Eneste råd er egentlig at I skal stoppe med at tænke det er synd for ham for det kan han føle og oplever så at det han skal er noget I synes er synd for ham.
Alle mine trolde har haft perioder hvor de græd, ikke ville afsted, ikke ville give slip osv. Men jeg besluttede mig for så længe de havde en god dag og det kun var afleveringen/turen der ned var hård for mit hjerte. Ja så måtte jeg stråle af: det er det bedste, det er ikke synd - og tro mig jeg var ved at tude hver evig eneste dag over mit dumme arbejde der gjorde jeg ikke bare kunne blive hjemme med min trold.
Perioderne har varet alt fra en uge til 3 mnd.
Men måske et råd kunne være at han havde en fast fridag om ugen - har mine haft fordi jeg selv har en fridag og så talte vi hvor mange dage i vuggestue/børnehave. Ved den er fast bliver det også til det ikke er til diskussion; det er kun onsdag du har fri....! Gør jeg i det hele taget med mange ting fx med spil på diverse maskiner: det er kun der og der så behøver vi ikke diskutere det på andre tidspunkter.
Og hold fast i selv at han har gode dage, så du afleverer til noget godt han har bare ikke lyst til forandringen.
Anmeld