Mange Positive test men negativ blodprøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2014

got2b

Jeg og rigtigt mange andre har testet falsk positiv på Valmed. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2014

Os&lilledig

Når man er ved at have ægløsning stiger niveauet også og man kan derfor teste positiv uden at være gravid, fordi man tester for hurtigt

Anmeld

8. november 2014

Louise-Nicki-buddi

got2b skriver:

Jeg og rigtigt mange andre har testet falsk positiv på Valmed. 

En test kan ikke vise falsk positiv  så er det fordi man læser testen efter de 5 min 

En test kan vise kun falsk negativ . 

Anmeld

8. november 2014

got2b

Louise-Nicki-buddi skriver:

En test kan ikke vise falsk positiv  så er det fordi man læser testen efter de 5 min 

Glemte os at skrive efter tid -.-. 

Anmeld

8. november 2014

Rockertand

Disarobi skriver:

Mange af de urintests man kan købe i dag er meget sensitive ved hcg. Jeg testede positivt 3 dage før forventet mens, fik taget blodprøve da jeg var 4+0 hvor de ringede dagen efter og sagde blodprøven var negativ. Jeg holdte på at jeg havde symptomer og flere positive tests så fik taget en ny blodprøve tre dage senere som så var positiv.

nogle gange kan urintests altså opfange hcg som endnu ikke kan måles i blodet  

Blodprøverne for HCG måler helt ned til under 2, hvor det ikke længere kan differentieres på en normal prøve, og en highsensitive urintest kan angiveligt måle fra 10 (men i praksis er det nogle rigtig dårlige teste), så det passer simpelthen ikke.

Anmeld

8. november 2014

Lrm

Rockertand skriver:

Blodprøverne for HCG måler helt ned til under 2, hvor det ikke længere kan differentieres på en normal prøve, og en highsensitive urintest kan angiveligt måle fra 10 (men i praksis er det nogle rigtig dårlige teste), så det passer simpelthen ikke.

Synes det lyder mærkeligt!! Hvis mens ikke kommer om en uge, vil jeg ringe til lægen igen!! Pøj pøj med det

Anmeld

8. november 2014

Chevro

Når man arbortere, eller har en fornemmelse af at man har det - går der noget tid før hcg er faldet i urinen. Så derfor kan man teste positivt selvom man ikke længere er gravid. 

Anmeld

8. november 2014

Elgaard73

Jeg har testet falsk positiv på en Valmed. Dog ikke 5 stk i streg.

Fik du ikke HCG tallet af vide. Nogle læger, ser helst at tallet er over enten 50 eller 100, førend at de vil "dømme" en gravid. Og nogle G-test's måler jo fra allerede omkring 10, så du kan jo i teorien godt være gravid, selv om at BP (stadig) siger negativ.

Hvis du stadig tester positiv i endnu uges tid, ville jeg bede om endnu en BP.

Anmeld

8. november 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg har testet falsk positiv på en Valmed. Dog ikke 5 stk i streg.

Fik du ikke HCG tallet af vide. Nogle læger, ser helst at tallet er over enten 50 eller 100, førend at de vil "dømme" en gravid. Og nogle G-test's måler jo fra allerede omkring 10, så du kan jo i teorien godt være gravid, selv om at BP (stadig) siger negativ.

Hvis du stadig tester positiv i endnu uges tid, ville jeg bede om endnu en BP.

Jo HCG tallet hed <1. Og tallet skal være over <3 før man er gravid. Så lægen mener jeg ikke er eller har været gravid og at der må være fejl på testene. Tror jeg ringer til valmed imorgen for hvis det passer kan der jo gå mange rundt derude og gå i den tro at de er gravide uden at være det! 

Anmeld

8. november 2014

Anonym trådstarter

Louise-Nicki-buddi skriver:

Men i mit tilfælde er den jo blevet positiv inden for 3 min og endda 5 gange. Så den kan vise falsk positiv ifølge lægen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.