Anonym skriver:
Mange tak for svar alle sammen... jeg er simpelthen ved at blive sindssyg.
Jeg vil selvfølgelig også gerne at køkkenet er HELT rent inden jeg laver mad. Men jeg er heller ikke interesseret i et sæbelag over det hele
piv piv, jeg synes han er svær.. det er især værst hvis han lige har været en tur hjemme ved mor..
Forsøgte at spørge ind til hvad det var der gjorde at han ville have det på den måde, men han var bare totalt kold. Så forsøgte jeg at forklare ham hvad det gjorde ved mig, og ved vores parforhold. Og så flegnede han totalt, og nu er han taget hjem til hans kære mor. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre
han er jo manden i mit liv. Jeg elsker ham så højt, og vi har så meget sammen. Vi ville også snart til at have børn, men det her splitter virkelig vandene. Er magtesløs. 

Jeg er ret sikker på at det OCD, man kan ikke altid forklare hvorfor man gør de ting man gør og det er faktisk irriterende hvis folk bliver ved med at spørg: Hvorfor gør du det? For man ved det ikke, det er noget i ens hoved der styrer en og det kan ødelægge en, hvis man ikke får gjort det man skal.
Jeg har det selv og det styrer virkelig ens hverdag, det er et helvede at have, for man vil bare ønske at det forsvandt.
Jeg ville ikke prøve at få ham til at holde op, for det kan man ikke fra dag til dag. (læste om en mor der ikke havde krammet sine børn i 13år på grund af det)
Men jeg vil sætte mig ned med ham og fortælle at du forstår at det er nogle tanker der gør, at han gør hvad han gør, men at det er hårdt for dig, og at det ville være godt at snakke med en læge om det. Det er ikke sikkert at det bliver bedre, men det kan. Eller at han overhovedet vil til lægen. Jeg fik medicin, men det gjorde det værre, så jeg overvandt det selv.
Men du er nød til at tænke over om du kan leve med det, hvis det bare ligger så dybt i ham, at det ikke lige forsvinder. Du kan jo se hvordan han har "arvet" det fra sin mor.
Men lad vær med at blive ved med at spørg, da det kan lyde som et angrib.