Har du prøvet at skralde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2014

EAF

Anonym skriver:

Sagen er den at vi har 700kr at leve for i november måned, 2 voksne og 1 barn...

jeg er blevet tilbudt at komme med ud og skralde, men kender intet til dette... Hvad er dine erfaringer?

vi er desperate for at få pengene til at række så vi kan få mad på bordet hele måneden, men synes også det er ret ydmygende og nedværdigende at skulle ligge med bunden i vejret i en container...

situationen er også den at jeg skal tage toget, dvs ca 120-130kr for tog billedet, men så skal jeg også være sikker på at få en del med hjem, og det kan jeg vel aldrig være? 

Jeg kender ikke selv nogen der gør eller har gjort, men syntes ikke det er utænkeligt at jeg selv ville gøre det - syntes faktisk det er spændende da jeg ingen erfaring har med det og gerne ville med en dag for at se hvordan det foregår  

I tilfælde af at låne en bil behøver du jo ikke fortælle grunden til det  Besøg hos en veninde er vel grund nok, hvis ikke så kunne det være en akutsituation  

Jeg bor desværre ikke i noget nær i nærheden af dig, så der er ikke så meget jeg sådan fysisk kan gøre men  Og  på at alting løser sig på bedst tænkelige måde. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

EnGodMor

Jeg kender desværre ikke til noget om det med at skralde. 

Men tænker, har i ikke mulighed for at kunne spise nogle af dagene hos noget familie? 

Eller sælge nogle af jeres ting ? 

Håber i finder lidt mad til måneden 

Anmeld

27. oktober 2014

DortheL

Jeg har aldrig hørt om det- men umiddelbart tænker jeg da lige; hvor er det smart (hvis det altså er pakket ind i emballage)

Jeg bliver faktisk lidt nysgerrig, og får næsten lyst til at prøve. Men synes da aldrig jeg har set containere ved butikkerne. Er de ikke alle sammen låst inde?

Anmeld

27. oktober 2014

Camilla <3

Jeg prøvede at skralde for første gang i torsdags. :-) Vi skulle egentlig bare skralde grønt til dyrene, men endte med at finde en kæmpe oksefilet på 3 kg. :-) Den fejlede intet overhovedet. :-) mange steder er tingene pakket ind i poser. :-) Og man kan virkelig være heldig! :-) dernæst så er der på FB flere skralder grupper, og der kan man søge efter folk med bil, som man kan tage med ud og skralde. :-) Så kan man også blive lært op. :-) 

Anmeld

27. oktober 2014

Camilla <3

DortheL skriver:

Jeg har aldrig hørt om det- men umiddelbart tænker jeg da lige; hvor er det smart (hvis det altså er pakket ind i emballage)

Jeg bliver faktisk lidt nysgerrig, og får næsten lyst til at prøve. Men synes da aldrig jeg har set containere ved butikkerne. Er de ikke alle sammen låst inde?

Containerne har somme tider lås på, og så er det no-go, eller hvis de er hegnet ind så må man ikke. :-) men de containere der står frit tilgængelige, må man tage fra. :-) Jeg var med en kammerat og en veninde ude for første gang i torsdags, vi fandt en kæmpe oksefilet på 3 kg. + en masse grøntsager. :-) 

Anmeld

27. oktober 2014

L-Mortil3

Ork ja! Man kan finde alt fra støvsugere, legetøj osv til chips, mad osv. Som de andre skriver er det meste pakket ned, langt det meste er dato varer, eller noget hvor etiketten er i stykker eller skæv, eller en revne, hvad det nu kunne være. Følg med nogle erfarede skraldere, som flere skriver der er grupper på face, så dem uden bil også kan komme afsted :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.