Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Pikku Myy skriver:
Jeg synes det er en underlig tendens der er i denne tråd. Det er mørkt, ergo SKAL man være indenfor. Jeg kan forstå det, hvis det handler om at der bliver leget et sted hvor der kører biler. Her kan det logisk nok udgøre et problem at børnene ikke kan ses pga mørket. Men hvis både sengetider og trafiksikkerhed kan overholdes, kan jeg overhovedet ikke se noget problem i at børn leger udenfor bare fordi det er efterår/vinter og dermed mørkt.
Har I aldrig leget udenfor når det var mørkt dengang I var børn? Det 100% lige så magisk som de lyse nætter I alle nævner.
Og børn der gerne vil ud og lege og bevæge sig selvom det er koldt og mørkt er da foregangsbørn i en verden hvor vores kroppe er ved at implodere pga fysisk inaktivitet ...
Jeg føler mig inspireret - jeg tror vi skal ud og lege efter mørkets frembrud næste gang det er muligt 
Jeg er helt enig.
Jeg købte i sidste uge nye lommelygter til mine unger, så de kan lege i mørket (i vores aflukkede have), når de kommer hjem fra skole og vs.
Tøj, der passer til årstiden og vejret og udstyret med lygter - det er da en fantastisk beskæftigelse om efteråret/vinteret 

Anmeld