Sige nej til cola men selv drikke det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.808 visninger
27 svar
99 synes godt om
3. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg er flyttet sammen med en meget selvstændig mand. Han har ingen børn, jeg har to på henholdsvis 9 og 12 år. 

Vi er løbet ind i et dilemma. Han er meget glad for cola (det er jeg også, men drikker ikke mere end eet glas om dagen, og kun når børnene ikke ser det) og vil helst kun drikke cola, både morgen middag og aften. Jeg synes ikke børnene skal have cola i hverdagen, så for dem er det kun i weekenden man får det. 

Nu er vi så blevet uenige. Jeg synes ikke han burde drikke cola åbenlyst når børnene ser på det, nu de ikke må få. Han mener børn har godt af at lærer, at man ikke altid skal/kan få det alle andre får. 

Hvad mener I? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

Muffinmus

Elendigt belæg for at kunne søbe cola...det er ikke ok i min verden foran ungerne. Manden er jo klart afhængig og det er en dum undskyldning.

Anmeld

3. november 2014

Stjerneskud84

Jeg synes ikke det er i orden at gøre det foran børnene.. 

Anmeld

3. november 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes heller ikke det er i orden at drikke det foran børnene, når de ikke må få...

Det virker som en dårlig undskyldning fra hans side af....

Anmeld

3. november 2014

Linkae

Anonym skriver:

Jeg er flyttet sammen med en meget selvstændig mand. Han har ingen børn, jeg har to på henholdsvis 9 og 12 år. 

Vi er løbet ind i et dilemma. Han er meget glad for cola (det er jeg også, men drikker ikke mere end eet glas om dagen, og kun når børnene ikke ser det) og vil helst kun drikke cola, både morgen middag og aften. Jeg synes ikke børnene skal have cola i hverdagen, så for dem er det kun i weekenden man får det. 

Nu er vi så blevet uenige. Jeg synes ikke han burde drikke cola åbenlyst når børnene ser på det, nu de ikke må få. Han mener børn har godt af at lærer, at man ikke altid skal/kan få det alle andre får. 

Hvad mener I? 

Altså herhjemme drikker jeg sodavand, som den eneste og har altid gjort det dagligt,  Børnene er opvokset med det og acceptere det ganske fint de får indimellem i weekenden en enkelt glas. Det er yderst sjældent de har brokket sig over mor drikker sodavand og se blot får mælk og vand. 

Mine børn er iøvrigt 9,7 og 6 år. 

Så kan man kalde det synd, men er ikke være end mor altid tygger tyggegummi og de f.eks ikke må. 

Jeg tænker det er hvad man gør tingene til i bund og grund.

Anmeld

3. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes det er en rigtig dårlig og umoden undskyldning!!

Mon ikke I begge ville have godt af, at undvære sodavanden helt, siden det er kimen til uenigheder.?

Anmeld

3. november 2014

got2b

Jeg synes han skulle åben øjene op! Min kæreste drak mindst to cult om dagen, hvor jeg inden og to uger indeni graviditet drak en cult om ugen, nu hvor jeg ikke " må " drikker han det kun på arbejdet, så synes i skal tage en snak om det der med at vise hensyn til børne, nu har jeg self ik født endnu, men alligevel har vi snakket om slik og sodavand og alt det søde, kun i weekenden. 

Anmeld

3. november 2014

CaWi

Herhjemme er vores dreng godt nok kun små tre år, men han lærer at man ikke nødvendigvis behøver spise/drikke det de andre får.

En 12 årig ville jo heller ikke få lov til at søbe kaffe i sig konstant,  bare fordi barnet har smagt det og godt kan lide det. 

Børnene kan jo også "bare" lære, at mors mand usund fordi han drikker så meget sodavand, og at det bør børn ikke gøre.

De er jo store nok til at forstå rigtigt og forkert

Anmeld

3. november 2014

lillespir26

Jeg sys bestemt ikke det gør noget at dine børn lære at man ikke nødvendigvis for hvad de voksende får 

Anmeld

3. november 2014

B&J

manden her hjemme har altid drukket cola og ja det er hans svaghed... og det ved han godt...

og jeg drikker da også ind i mellem men her hjemme drikker vi tit mælk, vand saft osv. og sjælden sodavand...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.