Ude at lege om aftenen, 4-6 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Pikku Myy skriver:

Jeg synes det er en underlig tendens der er i denne tråd. Det er mørkt, ergo SKAL man være indenfor. Jeg kan forstå det, hvis det handler om at der bliver leget et sted hvor der kører biler. Her kan det logisk nok udgøre et problem at børnene ikke kan ses pga mørket. Men hvis både sengetider og trafiksikkerhed kan overholdes, kan jeg overhovedet ikke se noget problem i at børn leger udenfor bare fordi det er efterår/vinter og dermed mørkt.

Har I aldrig leget udenfor når det var mørkt dengang I var børn? Det 100% lige så magisk som de lyse nætter I alle nævner.

Og børn der gerne vil ud og lege og bevæge sig selvom det er koldt og mørkt er da foregangsbørn i en verden hvor vores kroppe er ved at implodere pga fysisk inaktivitet ...

Jeg føler mig inspireret - jeg tror vi skal ud og lege efter mørkets frembrud næste gang det er muligt

Jeg er helt enig.

Jeg købte i sidste uge nye lommelygter til mine unger, så de kan lege i mørket (i vores aflukkede have), når de kommer hjem fra skole og vs. 

Tøj, der passer til årstiden og vejret og udstyret med lygter - det er da en fantastisk beskæftigelse om efteråret/vinteret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Stjerneskud84

Min den store må heller ikke når det er mørkt... På dette tidspunkt ligger hun allerede i sengen... 

Anmeld

13. november 2014

Vik

I hverdagene få hun ikke lov til at være ud kl 19-19.30, da sengetid forberedelse starter 19 ( efter disney junior sang) . I weekender få hun lov til at blive længere op ( hvis vi vudere at hun er frisk nok), der kan vi godt finde på at gå en tur kl 20 i mørket, kigge på stjerner og hyggesnakke. Hun må også være i haven alene kl 17 ( når det er mørkt, vi kan dog stadigvæk se hende fra køkkenet). Om sommeren er vi i sommerhuset og der løber hun rundt og leget til hun er træt ( 20-21). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.