Ude at lege om aftenen, 4-6 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2014

lene

mine er 10 og 7 år og de render ikke ude på det tidspunkt, med mindre vi er med, om sommeren i sommerferien kan de godt få lov til at være lid længere ude, men så det ferie og de skal ikke op næste dag, så nej et barn på 4-6 år skal da ikke være ude så sent

mvh Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

2babygirls

Anonym skriver:

Her hvor vi bor, leger 4-5-6 årige ofte ude på vejen til kl. 19.30 på hverdage. Er det mig der er lidt pylret eller er det en anelse sent at være ude? Og så i det her mørke?

Min datter er 4 og må på ingen måde lege selv på vores vej med andre børn. Her er det sengetid kl 19, og hun har heller ikke behovet endnu

Anmeld

13. november 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

mine drenge 3 og 6 år må heller ikke.

da jeg var barn skulle vi altid komme ind når gadelygterne blev tændt.

og den regl kender mine drenge også

Anmeld

13. november 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Her hvor vi bor, leger 4-5-6 årige ofte ude på vejen til kl. 19.30 på hverdage. Er det mig der er lidt pylret eller er det en anelse sent at være ude? Og så i det her mørke?

Jeg synes det er en underlig tendens der er i denne tråd. Det er mørkt, ergo SKAL man være indenfor. Jeg kan forstå det, hvis det handler om at der bliver leget et sted hvor der kører biler. Her kan det logisk nok udgøre et problem at børnene ikke kan ses pga mørket. Men hvis både sengetider og trafiksikkerhed kan overholdes, kan jeg overhovedet ikke se noget problem i at børn leger udenfor bare fordi det er efterår/vinter og dermed mørkt.

Har I aldrig leget udenfor når det var mørkt dengang I var børn? Det 100% lige så magisk som de lyse nætter I alle nævner.

Og børn der gerne vil ud og lege og bevæge sig selvom det er koldt og mørkt er da foregangsbørn i en verden hvor vores kroppe er ved at implodere pga fysisk inaktivitet ...

Jeg føler mig inspireret - jeg tror vi skal ud og lege efter mørkets frembrud næste gang det er muligt

Anmeld

13. november 2014

De3Guldklumper

Pikku Myy skriver:

Jeg synes det er en underlig tendens der er i denne tråd. Det er mørkt, ergo SKAL man være indenfor. Jeg kan forstå det, hvis det handler om at der bliver leget et sted hvor der kører biler. Her kan det logisk nok udgøre et problem at børnene ikke kan ses pga mørket. Men hvis både sengetider og trafiksikkerhed kan overholdes, kan jeg overhovedet ikke se noget problem i at børn leger udenfor bare fordi det er efterår/vinter og dermed mørkt.

Har I aldrig leget udenfor når det var mørkt dengang I var børn? Det 100% lige så magisk som de lyse nætter I alle nævner.

Og børn der gerne vil ud og lege og bevæge sig selvom det er koldt og mørkt er da foregangsbørn i en verden hvor vores kroppe er ved at implodere pga fysisk inaktivitet ...

Jeg føler mig inspireret - jeg tror vi skal ud og lege efter mørkets frembrud næste gang det er muligt

Fuldstændig enig. 

Anmeld

13. november 2014

Sajida2006

mine børn får ikke lov at rende ude efter mørkets frembrud, og så er den afdiskutteret 

Anmeld

13. november 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores børn på 5 1/2 år og 7 år kommer i seng kl. 19.30. De skal op og i skole dagen efter.

De må gerne være ude i vores have når det er mørkt. De synes, at det er en fest, at gå og lege med deres lygter (vi bor i hus). Men udover det må de ikke rende rundt når det er mørkt.

I sommers måtte de gerne være ude på vores vej efter aftensmad (vores vej er blind og der kommer næsten ingen biler).

Anmeld

13. november 2014

Carina:-)

Mine kommer først i seng kl 20 ,men så leger de inde - Synes ikke de skal være ude når det er mørkt .

Edit og det er så ikke helt rigtigt ,for de leger tit i haven selv om det er mørkt inden aftensmaden - men dog ikke på vejen -men det kan de så heller ikke når det er lyst da vi bor ud til en ret befærdet vej 

Anmeld

13. november 2014

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Alt for sent i min optik - især årstiden taget i betragtning.. Her i huset kommer Laura på 4 år i seng kl. 19 (så sover hun bedst hele natten)

Anmeld

13. november 2014

lineog4

Boede vi et sted det var muligt, måtte mine børn hjertens gerne være ude sammen med deres legekammerater til de skulle i seng også selvom det var mørkt. Ham på 4 måtte dog ikke være ude alene uden opsyn af en voksen så jeg ville selv være med. Men de to skolebørn har jeg en anden tiltro til.

Det skulle selvsagt være sikkert i forhold til trafik og andre ting. Men så ville jeg da elske de havde muligheden for en dejlig oplevelse også i mørket - kan huske følelsen fra jeg selv var barn...

Mine børn er så i seng 19.30 og da de lige skal have børstet tænder, nattøj osv så ville grænsen jo nok være 19, men ellers ja selvsagt skal de også kunne nyde fritimerne om vinteren uden for - ej kommer lige til at huske det helt magiske ved at kælke i mørke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.