Anonym skriver:
Sagen er den at vi har 700kr at leve for i november måned, 2 voksne og 1 barn...
jeg er blevet tilbudt at komme med ud og skralde, men kender intet til dette... Hvad er dine erfaringer?
vi er desperate for at få pengene til at række så vi kan få mad på bordet hele måneden, men synes også det er ret ydmygende og nedværdigende at skulle ligge med bunden i vejret i en container...
situationen er også den at jeg skal tage toget, dvs ca 120-130kr for tog billedet, men så skal jeg også være sikker på at få en del med hjem, og det kan jeg vel aldrig være?
Jeg har skraldet i gamle dage. Gør det ikke mere. Men har et par veninder der stadig gør, trods det at de har børn - det fungerer altså fint. Det handler om at finde de containere som er de mest rene og med mad der er smidt ud på selve dagen. Eller fabrikker. Ofte er det varer hvor posen er revnet, datovarer osv. Nogle varer SKAL smides ud af butikken, selvom de reelt ingenting fejler.
Jeg synes at man skal gøre det hvis man lyster, så længe man følger reglerne. Du/I kan medbringe et papir, hvor der står en paragraf der henviser til, at hvis pladsen til containeren og selve containeren er ulåst, så må man gerne skralde der. I gruppen på facebook kan du finde mange fif. Mener den hedder "skraldere" eller noget i den dur.
Jeg vil personligt holde mig fra bager-brød osv., og ligeledes kød (spiser det ikke selv) og andre køleting. Jeg gider ikke selv skralde mere, men det er udelukkende fordi jeg er mega kræsen hvad angår mad - vil altid foretrække friskt og økologisk, frem for mad der er blevet smidt ud.
Anmeld