Har du prøvet at skralde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

nu ved jeg jo ikke hvad jeres lille krise er kommet af, men er det slet ikke muligt at lave et lille overtræk i november måned og så få det rettet op igen i løbet af dec / januar hvis økonomien er normal igen dér?  

kan se i har barn, så der kommer jo fx børnepenge i januar der kunne dække underskuddet (hvis det ikke er en del af jeres budget self)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Sagen er den at vi har 700kr at leve for i november måned, 2 voksne og 1 barn...

jeg er blevet tilbudt at komme med ud og skralde, men kender intet til dette... Hvad er dine erfaringer?

vi er desperate for at få pengene til at række så vi kan få mad på bordet hele måneden, men synes også det er ret ydmygende og nedværdigende at skulle ligge med bunden i vejret i en container...

situationen er også den at jeg skal tage toget, dvs ca 120-130kr for tog billedet, men så skal jeg også være sikker på at få en del med hjem, og det kan jeg vel aldrig være? 

Nej, og kommer heller ikke til det. Meget på bagrund det andre også har skrevet. 

Anmeld

27. oktober 2014

Nadia&Daniel

Du må gerne lige skrive privat til mig (måske bor vi tæt på hinanden), vi har også en del i fryseren 

Anmeld

27. oktober 2014

Kay

Anonym skriver:

Vi bor i Nordsjælland... Kan uddybe nærmere i pb hvis det er tusind tak for dit tilbud 

Vi står og skal flytte, og i den forbindelse bliver der jo ryttet ud i skabe og fryser...  er det noget i har lyst til at overtage? Vi bor lige nord for København 

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

nu ved jeg jo ikke hvad jeres lille krise er kommet af, men er det slet ikke muligt at lave et lille overtræk i november måned og så få det rettet op igen i løbet af dec / januar hvis økonomien er normal igen dér?  

kan se i har barn, så der kommer jo fx børnepenge i januar der kunne dække underskuddet (hvis det ikke er en del af jeres budget self)  

Krisen er et stort tab i vores lille familie og det har været psykisk hårdt og svært at overskue skolen... Mere vil jeg ikke uddybe her

vi har ikke dankort så vi kan ikke trække over, har hørt banken om de vil tillade et overtræk, men da vi begge er studerende er svaret nej 

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Vi står og skal flytte, og i den forbindelse bliver der jo ryttet ud i skabe og fryser...  er det noget i har lyst til at overtage? Vi bor lige nord for København 

Det vil vi meget gerne, men har ikke den store mulighed for at komme rundt efter det... :/

sender dig en pb  

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Du må gerne lige skrive privat til mig (måske bor vi tæt på hinanden), vi har også en del i fryseren 

Jeg skriver til dig om lidt... Tusind tak 

Anmeld

27. oktober 2014

modesty

Sagen er den at vi har 700kr at leve for i november måned, 2 voksne og 1 barn...

jeg er blevet tilbudt at komme med ud og skralde, men kender intet til dette... Hvad er dine erfaringer?

vi er desperate for at få pengene til at række så vi kan få mad på bordet hele måneden, men synes også det er ret ydmygende og nedværdigende at skulle ligge med bunden i vejret i en container...

situationen er også den at jeg skal tage toget, dvs ca 120-130kr for tog billedet, men så skal jeg også være sikker på at få en del med hjem, og det kan jeg vel aldrig være? 

Jeg har ikke selv skraldet, men kender flere der har.

Der er så meget mad der går til spilde, jeg kan ikke se noget problem i at bruge det. Faktisk tværtimod. Jeg kender ingen der er blevet syge af det. Man kan jo holde sig til produkter i emballage hvis man har den bekymring.

M.h.t. om det kan betale sig, så kommer det vel an på hvor erfaren den skralder du skal sammen med er. Ved han/hun ikke hvad der er at hente?

Hvorfor er det ikke muligt at skralde tættere på hvor I bor?

M.h.t. transportudgifter og ikke ville låne bil - så ville jeg da bare stikke en hvid løgn og sige at du skal besøge en veninde eller noget i den stil. Hvis det kan spare dig for nogle udgifter.

Anmeld

27. oktober 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Jeg har skraldet i gamle dage. Gør det ikke mere. Men har et par veninder der stadig gør, trods det at de har børn - det fungerer altså fint. Det handler om at finde de containere som er de mest rene og med mad der er smidt ud på selve dagen. Eller fabrikker. Ofte er det varer hvor posen er revnet, datovarer osv. Nogle varer SKAL smides ud af butikken, selvom de reelt ingenting fejler.

Jeg synes at man skal gøre det hvis man lyster, så længe man følger reglerne. Du/I kan medbringe et papir, hvor der står en paragraf der henviser til, at hvis pladsen til containeren og selve containeren er ulåst, så må man gerne skralde der. I gruppen på facebook kan du finde mange fif. Mener den hedder "skraldere" eller noget i den dur.

Jeg vil personligt holde mig fra bager-brød osv., og ligeledes kød (spiser det ikke selv) og andre køleting. Jeg gider ikke selv skralde mere, men det er udelukkende fordi jeg er mega kræsen hvad angår mad - vil altid foretrække friskt og økologisk, frem for mad der er blevet smidt ud.

Anmeld

27. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Krisen er et stort tab i vores lille familie og det har været psykisk hårdt og svært at overskue skolen... Mere vil jeg ikke uddybe her

vi har ikke dankort så vi kan ikke trække over, har hørt banken om de vil tillade et overtræk, men da vi begge er studerende er svaret nej 

æv 

derfor er jeg så vanvittigt glad for at have dankort! Så er det muligt at ordne den slags selv. 

Håber i klarer jer igennen! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.