Har du prøvet at skralde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.528 visninger
25 svar
12 synes godt om
27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den at vi har 700kr at leve for i november måned, 2 voksne og 1 barn...

jeg er blevet tilbudt at komme med ud og skralde, men kender intet til dette... Hvad er dine erfaringer?

vi er desperate for at få pengene til at række så vi kan få mad på bordet hele måneden, men synes også det er ret ydmygende og nedværdigende at skulle ligge med bunden i vejret i en container...

situationen er også den at jeg skal tage toget, dvs ca 120-130kr for tog billedet, men så skal jeg også være sikker på at få en del med hjem, og det kan jeg vel aldrig være? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

Loa

Puha,jeg havde ikke gjort det.

1. Det er et sats at du kan "tjene" det hjem.

2. Jeg synes det er ret uhygiejnisk og klamt (ja undskyld) at samle mad op fra containere.

Er det ikke muligt at lave en god gang tilbudsjagt og købe mad til billige og nemme retter hele måneden. Evt. lav halvt varmt mad halv rugbrød i løbet af ugen. Evt. kombineret med familiebesøg, hvor i kunne få lidt mad.

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Puha,jeg havde ikke gjort det.

1. Det er et sats at du kan "tjene" det hjem.

2. Jeg synes det er ret uhygiejnisk og klamt (ja undskyld) at samle mad op fra containere.

Er det ikke muligt at lave en god gang tilbudsjagt og købe mad til billige og nemme retter hele måneden. Evt. lav halvt varmt mad halv rugbrød i løbet af ugen. Evt. kombineret med familiebesøg, hvor i kunne få lidt mad.

Jeg synes nemlig heller ikke det er så lækkert... Men der er også en grænse for hvor langt vi kan strække 700kr, så kan frygte at det bliver nødvendigt...

har bedt familien om at købe nogle pakker kød med hvis de finder nogle dato mærkede pakker...

vi tager nok også udbrud familie og spiser ind i mellem, men kan desværre ikle gøre det så ofte da de fleste også er pressede

Det at vi har dyr gør det heller ikke nemmere (normalt er der godt styr på økonomien, så det er ikke fordi vi har anskaffet os dyr uden at tænke os om, det er normalt råd til dem også )

Anmeld

27. oktober 2014

MorDk

Jeg er ikke selv skralder men jeg kender nogle som er skraldere og de finder SÅ mange gode ting. Det er ikke spor klamt det De får fat i. Vi snakker alt muligt. Grøntsager, slik, chokolade, shampoo, kaffe YOU NAME IT! De finder nogle gange for flere 1000 kr. De har så nogle gange delt tingene op i poser og er nede hos nogle af de hjemløse og aflevere en lille "godte-pose" Der er SÅ meget madspild m.m her i DK. At det er skammeligt! 

Personligt gør jeg det ikke. bryder mig ikke om det. Men jeg kan sagtens forstå der er nogle der gør det. 

Anmeld

27. oktober 2014

Lukas&Liam<3

Hvor bor du henne?

vi smider tit meget mad ud fordi min kæreste arbejder i kantine og tit har rigtig meget mad med hjem 

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Lukas&Liam<3 skriver:

Hvor bor du henne?

vi smider tit meget mad ud fordi min kæreste arbejder i kantine og tit har rigtig meget mad med hjem 

Vi bor i Nordsjælland... Kan uddybe nærmere i pb hvis det er tusind tak for dit tilbud 

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg er ikke selv skralder men jeg kender nogle som er skraldere og de finder SÅ mange gode ting. Det er ikke spor klamt det De får fat i. Vi snakker alt muligt. Grøntsager, slik, chokolade, shampoo, kaffe YOU NAME IT! De finder nogle gange for flere 1000 kr. De har så nogle gange delt tingene op i poser og er nede hos nogle af de hjemløse og aflevere en lille "godte-pose" Der er SÅ meget madspild m.m her i DK. At det er skammeligt! 

Personligt gør jeg det ikke. bryder mig ikke om det. Men jeg kan sagtens forstå der er nogle der gør det. 

Men jeg skal også bare være sikker på at få en del med hjem hvis jeg skal ofre 150kr så jeg lige det var! På transport...

og må indrømme har ikke lyst til at ringe til familien og sige "må jeg låne din bil i aften, skal ud og skralde" synes det er for pinligt 

Anmeld

27. oktober 2014

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

Vi bor i Nordsjælland... Kan uddybe nærmere i pb hvis det er tusind tak for dit tilbud 

Bor i Brøndby, så hvis det er muligt eller i kommer forbi her omkring må du sige til

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Lukas&Liam<3 skriver:

Bor i Brøndby, så hvis det er muligt eller i kommer forbi her omkring må du sige til

Det skal jeg nok... Jeg tror det desværre ikke, men vil husk dit tilbud... Tusind tak

Anmeld

27. oktober 2014

BinaMor

har ikke selv prøvet det... får jeg er simpelthen for nervøs men sys det er skide smart og ved min veninde får så mange gode sager ud af det. åndssvagt hvis det bare går til spilde.. forkælede danmark altså..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.