Wampires skriver:
Morgenrutinen er:
Stå op og så finder vi sammen mit og hans tøj og en ren ble til ham.
Så tager jeg mit tøj på og bagefter ham.
Så spiser vi morgenmad sammen og bagefter vækker vi farmand (hvis han ikke selv er vågnet
)
og så skal vi ud og have tøjet på og afsted.
Så går vi allesammen ned til bilen og kører over til VS...
Når han ikke vil afsted så prøver vi at snakke med ham om det...
Prøver at få sat ord på hvorfor han ikke vil afsted, men han kan ikke rigtig forklare det...
Når vi prøver at sige at jamen du synes jo det er sjovt når du er afsted, kan du huske igår hvor sjovt du syntes det var, så siger han bare: nej vuggestue ikke sjov, vil ikke i vuggestue...
Vi har også prøvet den anden måde med "kæft, trit og retning" agtigt hvor vi bare sagde men det skal du og så gav vi ham tøjet på under stor hyleri og afsted til bilen og bar ham ind til VS hvor han så pakkede sine følelser ind og væk og blev mut og indadvendt...
Okay.
aner ikke om du kan bruge det til noget, men sådan her gør jeg
Ella har også perioder hvor hun ikke synes det er fedt at skulle af sted, jeg prøver at anerkende det hun siger, men uden at åbne en samtale om emnet, for det synes jeg hun er for lille til ( knap 3 år)
hvis hun siger det og feks græder siger jeg stille og roligt at jeg godt kan se hun er ked af det, og at jeg forstår hende, men ligesom jeg skal på arbejde skal hun også og VS er så hendes arbejde.
hver dag inden vi går ud i bilen må hun tage en ting med i bilen, som hun så får lov at tage med ind og vise i VS hvis hun er ked, hvis ikke bliver den i bilen, og kommer altid med mig retur med det samme.
og så vil jeg sige de i VS er enorm dygtige til at få hende hurtigt med i det der sker. Og hvis hun viser tegn på at det er sådan en dag hvor hun vil begynde at græde, er de der med det samme og afleder ved at tumle, kilde, grine og pjatte med hende.
Tror altså det er helt normale faser/ perioder de skal igennem nogle mere end andre.
Tror det er vigtigt at vi ikke analysere og snakker for meget om det, da børn lynhurtigt påtager sig vores reaktioner.
det er hvertfald sådan jeg oplever min datter