Hvorfor ser I ned på os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Mit indtryk er, at de kortere uddannelser igennem længere tid har været parkeringsplads for skoletrætte og umotiverede unge. Kender til to personer der er stoppet fra henholdsvis sosu udd. Og gartner udd. Fordi de simpelthen ikke kunne holde miljøet ud. Det er rigtig ærgerligt, at så vigtigt et arbejde som social og sundhedshjælper skal have så dårligt et ry. Jeg kan dog fortælle, at det ikke er meget bedre, når man fortæller at man vil være skolelærer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Stjerneskud84

ønskemor skriver:

Sådan har det længe været og det er så surt! de skulle bare vide hvordan det kan være, det er absolut ikke sjovt at skulle stå og fortælle f.eks datter/sønnen at deres mor er død, det er der bare ingen der tænker på, de tænker KUN på at vi tørre røv. Fatter ikke hvor svært det kan være, de fleste familier har da en eller anden der får hjælp udefra? Hvordan kan de være så uvidende omkring det så. Det gør mig rasende!! 

Det er ikke sådan ligetil at skal fortælle vedkommendes børn, at nu er jeres far død... 

Mange mener at der kun bliver tørret røv.. 

Anmeld

30. oktober 2014

Stjerneskud84

LouiseEm skriver:

Jeg ser overhovedet ikke ned på social og sundhedshjælpere. Har stor respekt for jeres valg af fag. Min fætter arbejder med det, og han elsker hans job.

Jeg forstår bare ikke at i gider. 

I sin tid kunne jeg på ingen måder se mig selv stå i denne branche.. da jeg startede på uddannelsen, kom ud i min første praktik, kunne jeg mærke at det var det sted her jeg skulle være..  Det var fantastisk at mærke der, at det var det jeg ville.. Forinden havde jeg prøvet med slagter, bager, kok, tjener osv, det var bare ikke mig... 

Ja mange vil nok tænke, hvorfor gider i.. Det er jo ikke kun personlig pleje det handler om, det er også rengøring osv... 

Anmeld

30. oktober 2014

Stjerneskud84

Roselil skriver:

Mit indtryk er, at de kortere uddannelser igennem længere tid har været parkeringsplads for skoletrætte og umotiverede unge. Kender til to personer der er stoppet fra henholdsvis sosu udd. Og gartner udd. Fordi de simpelthen ikke kunne holde miljøet ud. Det er rigtig ærgerligt, at så vigtigt et arbejde som social og sundhedshjælper skal have så dårligt et ry. Jeg kan dog fortælle, at det ikke er meget bedre, når man fortæller at man vil være skolelærer

Kunne godt forestille mig at det også er et "problem" i skolelærer branchen.. Det er bare så ærgerligt.. 

Anmeld

30. oktober 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har den største respekt for dem, der arbejder med at pleje andre mennesker (sosu, sygeplejerske mm) - det er et meget vigtigt job, og hvor ville vi alle være fortabte uden jer 

En skam at I ikke bliver anerkendt for dette fantastiske job I udøver. Man kunne håbe, det kunne ændre sig med tiden 

Anmeld

30. oktober 2014

Stjerneskud84

PT skriver:

Jeg har den største respekt for dem, der arbejder med at pleje andre mennesker (sosu, sygeplejerske mm) - det er et meget vigtigt job, og hvor ville vi alle være fortabte uden jer 

En skam at I ikke bliver anerkendt for dette fantastiske job I udøver. Man kunne håbe, det kunne ændre sig med tiden 

Håber også at det ville ændre sig med tiden.. 

Anmeld

30. oktober 2014

Kærlighediminmave

Stjerneskud84 skriver:

Det er ikke sådan ligetil at skal fortælle vedkommendes børn, at nu er jeres far død... 

Mange mener at der kun bliver tørret røv.. 

Netop

Anmeld

30. oktober 2014

Hønsemor

Jeg er igang med at uddanne mig til social- og sundhedshjælper, dog med planen om at ende ud som sygeplejerske . Men men men

Jeg er stolt af mit fag! Jeg er stolt over at kunne hjælpe ældre som yngre der af den ene eller den årsag har behov for hjælp til forskellige daglige gøremål, enten midlertidigt eller permanent..

Det er ikke kun at tørre røv og give piller det handler om, det handler lige så meget om at hjælpe og skabe tryghed for disse mennesker..

Og jeg bliver hver evig eneste arbejdsdag konfronteret med, hvor vigtige vi er for disse mennesker! Jeg har f.eks forhindret en mand i 60'erne i at få flere mèn fra endnu en apopleksi, fordi jeg kom i tide og jeg reagerede! Tænk hvis denne mand ikke havde fået hjemmehjælp?

Vi sørger for at de fleste får lov at blive længst muligt i eget hjælp, at de helt eller delvist genvinder deres tabte ressourcer, vi sørger for at deres sidste tid på plejehjem bliver, god og tryg.. 

Jeg ser ingen anden grund end at være stolt af mit fag!

Anmeld

30. oktober 2014

Stjerneskud84

Hønsemor skriver:

Jeg er igang med at uddanne mig til social- og sundhedshjælper, dog med planen om at ende ud som sygeplejerske . Men men men

Jeg er stolt af mit fag! Jeg er stolt over at kunne hjælpe ældre som yngre der af den ene eller den årsag har behov for hjælp til forskellige daglige gøremål, enten midlertidigt eller permanent..

Det er ikke kun at tørre røv og give piller det handler om, det handler lige så meget om at hjælpe og skabe tryghed for disse mennesker..

Og jeg bliver hver evig eneste arbejdsdag konfronteret med, hvor vigtige vi er for disse mennesker! Jeg har f.eks forhindret en mand i 60'erne i at få flere mèn fra endnu en apopleksi, fordi jeg kom i tide og jeg reagerede! Tænk hvis denne mand ikke havde fået hjemmehjælp?

Vi sørger for at de fleste får lov at blive længst muligt i eget hjælp, at de helt eller delvist genvinder deres tabte ressourcer, vi sørger for at deres sidste tid på plejehjem bliver, god og tryg.. 

Jeg ser ingen anden grund end at være stolt af mit fag!

Anmeld

30. oktober 2014

L-Mortil3

Jeg er også af skaren af folk der bliver voldsomt forarget over disse udtalelser om os og faget! Nu sidder der et godt hoved på mig og jeg har en rigtig flot studentereksamen endda med overbygning (drømmen var at læse medicin, pga børn kunne jeg ikke overskue dette)! Men jeg valgte alligevel sosu uddannelserne, og jeg er så stolt af alle mine kollegaer landet over! 

Den glæde, livskvalitet, frihed og værdighed vi giver vores borgere er så prisværdige!!! At se et menneske i den sidste del af livet pludselig udvikle sig, fremfor afvikling, DET rør mig dybt, at vi netop er der for dem. Og ja vi er der også når motorikken, værdigheden, selvindsigten og  hjernens funktioner fejler - og vi gør det godt! Som en anden skriver, vi holder mor/bedste/far i hånden når han tager sit sidste åndedrag i denne verden mens familien har travlt med andre ting, vi bringer lykke og smil over en kop kaffe når man ikke længere kigger i telefonbøger efter sine venner, men i dødsanoncer.. Vi er der når sindet svigter så grusomt og far/mor/farmor mister vejen frem...

Vi vil gøre alt, være alt, for dem der har brug for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.