socialrådgiver er ikke mega højt alle steder, så selvom du ikke er en bogorm så skulle du nok kunne klare det :-)

Jeg er en kæmpe bogorm  men er ikke så god til tal .. Jeg vil klart undersøge det med HF.. Men det er vel det samme hvis man så valgte en stx eller lign? 

Anmeld

16. november 2014

Nystart

Anonym skriver:

Nej så skal du ha masser af brugbart erfaring.....

Den henvender sig til folk med masser af frivillige arbejde, osv i rygsækken som os har arbejdet inden for området 

Så er man uden særlig brugbar erfaring, er en hf den eneste måde at komme ind på.... Ja det skal du medmindre de mener du kan klare en hf uden....

Men hellere bruge et år mere og øge sine chancer for at komme ind....

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Nej så skal du ha masser af brugbart erfaring.....

Den henvender sig til folk med masser af frivillige arbejde, osv i rygsækken som os har arbejdet inden for området 

Så er man uden særlig brugbar erfaring, er en hf den eneste måde at komme ind på.... Ja det skal du medmindre de mener du kan klare en hf uden....

Men hellere bruge et år mere og øge sine chancer for at komme ind....

Så vidt jeg kan se er det adgangskrav, at have 10. Klasse for at komme ind på HF? Men vil man kunne få su både til 10. Klasse VUC, og derefter HF? 

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Ja undskyld jeg spørg så meget  men synes godt nok det er en ren jungle at finde rundt i! 

Anmeld

16. november 2014

Nystart

Anonym skriver:

Så vidt jeg kan se er det adgangskrav, at have 10. Klasse for at komme ind på HF? Men vil man kunne få su både til 10. Klasse VUC, og derefter HF? 

Ja det kan du godt :-) jeg har selv gjort det :-) 

Synes du skal bestille en tid til en snak med dem på skolen og høre dine muligheder :-) 

Anmeld

16. november 2014

Nystart

Anonym skriver:

Ja undskyld jeg spørg så meget  men synes godt nok det er en ren jungle at finde rundt i! 

Det er helt ok :-)

Det er en kæmpe jungle.... ;-) 

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Ja det kan du godt :-) jeg har selv gjort det :-) 

Synes du skal bestille en tid til en snak med dem på skolen og høre dine muligheder :-) 

Det tror jeg jeg vil gøre! 

Hvis det er det jeg vælger at gøre.. Hvordan skal jeg så forholde mig til min elevplads? Jeg er på barsel nu, og fortsætter med barsel/orlov på dagpenge fra februar og fremt om oktober.. Hvornår kan/skal jeg "sige op"?  

Hvis du ved det eller nogen andre ved det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.