Nedfrosset æg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2014

Malene76

Putomanen skriver:

Vi havde overhovedet ikke nogen tiltro til at det ville lykkes. Men som du skriver, skulle det prøves.

Det er vanvittigt så hårdt det er at være igennem behandling, og uvisheden om hvorvidt det lykkes eller ej er det værste 

Vi ved ikke om vi skal have barn nr 2 eller ej, udelukkende pga at vi skal igennem behandling igen og den følelsesmæssige tortur. Det er ikke fair at vi er nogle, som  skal igennem så meget for vores drøm. 

Kan virkelig godt forstå jer! Shit det her behandlingshalløj er ikke for sarte sjæle! Det er monster hårdt både fysisk og psykisk.

Jeg synes faktisk på en eller anden måde det er endnu svære at måtte opgive drømmen om nr. 2, netop fordi vi allerede har Felix, så vi ved jo i den grad hvad vi går glip af!

Vi har jo lige betalt for 3 forsøg som ikke virkede og det var ubeskrivelig hård ved mig både fysisk og psykisk og så er jeg også ved at være der, at sådan en drøm godt kan blive lidt for dyrt købt. Der er heller ikke den måde jeg vil leve livet på, altså at jagte noget der er så smertefuldt og dyrt, som måske aldrig lykkedes. Så vil jeg hellere være tilstede i det skønne liv vi har nu og leve det og nyde det på allerhøjeste plan. Men det er så sorgfuld en udgang, hvis den drøm må ligges på hylden

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2014

Miss BananaHammock

Malene76 skriver:

Nej det er nemlig så skønt det er meget nemmere med fryseforsøg! Skal man heller ikke bruge crione? Er det ikke det der snask man putter op nedefra? Kan man virkelig godt undvære det?

Nej vi venter til det nye år. Jeg fik en diskuspolaps i påsken som jeg endelig er ved at komme mig ordentlig ovenpå og desuden har de tre behandlinger vi har haft her i år, taget ret meget på mig psykisk, så vi aftalte at få lidt ro på mig både fysisk og psykisk inden vi prøver det sidste æg.

Vi skal bare melde os når vi er klar, så får jeg ægget sat op, forudsat det overlever optøning. Aldrig i min vildeste fantasi havde jeg forestillet mig at vi skulle igennem alt det her for at få børn! Heldigvis har vi jo Felix der styrter rundt derhjemme. Han er en kæmpe glæde.

KH Malene

Det skulle jeg ihvertfald ikke - det er noget med at man typisk sætter fryseæg op på en naturlig cyklus, og så producerer kroppen selv det hormon som crionen eller må tilføre... men måske det ikke er altid?! Nu kommer jeg lidt i tvivl.

Det lyder meget klogt! Går ud fra at I er i det private så? Siden I har en allerede! 

Anmeld

15. november 2014

Malene76

Miss BananaHammock skriver:

Det skulle jeg ihvertfald ikke - det er noget med at man typisk sætter fryseæg op på en naturlig cyklus, og så producerer kroppen selv det hormon som crionen eller må tilføre... men måske det ikke er altid?! Nu kommer jeg lidt i tvivl.

Det lyder meget klogt! Går ud fra at I er i det private så? Siden I har en allerede! 

Jeps. Vi har Felix på næsten 3. Han er ICIS barn, lavet i kommunal regi. 

Så her 2. Gang er vi i det private og betaler for hvad vi får. 

Kh. Malene 

Anmeld

15. november 2014

Miss BananaHammock

Malene76 skriver:

Jeps. Vi har Felix på næsten 3. Han er ICIS barn, lavet i kommunal regi. 

Så her 2. Gang er vi i det private og betaler for hvad vi får. 

Kh. Malene 

Overvejer I endnu et frisk forsøg hvis frys ikke lykkes? Hvad har klinikken rådet jer til?

Kan nemlig huske at vores klinik nævnte at de typisk anbefalede at man prøvede 3 forsøg, men at det sagtens kunne være at de mente at et 4 ville være løsningen for nogle par, hvis f.eks. at der egentlig var gode æg, sæd og befrugtninger, men at det bare ikke blev til graviditet. Og omvendt selvfølgelig at det kunne være de stoppede inden de 3 forsøg hvis alt bare ikke duede og det hele var spild af penge og følelser. 

Vi havde selv snakket 3 forsøg da vi gik igang på privatklinik - men betalte et af gangen..

Anmeld

15. november 2014

Malene76

Overvejer I endnu et frisk forsøg hvis frys ikke lykkes? Hvad har klinikken rådet jer til?

Kan nemlig huske at vores klinik nævnte at de typisk anbefalede at man prøvede 3 forsøg, men at det sagtens kunne være at de mente at et 4 ville være løsningen for nogle par, hvis f.eks. at der egentlig var gode æg, sæd og befrugtninger, men at det bare ikke blev til graviditet. Og omvendt selvfølgelig at det kunne være de stoppede inden de 3 forsøg hvis alt bare ikke duede og det hele var spild af penge og følelser. 

Vi havde selv snakket 3 forsøg da vi gik igang på privatklinik - men betalte et af gangen..

Hvis vi køber os til et forsøg mere, så skal jeg i narkose når de tager æg ud fordi selvom jeg har været bedøvet, mere end de plejer, så har det føltes som om jeg ingen smertestillende havde fået. Det gør så ondt at jeg faktisk ligger og stor vræler. Så jeg har ikke den store lyst til at forsætte med flere forsøg fordi jeg er usikker på om alt besværet gør at det giver gevinst. 

