ville i invitere en ven til jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2014

(august)

Ja ingen skal sidde alene til jul.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

modesty

Yurie skriver:

Den vil ikke lige sætte linket ind, men det er en kvinde der blev enke i sep, og er alene med en datter på 8. Hun har ingen familie, så hun spurgte forsigtigt vennekredsen om en af dem havde plads, alle sagde nej... 

Ville i invitere en ven og datter til jul, hvis de spurgte? 

Jeg har selv to gange stået uden et sted at være og var så glad for at der var nogen der ikke havde noget imod en ekstra gædt, selvom at jeg ikke var familie.. 

Har man ikke misforstået hele pointen med julen hvis ikke man vil hjælpe en ven med at få en god aften?

Anmeld

3. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det ville jeg helt bestemt - sikke da nogle kedelige venner hun har

Anmeld

3. november 2014

Muffinmus

Ja da..hjerterum skal der til

Anmeld

3. november 2014

Sukkerblomst

Selvfølgelig.... det er da bare en juleaften. 

Anmeld

3. november 2014

Lrm

Hvis det var en ven/bekend så ville jeg ikke have et problem med det!! Har aldrig tænkt over hvad jeg ville sige hvis det var en helt fremmet fra gaden!! 

Anmeld

3. november 2014

Christine

Yurie skriver:

Den vil ikke lige sætte linket ind, men det er en kvinde der blev enke i sep, og er alene med en datter på 8. Hun har ingen familie, så hun spurgte forsigtigt vennekredsen om en af dem havde plads, alle sagde nej... 

Jeg har selv to gange stået uden et sted at være og var så glad for at der var nogen der ikke havde noget imod en ekstra gædt, selvom at jeg ikke var familie.. 

Kunne da aldrig finde på at sige nej hvis nogen spurgte om de måtte komme 

Hvis jeg fattede at nogen havde brug for det, ville jeg nok også invitere 

Anmeld

4. november 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis en af vores venner sad alene juleaften, ville vi selvfølgelig invitere ham/hende med juleaften. Vi har flere gange haft en af min lillebrors venner med. Det var nu ikke, fordi han ikke havde nogen steder at være, men fordi han er englænder og derfor fejrer jul dagen efter med hans familie, men han er gennem årene blevet en del af vores familie, så han fejrer dansk jul med os den 24. og engelsk jul med hans egen familie dagen efter (hvor min lillebror så tit har været med).

Nu melder historien ikke noget om, hvad vennerne havde af undskyldninger, men det kunne jo være at de skulle holde jul ude, og så er det jo ikke lige så nemt at invitere to ekstra gæster. Jeg ville da spørge værten, om jeg måtte tage dem med, men der er også nogle praktiske ting, der så skulle løses som f.eks. transporten til feststedet. Med to voksne og to børn i bilen, er der jo mange, der ikke selv ville kunne have dem med, og så skal der findes anden transport (medmindre de selvfølgelig selv har bil).

Anmeld

4. november 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Absolut...

Der er altid plads til en mere her

Specielt med højtiderne...

Anmeld

4. november 2014

LLT.

Yurie skriver:

Ja selvfølgelig, ingen skal være alene juleaften hvis det stod til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.