Hvorfor ser I ned på os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Sprit25

Jeg har enorm respekt for faget og for at I er der! Nu er jeg selv indefor en branche som bliver rangeret som en af de mest utroværdige så jeg skal også tit forsvare mig! 

MEN som i mit fag er der også i SOSU faget brodne kar og desværre kender jeg mange der har valgt faget fordi de ikke lige vidste hvad de ville eller kunne andet. Dette tror jeg mange oplever 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

L-Mortil3

Sprit25 skriver:

Jeg har enorm respekt for faget og for at I er der! Nu er jeg selv indefor en branche som bliver rangeret som en af de mest utroværdige så jeg skal også tit forsvare mig! 

MEN som i mit fag er der også i SOSU faget brodne kar og desværre kender jeg mange der har valgt faget fordi de ikke lige vidste hvad de ville eller kunne andet. Dette tror jeg mange oplever 

Jeg er enig med dig, da jeg læste i sin tid gik jeg også med nogle mindre heldige repressentanter for uddannelsen , folk som bare skulle være her fordi der var løn, unge mennesker der ikke havde hovede til at tage sig til noget, og hvor ER det en skam!!! Men jeg hører tit omtale faget som, kan man ikke blive andet, så kan man da blive sosu hj / sosu ass. Og øv hvor bliver man ked af det, for sådan nogle mennesker skal der IKKE være plads til i vores branche hvor vi i den grad arbejder med noget så kompleks som et menneske 

Anmeld

30. oktober 2014

Stjerneskud84

L-Mortil2 skriver:

Jeg er også af skaren af folk der bliver voldsomt forarget over disse udtalelser om os og faget! Nu sidder der et godt hoved på mig og jeg har en rigtig flot studentereksamen endda med overbygning (drømmen var at læse medicin, pga børn kunne jeg ikke overskue dette)! Men jeg valgte alligevel sosu uddannelserne, og jeg er så stolt af alle mine kollegaer landet over! 

Den glæde, livskvalitet, frihed og værdighed vi giver vores borgere er så prisværdige!!! At se et menneske i den sidste del af livet pludselig udvikle sig, fremfor afvikling, DET rør mig dybt, at vi netop er der for dem. Og ja vi er der også når motorikken, værdigheden, selvindsigten og  hjernens funktioner fejler - og vi gør det godt! Som en anden skriver, vi holder mor/bedste/far i hånden når han tager sit sidste åndedrag i denne verden mens familien har travlt med andre ting, vi bringer lykke og smil over en kop kaffe når man ikke længere kigger i telefonbøger efter sine venner, men i dødsanoncer.. Vi er der når sindet svigter så grusomt og far/mor/farmor mister vejen frem...

Vi vil gøre alt, være alt, for dem der har brug for det

Så rigtigt 

Anmeld

30. oktober 2014

esioul

Stjerneskud84 skriver:

Hvor synes jeg bare det er rigtig ærgerligt... 

Mange har nok læst det her til morgen om social og sundhedsassistenten Kasper... 

Lad os få flere mænd ind i denne branche..  Nej det er ikke dumme som går på social og sundhedsskoler, de går der fordi de vil dette fag (forhåbentlig) og vil have denne uddannelsen... 

Nej vi tørre ikke kun røv.. 

http://jyllands-posten.dk/opinion/breve/ECE7122624/Hvorfor-ser-I-ned-p%C3%A5-os/

http://go.tv2.dk/2014-10-30-19-aarig-sosu-assistent-folk-tror-jeg-er-boesse

Det er det fedeste job!!

Man har sådan en dejlig følelse i kroppen når man får fri og ved man har været der for andre mennesker 

Anmeld

30. oktober 2014

Stjerneskud84

esioul skriver:

Det er det fedeste job!!

Man har sådan en dejlig følelse i kroppen når man får fri og ved man har været der for andre mennesker 

Præcis... 

Anmeld

30. oktober 2014

Dafnies

Uddannelses snobberi! Intet andet! 

Jeg møder det selv blandt venner og bekendte. Jeg læser selv til sygeplejerske og har da fået en del kommentarer med på vejen. Min far var tydeligt skuffet: "Det er da spild af din gode hjerne" "Du skal sgu da ikke være sygeplejerske! Vil du så gå og tørre røv resten af dit liv? Ville du ikke læse til psykolog?".. Min veninde der selv læser en flot universitetsuddannelse brugte en hel aften på, at brokke sig over, at sygeplejerskerne nu får en professionsbachelor - i følge hende er vi ikke "værdige" til at få en bachelorgrad, når vi ikke har læst på uni. Måtte pænt forklare hende, hvad professionsbachelor dækker over, og at man altså også kan læse en kandidat efterfølgende.. Min mands kammerat har ved flere lejligheder nedgjort

min uddannelse og fremhævet sin egen : "Du kommer aldrig til at tjene halvt så meget som mig! Der er så mange penge i at være IT ingeniør".. 

Og og hold nu kæft hvor er jeg træt af det! 

Jeg ved, hvor vigtigt et job ssh'ere og ssa'ere påtager sig. Og hårdt! De er mindst lige så vigtige samarbejdspartnere på sygehusene, som læger, sygeplejersker, portører, diætister, osv. osv. Vi er alle med til, at få tingene til at glide og tage bedst mulig hånd om patienterne. 

Mange af de sygeplejerskestuderende jeg har mødt på min vej, imens jeg selv har læst, føler sig "finere på den" og mener at sygeplejerske er en finere uddannelse end Sosu uddannelserne. Det er i den grad noget pjat! Vores opgaver minder meget om hinanden - og vi tørrer sgu også røv!

Anmeld

30. oktober 2014

MorDk

Jeg droppede ud af 2.G Det var SLET ikke mig. På det tidspunkt gav det bare slet slet ikke mening for mig. Jeg ville ud og arbejde. Uddanne mig. Og jeg vidste jeg ville arbejde inde for sundhedssektoren. Jeg droppede ud af 2.G og startede på sosu.

Jeg blev uddannet sosu.ass. i 2002. JEG er stolt af mit fag! 

Anmeld

30. oktober 2014

Mum33

Stjerneskud84 skriver:

Mange har nok læst det her til morgen om social og sundhedsassistenten Kasper... 

Lad os få flere mænd ind i denne branche..  Nej det er ikke dumme som går på social og sundhedsskoler, de går der fordi de vil dette fag (forhåbentlig) og vil have denne uddannelsen... 

http://jyllands-posten.dk/opinion/breve/ECE7122624/Hvorfor-ser-I-ned-p%C3%A5-os/

Sådan er det desværre med job, hvor man arbejder med mennesker. Det kender mange faggrupper jo til. Pædagoger, lærere, sygeplejesker. Det bliver desværre ikke vægtet så højt i DK

Anmeld

30. oktober 2014

Troldemommi

Stjerneskud84 skriver:

Hvis man ser ned på en social og sundhedshjælper eller assistent, så er det fordi man ikke har nok omløb i hovedet, til at indse at jeres arbejde er en værdifuld ressource som vi skal være glade for at have.

Tænk lige hvordan vores samfund ville se ud hvis vi igen selv skulle til at passe vores ældre.

respekt herfra og tak 

Anmeld

30. oktober 2014

Stjerneskud84

Abemor skriver:

Sådan er det desværre med job, hvor man arbejder med mennesker. Det kender mange faggrupper jo til. Pædagoger, lærere, sygeplejesker. Det bliver desværre ikke vægtet så højt i DK

Ja desværre... 

Håber synet på dette ændre sig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.