Klinikken gør det vi ønsker. Jo flere gange vi prøver, jo flere penge til dem.  

Men det er så sorgfuld at opgive den drøm, for det er svært at tro på at det ene fryseæg vi har, lige præcis er det der er gevinst ved. 

Kh. Malene

Anmeld

15. november 2014

Putomanen

Malene76 skriver:

Kan virkelig godt forstå jer! Shit det her behandlingshalløj er ikke for sarte sjæle! Det er monster hårdt både fysisk og psykisk.

Jeg synes faktisk på en eller anden måde det er endnu svære at måtte opgive drømmen om nr. 2, netop fordi vi allerede har Felix, så vi ved jo i den grad hvad vi går glip af!

Vi har jo lige betalt for 3 forsøg som ikke virkede og det var ubeskrivelig hård ved mig både fysisk og psykisk og så er jeg også ved at være der, at sådan en drøm godt kan blive lidt for dyrt købt. Der er heller ikke den måde jeg vil leve livet på, altså at jagte noget der er så smertefuldt og dyrt, som måske aldrig lykkedes. Så vil jeg hellere være tilstede i det skønne liv vi har nu og leve det og nyde det på allerhøjeste plan. Men det er så sorgfuld en udgang, hvis den drøm må ligges på hylden

KH Malene

Det handler lige præcist om at finde grænsen for, hvornår man ikke længere ønsker at kæmpe og man "stiller sig tilfreds med det man har". 

Der er store omkostninger ved behandling, og det kan man ikke blive ved med at betale. Man ønsker også at være lykkelig og nyde livet. Vi havde betalt for 3 forsøg i det private, efter 5 forsøg i det offentlige. Vi havde aftalt, at hvis vores sidste forsøg ikke virkede (vi havde 1 ekstra efter fryseforsøget), så ville vi opgive projektet og nyde vores liv som det var, fuld af middage, rejser og fornøjelser. Heldigvis kom vi ikke dertil. 

Jeg håber meget at det lykkes for dig!

Anmeld

15. november 2014

Malene76

Det handler lige præcist om at finde grænsen for, hvornår man ikke længere ønsker at kæmpe og man "stiller sig tilfreds med det man har". 

Der er store omkostninger ved behandling, og det kan man ikke blive ved med at betale. Man ønsker også at være lykkelig og nyde livet. Vi havde betalt for 3 forsøg i det private, efter 5 forsøg i det offentlige. Vi havde aftalt, at hvis vores sidste forsøg ikke virkede (vi havde 1 ekstra efter fryseforsøget), så ville vi opgive projektet og nyde vores liv som det var, fuld af middage, rejser og fornøjelser. Heldigvis kom vi ikke dertil. 

Jeg håber meget at det lykkes for dig!

Er meget enig med dig. Heldigvis fik vi jo også lov til at opleve den ubeskrivelig store glæde der er vd at få barn. Nu må vi så se hvad der er derude til os i fremtiden. Kan ikke lige huske om du har svaret på følgende, men skal I have flere eller hvad gør I?

Af hjertet tak. Vi håber også der er en lille baby til os derude i fremtiden.  

Kh. Malene 

Anmeld

16. november 2014

Miss BananaHammock

Malene76 skriver:

Hvis vi køber os til et forsøg mere, så skal jeg i narkose når de tager æg ud fordi selvom jeg har været bedøvet, mere end de plejer, så har det føltes som om jeg ingen smertestillende havde fået. Det gør så ondt at jeg faktisk ligger og stor vræler. Så jeg har ikke den store lyst til at forsætte med flere forsøg fordi jeg er usikker på om alt besværet gør at det giver gevinst. 

Klinikken gør det vi ønsker. Jo flere gange vi prøver, jo flere penge til dem.  

Men det er så sorgfuld at opgive den drøm, for det er svært at tro på at det ene fryseæg vi har, lige præcis er det der er gevinst ved. 

Kh. Malene

Det lyder godt nok også som en hård omgang! Kan godt forstå du er i tvivl om det ender positivt!

Jeg er ikke i tvivl om at vores klinik ville sige stop, hvis de mente at der ikke var nogen mening med at fortsætte! Ja de skal tjene penge, men de har stadig et etisk kodeks og jeg stoler på dem. Men det betyder selvfølgelig ikke at alle er sådan. 

Håber virkelig at det lille fryseæg er et lille superæg! 

Anmeld

16. november 2014

Malene76

Det lyder godt nok også som en hård omgang! Kan godt forstå du er i tvivl om det ender positivt!

Jeg er ikke i tvivl om at vores klinik ville sige stop, hvis de mente at der ikke var nogen mening med at fortsætte! Ja de skal tjene penge, men de har stadig et etisk kodeks og jeg stoler på dem. Men det betyder selvfølgelig ikke at alle er sådan. 

Håber virkelig at det lille fryseæg er et lille superæg! 

Tusind tak. �� Vi skal i hvertfald prøve det så må vi se hvad fremtiden bringer. 

Hvad er jeres status? Er I i gang eller hvordan? 

Kh. Malene

Anmeld

16. november 2014

Miss BananaHammock

Malene76 skriver:

Tusind tak. �� Vi skal i hvertfald prøve det så må vi se hvad fremtiden bringer. 

Hvad er jeres status? Er I i gang eller hvordan? 

Kh. Malene

Vi var så heldige at det lykkes i et frisk forsøg. Vi havde 7 æg på frys fra den første knægt, men kun et overlevede optøning og blev ikke til graviditet. Men så startede vi forefra i IVF med langprotokol og nu venter vi på hjertescanning for at se om ægget der satte sig fast også har udviklet sig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.