fødselsdag samme dag, hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2014

et-ønske

Jeg er bopælsforældre og har ikke haft min datter på hendes fødselsdag de sidste 3 år og der går endnu et år Da vi var i statsforvaltningen ville de ikke fastsætte fødselsdagen for hende, da det er en rullende dag og vi begge kommer til at have hende! Hun bliver snart 9 år og forstår ikke hvorfor hun ikke kan være hverandet år hos mig, som med alt andet.... Min og min mands familie passer fester og fødselsdage ind efter hvornår de store er hos os Det er man bare nød til som skilsmisse familie!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

bøllen

Nu er jeg selv lige blevet alene, og ville da blive frygtelig ked af aldrig at kunne have mit barn med til fødselsdag hos familien.

Som jeg læser har du kun jeres barn hver anden weekend , hvilket jo ikke er meget. Og derfor er det jo svært at ramme lige de dage med fødselsdag.

Jeg ved desværre ikke, hvad man kan gøre. Men forstår dig så udemærket. Og syntes det er ægerligt I forældre ikke kan finde en løsning der tilgode ser jer begge. Kan på ingen måde se det gavner jeres barn, aldrig at have kontakt med familien på din side. At kunne deltage i fester / fødseldag mm på din side.

Det bedste ville selvfølgelig være, I kunne snakke sammen. Det er jo nu engang sådan med arrengementer man bliver inviteret til , ikke altid falder på en amværdsweekend.

Føler med dig og syntes ikke far virker særlige large overfor dig

Anmeld

27. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

I den perfekte verden ville jeg da mene at man skulle aftale at ungerne kunne komme med til de store vigtige arrangementer - selfølgelig med god tids varsel - og alt med måde. Hvis man har en stor fanilie fx vil det jo ikke være ideelt at skulle med til AlLE arrangementer da det pludselig kan blive rigtig meget samvær der bliver afbrudt af diverse fester. 

og derfor kan jeg også godt se at det kan blive svært at have en sådan ordning- for hvad er for lidt og for meget? Hvem skal beslutte det? 

Jeg ville for det første prøve at få en anden samværsordning, da det lyder til du virkelig gerne vil have dit barn noget mere!! Forståeligt nok for det andet ville jeg tage det her med kontakten til din familie helt på egne skuldre! Sørge for at ses med familen når i har samvær, det behøver jo ikke kun være til fester at man ses og NÅR du så selv har fødselsdag eller kæresten eller dit barn - så hold festen i jeres weekend og inviter familien så ses de da i hvertfald til jeres egne arrangementer.

Hverken børn eller voksne tager skade af at holde deres fødselsdag en anden dag end selve dagen. Det er da faktisk meget sjældent vi er til fødselsdag på den eksakte dato. Vi holder fx heller ikke vores søns fødselsdag på dagen da det er en hverdag,  jo han få en gave af os om morgenen og deler ud i bhv, men festen bliver holdt weekenden efter - både lørdag og søndag faktisk pga pladsmangel  

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Hvor gammel er barnet? 

For på et tidspunkt kan og vil barnet jo ytre sig om at barnet måske gerne vil med til.mormors føsdag og ikke fars....

H*n er næsten 7.

H*n var her i weekenden. Jeg valgte at sige mormor har fødselsdag i næste uge og mere nåede jeg ikke at sige før h*n strengt sagde "jeg kan ikke komme til hendes fødselsdag!" Jeg blev helt mundlam over den hårde tone, så min kæreste måtte sige at det vidste vi godt og at det var derfor vi skulle derop i weekenden.

Anmeld

27. oktober 2014

Nystart

Anonym skriver:

H*n er næsten 7.

H*n var her i weekenden. Jeg valgte at sige mormor har fødselsdag i næste uge og mere nåede jeg ikke at sige før h*n strengt sagde "jeg kan ikke komme til hendes fødselsdag!" Jeg blev helt mundlam over den hårde tone, så min kæreste måtte sige at det vidste vi godt og at det var derfor vi skulle derop i weekenden.

Eij..... Øv..... Det lyder ikke særlig fedt.... 

Anmeld

29. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Eij..... Øv..... Det lyder ikke særlig fedt.... 

Nej, slet ikke når jeg ved at faren kan finde på at vende tingene så vores barn ser det som noget negativt eller, hvis han ved det tidligt nok, at tage ~~~ med til det først så h*n ikke synes det er sjovt med os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.