ville i invitere en ven til jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2014

Studerendemor

Ja, selvfølgelig! Har gjort det flere gange, og de skulle naturligvis ikke engang spørge. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

bøllen

Yurie skriver:

Den vil ikke lige sætte linket ind, men det er en kvinde der blev enke i sep, og er alene med en datter på 8. Hun har ingen familie, så hun spurgte forsigtigt vennekredsen om en af dem havde plads, alle sagde nej... 

Ville i invitere en ven og datter til jul, hvis de spurgte? 

Jeg har selv to gange stået uden et sted at være og var så glad for at der var nogen der ikke havde noget imod en ekstra gædt, selvom at jeg ikke var familie.. 

ja helt bestemt

Anmeld

3. november 2014

Nystart

Som udgangspunkt ja....

Men enkelte ønsker jeg ikke at tilbringe juleaften med..... Her er der efter lang overvejelse blevet besluttet at hverken min bror eller far er velkommen til jul, fødselsdag mm...Men det er der flere grunde til.....

Anmeld

3. november 2014

LilleSpir

Yurie skriver:

Den vil ikke lige sætte linket ind, men det er en kvinde der blev enke i sep, og er alene med en datter på 8. Hun har ingen familie, så hun spurgte forsigtigt vennekredsen om en af dem havde plads, alle sagde nej... 

Jeg har selv to gange stået uden et sted at være og var så glad for at der var nogen der ikke havde noget imod en ekstra gædt, selvom at jeg ikke var familie.. 

Helt sikkert! Der er ingen der skal sidde alene - i hvert fald ikke hvis jeg har plads ��

Anmeld

3. november 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Altid! Vil altid åbne min dør hvis en ven spurgte.. Eller.. Vedkommende behøvede ikke spørge. Jeg ville invitere uden at tøve!

Min mor, jeg og min søn har heller ikke nogen at holde jul med.. Det er rigtig trist, men desværre vores virkelighed. 

De sidste mange år har det kun været min mor og jeg, og det har da altid været hyggeligt men lidt ensomt. 

Anmeld

3. november 2014

Maise86

Yurie skriver:

Ja helt sikkert! 

Når julen holdes hos mig, hvilket den gør 3 ud af 4 år er konceptet at jeg holder jul og alle er velkomne  

Anmeld

3. november 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

I min familie har der altid været rigeligt med plads, og den tradition har jeg/vi ført vidre i min lille familie. Derfor har vi feks haft vores gamle nabo inde og holde juleaften hos os, da han var helt alene.

Syntes det er vildt hvis så mange har sagt nej, sådan gør rigtige venner da ik mod hinanden! Vh stine

Anmeld

3. november 2014

Frk.S

Ja, selvfølgelig ville jeg da det. Jeg ville med glæde invitere uden at de behøvede at spørge. Og jeg ville da slet ikke sige nej, hvis en ven spurgte om det.

Synes godt nok det er synd for hende. Sikke da nogle "venner" 

Jeg synes ikke folk skal sidde alene juleaften. Med mindre det selvfølgelig er det de helst vil. 

Anmeld

3. november 2014

Christabelle

Det er så synd for dem

Ville selv invitere venner, naboer osv der skulle sidde alene til hver en tid.

Vi (min mor, bror og jeg) har selv stået i lidt samme situation. Vi har i mange år været bare os tre juleaften. Hyggeligt, men ret ensomt. Da jeg mødte min kæreste fortalte jeg ham at jeg aldrig ville holde jul uden min mor og bror, uagtet om det betød at han og jeg ikke ville holde jul sammen. Ville ikke byde min mor og bror at sidde alene.

Han spurgte så sin mor og far om de måske ikke havde plads til os juleaften, og vi har derfor holdt jul dér hvert år siden <3

Anmeld

3. november 2014

Mimic

Yurie skriver:

http://ekstrabladet.dk/nationen/article5281524.ece

her er sagen

og ja, jeg ville til en hver tid invitere en veninde med hjem, men vi er så også en familie der hvert andet år tager en enlig mor/far med ind juleaften, sammen med deres unger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.